Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19201 til 19220 af 24857
-
Funktionvækst
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg sidder og læser op til skriftlig eksamen, og regner derfor et par gamle eksampenssæt. Jeg er gået i stå i en opgave, der omhandler funktionsværdi: En eksponentielt voksende funktion f har fordoblingskonstanten 3. Det oplyses at f(0)=5. a) Udfyld et skema som ne... -
Jødeforfølgelserne i Dk omkring 1943
ForumindlægHej ... Jeg er så småt i gang med at læse på min større skriftlige opgave, der skal skrives i medio december.. Jeg søger interesserede folk/folk med ekspertise på området med hvem, jeg kan diskutere og snakke lidt om jødeforfølgelse i Dk og generelt omkring 2.verdenskrig. Det ville være helt ... -
LUCCA !!
ForumindlægJeg står i den ulykkelig situation at jeg skal skrive større skriftlig 3. g's opgave i dansk, om bogen Lucca, skrevet af Jens Christian Grøndahl, og jeg er på ret bar bund. Så hvis nogen har skrevet, eller kender nogen der har, en eller anden form for opgave om bogen, så ville jeg tage imod d... -
Dansk eksamen 2012
ForumindlægHej. Jeg var i dag oppe i dansk skriftlig eksamen på A niveau. Jeg skrev et essay om sprogbrug i medierne. I essayet skulle jeg tage udgangspunkt i artikeln "Medier går amok i en voldsrus over valgkampen" og blandt andet overveje konsekvenserne af en hård retorik i medierne. Er der ... -
Vinkler og længder
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_1stx111_MAT_A.ashx jeg sidder fast i opgave 9. a) får jeg til s = 3,14 , men jeg forstår ikke hvilken vinkel w er? Er det bare 90 grader ?? b) ... -
Dansk Eksamen HHX 24.05-2012
ForumindlægJeg var oppe i Dansk skriftlig eksamen i Torsdags hvor jeg skrev om opgave 1.. Det var en reklame analyse af Landbrug og Fødevarer men problemet var at jeg ikke var helt sikker på budskabet med reklamen.. - Kom frem til at de ville ændre deres dårlige omdømme og image med de mange argumente... -
SSO - Krav (Eng)
ForumindlægHejsa :-) Jeg skal igang med at skrive en større skriftlig opgave i engelsk. Jeg har fundet nogle tekster fra nogle franske og tyske forfattere, som jeg vil sammenligne med nogle engelske forfattere, er det tilladt? Mere konkret er mit spørgsmål: Er det iorden at skrive en SSO-opg. i engelsk p... -
Spørgsmål i forbindelse med oplæsning til mat eksamen
ForumindlægHejsa Jeg sidder og læser op til skriftelig matematik eksamen, og faldt over en opgave uden hjælpemidler jeg gerne vil have forklaret I en model kan sammenhængen mellem højde og alder for drenge i alderen 5 år til 17 år beskrives ved y=5,5x+110 hvor y er højden målt i cm, og x er alder... -
1. delprøve - Grammatik
ForumindlægJeg skal op i skriftlig engelsk på tirsdag og er ved at repetere grammatikken - men der er nogle ting jeg ikke forstår eller kan finde i min grammatikbog. • Do + modalverber/ modalverber + ”-s” – modalverber omskrives aldrig med ”do” og de får ikke ”-s... -
Opgave 14, STX, matematik A
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Hvordan løses opg 14 b i dette eksamenssæt vha. seperation af variable. Jeg kan godt løse den på an... -
3 års opgave - hjælp til rettelse af opgave
ForumindlægHej! Ligesom andre 3 g elever sidder jeg og arbejder med den større skriftlige opgave her i December. Jeg ville defor høre om der er nogle der er interesseret i at rette/kommenterer min opgave, her tænker jeg mest på korrektur. Årsagen for dette er, at jeg mener det er sundt at få andre(end en s... -
hjælp til afledte funktioner
ForumindlægHej med jer :) jeg skal til skriftilig matematik A eksamen på torsdag, og har kigget på opgavesættet fra i fredags, hvor jeg er blevet i tvivl om en opgave .. I opg. 6 skal man redegøre for hvilken en funktion som er den afledede funktion til f, jeg har forstået at den afledede funktion er ... -
Karen Blixen, Babette....
ForumindlægHej jeg skal igang med en skriftlig opgave omkring Babettes gæstebud, hvor jeg skal lave en fortolkning, en analyse og en perspektivering. Jeg kan slet ikke komme igang med inledningen, udover at jeg ved hvad jeg skal skrive om Karen Blixen men fortolkningen hmmmmm. Er det noget om smålighed kon... -
Kemieksamen 2012, STX A
ForumindlægJeg har regnet følgende opgavetsæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20KEM%20A.ashx Jeg er dog i tvivl om, hydrogenatomet i opgave 4 a. Så vidt j... -
Matematik B - stamfunktioner
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til b-niveau skriftlig eksamen i 3g, da jeg skulle løse denne opgave: En funktion f er givet ved f(x)=6x^2 Bestem forskriften for den stamfunktion til f, hvis graf går fennem punktet P(1,10). Jeg har fundet stamfunktionen, som jeg tror er: F(x)=6*2*1/3x^3 (ret... -
X^2 test
ForumindlægHej Derude Jeg skal til skriftlig eksamen i matematik, og vi har fået et nyt emne til pensum som hedder x^2- test Hvis nogen derude har en masse gode ting om det, som kan hjælpe mig til at forstå det, må i meget gerne hjælpe mig :) Det eneste jeg kender ligningen (forventede-observerede)^2... -
SSO - S.O.S! Det gyldne snit!
ForumindlægJeg er lige gået igang med min større skriftlige opgave idag, hvor jeg skriver i matematik om det gyldne snit.. I min problemformulering står der at jeg skal inddrage aritmetiske egenskaber ved det gyldne snit :s - og jeg aner virkelig ikke hvad der menes.. Har slået ordet aritmetik op i divers... -
Bestem f'(x) mat b
ForumindlægHey alle :)? Jeg er igang (prøver) at øve til min matematik skriftlig b eksamen her d.31. Det vigtigeste er bare at jeg består, men ved ikke hvor lyst det ser ud lige pt. Når jeg kigger de gamle eksamen sæt igennem kommer der af og til opgaver som denne: En funktion f er bestemt ve... -
Forslag til Fluernes herre opgavetitel
ForumindlægHejsa jeg har fået udleveret min opgavetitel og jeg vil meget gerne høre nogle gode råd til punkter og tage op og diskussioner og tage med hensyn til opgavetitelen der lyder : Der ønskes en analyse og fortolkning af William Goldings roman: "Fluernes herre" med henblik på at vise Goldin... -
Scrapværdi
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og øver mig på skriftlig VØ, da jeg skal op i morgen. Jeg sidder med en investeringsopgave om Jyde Trapper og skal lave investeringsopgaven. De er normalt ikke noget problem for mig som sådan, men i teksten er der ikke opgivet nogen scrapværdi. Disse er opgivet: In...
