Søgning på: kemi b. Resultater: 19201 til 19220 af 96568
-
Reducer - forklaring på hvorfor?
ForumindlægHej alle! Jeg har et udtryk som hedder: 3(a+4b)+(a-b) Så kommer mit spørgsmål. Skal jeg også gange tallet 3 med den anden parentes (hvis ja, forklar hvorfor) eller kun (a+4b) parentesen? På forhånd tak! :-) -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en opgave (sikkert meget simpel) som jeg ikke kan komme igang med. Jeg skal finde a og alt hvad jeg ved er, at b = 4 og grafen for denne funktion går gennem punktet (1,50) Nogen der kan hjælpe? Mvh Exposed -
eksponential funktion
Forumindlægnogen der kan hjælpe med denne opg. uden hjælpemidler? Grafen for en eksponentielt voksende funktion går gennem punkterne P(2,8) og Q(3,32). a) bestem tallene a og b -
forklarings problem ang, hældningstallet
ForumindlægI en linær funktion y=ax+b er a voksende hvis a>0 og a er aftagende hvis a<0 hvorfor er det sådan, kan ikke se det, håber en vil hjælp da jeg skal til mundtlig eksame imorgen. -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skr. matematik, og er stødt på denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af: Forkort brøken: b(a2+2a+1) / a+1 Håber nogen kan vise en udregning - På forhånd tak :) -
Åh nej! (:
ForumindlægHej alle sammen' jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig matematik B, og er stødt på et problem i et af spørgsmålene. Er der nogle der ved hvordan jeg klare den her: • Bevis at en lineær funktion er differentiabel og at differentialkvotienten er hældningskoefficienten. På forhånd tak . -
løsning til ligning hjællp...
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp til at løse de følgende ligninger....jeg er lost... Bestem tallet a , så x=4 er løsning til ligningen a*√x=3x-2. b) løs ligningen: 2*(x+1)*(x-3)=0 -
Lineær model - Hjælp
ForumindlægHej alle :) jeg er tvivl om opgaven i den vedhæftet fil. jeg har regnet hældningekoefficienten; a = (y2-y1)/(x2-x1) = 3000 MEN hvad gør jeg så, for at finde b? - har noge tips/ gode råd??? Vh . Bjarke005 -
Argumenter for at begyndelsesværdien ingen betydning har
ForumindlægHvordan kan jeg argumentere for at begyndelsesværdien (b) ingen betydning har (det er potens vi snakker om her). Min lærer nævnte noget med Fy=(Fx)a Nogen der kan uddybbe det? -
Vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a = ( t, t+1) og b = ( -t, t+1) hvor t er et tal. 2) Bestem for t = 2 koordinatsættet til projektionen af b på a. 3) Bestem de værdier af t, for hvilke vinklen mellem vektorerne a og b er 60° Det første har jeg løst, forstår bare ... -
Differentiation af et udtryk
ForumindlægHej Jeg har et udtryk givet ved: σ = (3 V L)/(4 t b2) · (10 y/b - 6) Herefter står der i bogen: Erstattes L med x, findes: dσ/dx = (3 V)/(4 t b) · (10 y/b - 6) Det ser ud til, at L erstattes med x, hvor der til sidst differentieres mht. x. Hvordan kan det lade si... -
Reducér
ForumindlægHej kan en af jer hjælpe mig med at reducér udtrykket; (4a^2-4ab+b^2) / 4a-2b -
Påvirkning af resultat og likviditet
ForumindlægKan du hjælpe mig med svarene på dette? 1. Kassestrimmel: Kontantsalg + moms. a) Bliver resultatet større, mindre eller uændret af dette? b) Bliver likviditeten større, mindre eller uændret af dette? 2. Købsfaktura fra Kayser import, konto 142217: Diverse varer + moms. Pr. 30 dage netto. a) Bliv... -
SRP om smertemedicin
ForumindlægHej :) Jeg har nu næsten skrevet SRP færdig. Jeg skriver i smertemedicin i historie og kemi, hvor kemi er hovedfaget. Er der nogle herinde, der kunne tænke sig at læse det igennem og komme med lidt kritik og sådan ? Ville blive meget glad for det. Er fint nok, hvis det bare lige er hurtigt læst... -
Nitrat
ForumindlægHej... jeg skal til eksamen i kemi C og har om udvaskning af nitrat (NO3-). Jeg skal fortælle i kemi sprog om nitrat, men sidder nu og bliver helt i tvivl om, hvad det er jeg skal komme ind på. Jeg har stillet mig selv det her spørgsmål: Ionens opbygning og egenskaber. Jeg ved at det er et s... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der ... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der er ... -
HJÆLP HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle.. jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg skriver AT i kemi og engelsk om den globale opvarmning og CO2 udslippet. I kemi tager jeg udgangspunkt i en fiktiv rejse, hvor jeg skal foretage nogle beregninger, der viser hvor meget CO2 der udslipper ved benzin og bioethanol.. Nogle der ved hvordan je... -
hf?
Forumindlæghej!!Ville lige høre om, der er nogle af jer herinde, der ved om det stadig er muligt at tage hf efter den gamle reform i landet?? er ikke så vild med, at der er kommet mere kemi og at fagene er blevet blandet sammen i nogle faggrupper. For mit vedkommende kan jeg fx. godt lide biologi og geograf... -
Polyphenoler
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i kemi og skal ved hjælp af nettet finde en eller flere strukturer som indgår i rødvin. Jeg har prøvet at søge men har ikke fået et godt resultat. Er der måske nogen som kender nogle gode kemi sider på nettet hvor man kan finde svaret på sådanne spørgsmål?
