Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 19221 til 19240 af 47497
-
HJÆLP! Eksamen!
ForumindlægHej alle! Jeg skal til religionseksamen snart. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre der har været oppe i religion. Her tænker jeg mest på gode råd til både eksamen og forberedelsen. På forhånd, TAK! -
ved ikke hvad jeg skal gøre efter dette
ForumindlægVi skal i denne opgave reducere: (x-y)^2+y(2x-y) Vi skal først regne dem ud af parenteserne. Vi kan fjerne parenteserne ved at sige, at vi putter x2 og y2 , der stor 2x som bliver til 2xy og y2 x^2-y^2+y+ 2xy+ y^2 herfra ser vi om der er noget som kan gå op med hinanden. x^2-y+ 2xy-... -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej er der nogen, der kan forklare mig hvad og hvordan proteinsynten er/fungere? Vi er lige begyndt at gennemgå den og jeg er looost! Det behøver ikke at være såå detaljeret, bare overfladisk, men forstående.. På forhånd tak :! -
Stokes' lov
ForumindlægMit forsøg lyder således: Apparatur: 500 mL måleglas fyldt med sirup, 6 stålkugler med forskellig diameter, stopur, målebånd, vægt, mikrometerskrue. Alle måleresultater føres en i en passende tabel (se næste side). Når stålkuglerne falder ned igennem den meget tyktflydende sirup, vil de øjeblikke... -
ligning
Forumindlægjeg har fået en ligning som lyder følgende, x^3 -2x^2 = 0 skal jeg benytte nulreglen,? -
Analyse af Eksil af Jakob Ejersbo
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP, og skal analysere romanen Eksil af Jakob Ejersbo. Jeg ville derfor høre, om der var nogle der lå inde med en analyse, som jeg må bruge til inspiration og til at komme i gang. Det ville vær en stor hjælp Hilsen Caroline Holm -
Beregning af optimale salgspris og afsætning ved med funktioner
ForumindlægJeg har fået en opgave stillet hvor jeg skal bestemme den optimale salgspris og afsætning for 2 produkter, hvor der taget hensyn til kapacitetsbegræsningen. Jeg har fået disse informationer: De 2 produkter produceres på samme produktionsanlæg. Q=quantity/stk. Produkt 1: Prisfunktion=P=-10Q+20000... -
Oversættelse
ForumindlægEr i gang med en engelsk oversættelse, men denne lange lang sætning volder mig en del problemer. Derfor håber jeg, at nogen kan give deres bud på en oversættelse, eller blot en del af den, så jeg har noget at sammenligne med! "Det var dog ikke lykkedes for andre at lave en model, der var pr... -
Rygtet om Studieportalen..
ForumindlægHej :) Jeg var inde og tjekke min indbakke på studieportalen i en dansk time idag da min veninde sagde at det var snyd! Jeg spurgte om hvad var snyd og så svarede hun Stusieportalen og sammenlignede den med studienet.dk.. Jeg forsvarede selvfølgelig vores allesammens geniale og meget lærerige sid... -
Tingsretten
ForumindlægJeg søger hurtigt bogen Indledning til Tingsretten af Peter Mortensen, 1. udg. 2003. Det haster meget. Hvis der er nogle derude der sælger denne bog til en rimelig pris, vil jeg gerne købe... -
En isolering
ForumindlægHvordan kommer man fra det næstsidste og til det sidste trin i denne isolering? (y - 1.003.076)/(x - 11) = (1.610.123 - 1.003.076)/(50 - 11) <=> y - 1.003.076 = 15.565,31(x - 11) <=> y = 15.565,31(x - 11) + 1.003.076 <=> y = 15.565,31x + 831.857,62 -
Phi
ForumindlægHvorfor anses phi som et guddommeligt tal? -
Krav til 2g-opgaven.
ForumindlægHej, jeg skal til at afl. 2g opgave i dansk, og har desværre smidt sedlen ud hvor kravene til opgaven står. Nogen der kan give et link, eller skrive det her på? Vil sætter meget pris på det :) -
nothing to fear nothing to hide
ForumindlægIn discussions about increased surveillance the statement ’Nothing to hide – nothing to fear’ is often heard. Please discuss this statement. Can anybody tell me how I can discuss this statement..? -
Muldskud - Henrik Pontoppidan
ForumindlægEr der nogen der har skrevet eller ved om der er nogen der har skrevet en analyse og fortolkning af teksten "muldskud"? -
Projektionsvektor
ForumindlægKan en projektionsvektor blive nulvektor? - og hvorfor/hvorfor ikke? -
Radius
ForumindlægHvordan finder jeg radiusen af en kugle som har en omkreds på 21,7 cm -
Integralregning / stamfunktion
ForumindlægJeg ved ikke lige hvordan jeg skal skrive ,hvad det vil sige af F(x) er stamfunktion til f(x) .. Og hvad vil det sige at lave integtrationsprøve? -
Stamfunktion !
Forumindlæghej jeg har svært ved denne opgave.. ved ikke helt hvordan man bestemmer stamfunktion .. håber der nogle som kan hjælpe.... En funktion er givet ved f (x) = 3e^x + 4. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,2). På Forhånd Tak ;) -
Areal
ForumindlægHåber der nogle som kan hjælpe På forhånd Tak ;)
