Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 19241 til 19260 af 47497
-
Differentialligning
ForumindlægHej, hvordan undersøger jeg, om en funktion er løsning til en differentialligning? Mit konkrete eksempel er funktionen f(x) = e4x - 2x2 - x - 1/4 Jeg skal undersøge, om den er løsning til differentialligningen dy/dx = 4y + 8x2 -
HJÆLP! MatA Rapport
ForumindlægJeg har hårdt brug for hjælp til denne mat rapport. Spørgsmål: "Gør rede for opstillingen af en matematisk model, hvori begrebet optimering kan komme i anvendelse." Håber i kan hjælpe ! -
Rumfanget af en spand
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder på: Rumfanget af en spand, der har form som en keglestub, er bestemt ved formlen: V=1/3*π*h (R^2+r^2+R*r), Hvor V er rumfanget, h er spandens højde, R er den største radius og r er den mindste radius. En fabrikant fremstiller sådanne plastikspande med et... -
Isoler T
ForumindlægKig på billede. Hvordan isolerer jeg T? -
Isolering
ForumindlægHej derude. Min opgave går ud på at isolere d. Den ser således ud: R=4*p *l π*d^2 Altså: R=(4*p)/(π*d^2) *l -
Isoleringsproblem
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en fysikopgave, hvor et isoleringsproblem holder mig lidt tilbage, da tf jeg vil finde befinder sig i paranteser på begge sider af lighedstegnet.. Jeg har følgende: mm * cm * (tf - tm) = mk * ck * (tk - tf) Er der nogen, der kan gennemskue hvad tf vil blive isoler... -
HJÆLP
ForumindlægOpgave 3 Figuren viser en trekant ABC. Nogle af trekantens mål fremgår af figuren. a) Gør rede for, at ∠B = 49,7° . b) Bestem arealet af trekant ABC. Højden fra C skærer siden AB i punktet D. c) Bestem længden af AD. a= 4 b= 5.7 c= 7. 4 Mangler bare opg c -
tv debat
ForumindlægVille i give mig ret i dette? og hvad er jeres holdning? For omkring et halvt år siden, afmeldte jeg mit kabel tv abonnement. Den store pakke. Selector med Mtv Base og russiske dokumentar programmer om livet i Sibirien. Alt dette skulle jeg nu leve uden. De første 2 uger skete det at jeg fandt m... -
Folkemord - Etipoien
ForumindlægEr der nogen herinde som kan forklare nærmere om konflikten i Etiopien - er der eller har der været folkemord i Etiopien? Jeg har desværre ikke nok kendskab til dette område, så hjælp vil være højt taknemmeligt. Henvisninger til internetsider både på dansk og engelsk ville også være helt fint. ... -
Areal af ottekant
Forumindlæghvordan finer jeg arealet af en ottekant? Går i ottende klasse, så har ikke lært tingene, som cosh, sin, tanh.. -
vedr. udgave af bøger
Forumindlægvedr bøger til videregående uddannelser. er det meget vigtigt at have lige præcis samme udgave af bøgerne, som den studiet har skrevet i boglisten . -
Nogle der kan hjælpe..?
ForumindlægDiagrammet viser sammenhængen mellem seertal og usikkerheden for fire stikprøver. Stikprøvens størrelse er på 200 personer i Tv2 Nords område. Aflæs usikkerhedsprocenten for tv2/Nord for denne stikprøve. (Har aflæst det, det er 7 %) Usikkerhedsprocenten angiver, hvor meget det virkelige seertal... -
Fejlsætninger:
ForumindlægJeg har fået et opgave sæt i engelsk.. Ret fejlene i følgende sætninger: 1) The fries were soft, and the salad was neither that good. 2) You just throw the wrapping away when you have finish eating you're burger. 3) He talked friendly to her. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. H... -
Fejlsætning
ForumindlægHej :-) Jeg er tvivl om den grammatiske forklaring på hvad der er galt i denne fejlsætning: "Jennifer is afraid of to lose her only son" - hedder det "Jennifer is afraid of loosing her only son" eller "Jennifer is afraid to lose her son" og i såfald ... -
Ligand
ForumindlægHvad er en ligand? Og hvordan fungerer den i forbindelse med en katalysator? -
Hjælp til diskussion
ForumindlægHej :D Jeg sidder og skal lave et tidligere eksamenssæt i samfundsfag og det sidste diskuterende spørgsmål lyder: Diskutér, i hvor høj grad det er muligt at øge den sociale mobilitet ad politisk vej. Diskussionen skal tage udgangspunkt i bilag A2, og du skal anvende sociologisk teori. ... -
noder hjælp
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig hvad denne styk betyder. La la la la, ri ra ra ra la la la ( tekst) C D C C~a# D D D# D C C C er det højre hånd,hvad er a#? Cm A# Cm <-- er det venstre hånd, hvad er Cm og A#---> ¤ der er også nogle gange hvor der store og små bogstaver er blandet,... -
Citater
ForumindlægHej med jer allesammen. Skal citater som er taget direkte fra en artikel, stå i kursiv? -
globalisering
ForumindlægHej.. Er der nogen som ved om organisationen Attac går ind for globalisering? Hvis ikke, hvilke organisationer gør så? -
Engelske idiomer
ForumindlægJeg skal bruge en engelsk vending svarende til: "Det skal der også være plads til" Mads
