Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19261 til 19280 af 24857
-
Svar på sygeeksamen?
ForumindlægHej Jeg var til sygeeksamen i skriftlig matematik, STX, B-niveau her d. 12. august. Altså for omkring 2 uger siden. Hvornår kan jeg forvente at få svar på hvordan det er gået? Kontoret kan ikke give mig nogen tidshorisont, men er der nogen der ved, om vi snakker indenfor den næste uge, eller om j... -
Mundtlig Fremlæggelse / Vektor
ForumindlægHey derude.. Skal fremlægge mundtligt om følgende punkter: * Definer vektorproduktet mellem to vektorer i rummet * Bevis at vektorproduktet af to vektorer er nulvektoren netop når de to vektorer er parallelle * Bevis at vektorproduktet af to ikke-parallelle vektorer står vinkelret på begge vekt... -
Bedømmelse af engelsk A prøve
ForumindlægHej, jeg har lige været til skriftlig eksamen i engelsk A og desværre fået en karater der er lidt lavere end jeg plejer at få. Det viser sig at hele årgangen er faldet i bedømmelsen, og jeg overvejer lidt at klage. Men sidder der måske en engelsklærer derude, der ville være så flink at læse d... -
Ligheder mellem Islam, Jødedom og Kristendom
ForumindlægHvilke ligheder er der når det kommer til - fødsel - fra barn til voksen (konfirmation) -Bryllup -død og begravelse -kvindesyn - religiøse højtider - leveregler ifølge skrifterne - Bøn -Rent og urent ( islam har f. eks. regler om rent og urent mad - samt rituelle afvaskninger inden bøn) -synd og ... -
bøger sælges, helst hurtigst muligt
Forumindlægjeg har bøger til salg, der er ikke skrevet i, og næsten ikke brugte. . Jeremy Black & Donald M MacRaild,Palgrave,Studying History(second edition) . Robert Diyanni, Literature(Approaches to Fiction,Poetry and Drama) . Erik Hansen & Hans Frede Nielsen,Odense University press,Irregulerties in moder... -
STATISTIK OPGAVE
Forumindlæghej :D sidder med følgende opgave og kan slet ikke komme igang med den, så håber der er en af jer kloge mennesker der kan hjælpe mig :D : Antag at variablen INCOME er normalfordelt med middelværdi og standardafvigelse, som fundet i opgaven. Hvad er sandsynligheden for at finde et ... -
Hjælp til programmering
ForumindlægHej! Jeg sidder og er gået helt i stå med opgave 8B delspørgsmål b) i linkede eksamenssæt. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111121%20103092%20hhx112%20MATA%2015082011%20Matematik%20A.as... -
Definitionsmængde
Forumindlægf(x,y) = arccos[4*(x2+y2)] a) bestem Dm for f ifølge min kompendium er Dm for arccos(x) [ -1 ≤ x ≤ 1 ] så Dm for f er Dm = { f(x,y) ⊂ R2 ι (x2+y2 ≤ 1/4) } er det den rigtige måde at skrive det op på? den del som jeg har markeret med fed, er noget jeg... -
Please :) Hjælp mig!
ForumindlægVil i ikke godt oversætte det her.. Ville virkelig være taknemmelig :) Der er mange sære nyheder i aviserne. For nylig kunne man læse, at tegneserier ikke er så simple, som mange tror. Læserne blev gjort opmærksomme på, at det faktisk kræver øvelse at blive fortrolig med genren. En forsker ... -
hurtigt hjælp skal op i morgen klokken 8.00 0g fremlægge
ForumindlægHej er der nogen da kan hjælpe mig med at give mig et råd vedrørende min fremlæggelse?? jeg skal fremlægge min skriftlig opgave i morgen om The White House i USA. og i opgave har jeg beskrevet indretning af det. Men jeg ved desværre ikke hvad jeg ellers kan sige ud over det som jeg ikke har skr... -
Essay
ForumindlægHej, Jeg var på studietur i Manchester her i Marts og har nu fået til opgave i dansk at fortolke et af nedenstående temaer gennem et essay - men er gået fuldtændig i stå, nogen der kan hjælpe? Temaer: Forbindelser, Ungdomsliv, Skrift, Byens Puls, Ved vandet, Historiens vingesus, Dekoreret, Energ... -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Hvordan skriver jeg en god stil i Kristendom/religion?
ForumindlægHej har lige fået den triste nyhed, at jeg skal til skriftlig eksamen i det mest ligegyldige fag religion:( Tror ikke på gud og har aldrig gået meget op i faget og har på den baggrund kun fået 8 i faget. Aner ikke hvordan jeg skal skrive en stil, så ville være virkelig fedt vis nogen sad inde med... -
Diff. ligninger og rumgeometri
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig til skriftlig eksamen, og er løbet ind i noget jeg er i tvivl om. Det handler om d) og e) her http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-1_UDEN.pdf e) jeg ved ikk helt hvad jeg skal gøre for at undersøge dette. Ved ikk hvordan jeg kommer igang d)... -
Hjælpelærer søges!
ForumindlægHej vi er to drenge der har brug for kvalificeret matematik hjælp. Vi har matematik på b-niveau og skal til skriftlig eksamen den 30. maj. Og en mulig mundtlig eksamen senere. Vi ville høre om der er nogen der kunne væer interresset i at undervise et par gange om ugen, enten hos en af os, der bor... -
Hjælp til SSO emne
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive min SSO opgave (Større Skriftlig Opgave) på min uddannelse EUX Business. Men jeg ved ikke hvilket emne jeg skal vælge! Jeg har tænkt på fagene Dansk, Psykologi, engelsk eller kulturforståelse. Enten vil jeg vælge et fag alene eller komponere fagene sammen. Hvis i har ... -
ekspionentilleog potensielle
Forumindlæghej vil lige spørge hvis man nu skal kende forskel på ekspionentille y=b*a^x og potensielle y=b*x^a når det er man skal finde årene er det så ike i ekspionentille man bruger hele åre fx 2 år og i potensielle bruger man mere fx 0,75 aktså ned kommaer eller er det bare mig der t... -
Funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med et skriftlig aflevering i matematik, og er gået lige i stå med den, da der er 2 opgaver jeg ikke kan finde ud af. Nogen som kan fortælle mig hvordan jeg løser dem? :) Opgave 1: En funktion f er bestemt ved f(x) = x3 + 2x + 8 Bestem f(1), og bestem en ligning for t... -
Hjælp til forberedelse inden eksamen
ForumindlægHej. Jeg har gennem lang tid haft problemer med de dansk stile jeg afleverer. jeg bliver ved med at få at vide at de sproglige vendinger og ord jeg bruger, ikke er korrekte, eller ikke passer ind i de sammenhænge de nu er sat ind i. Derfor ville jeg høre om jeg kunne få noget vejledning eller nog... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Vi fik udleveret, skriftlig dansk, prøve materiale med flg opgaveformulering: Skriv et analyserende oplæg til et hf-hold, hvad litteraturen kan bruges til. I besvarelsen skal du analysere og fortolke "helge Rodes" tekst (tekst 4) med henblik på at belyse dens holdninger til fædrel...
