Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19261 til 19280 af 32350
  • HASTER!!! eT SPØRGSMÅL

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg har lige et spørgsmål. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg nu er gået istå, pga. en forvirrende opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyder således: Hvilke betydning har hyppigheden, frekvensen og kumuleret frekvens? På forhånd tak!
  • Nulreglen, Haster!!

    Forumindlæg
    Undersøg om 2 er løsningen til ligningen x^3 - 5x^2 + 6 = 0 Hvordan er det meningen jeg skal gøre det? Forklar venligst letforståeligt da jeg er en dør til matematik. Jeg har været fraværende i timerne hvor dette blev undervist.
  • Isolering af ligning

    Forumindlæg
    Hej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik Jeg skal først isolere C og derefter T i ligningen: K=C / √4t^2-c^2 det står alt sammen under kvadretroden: 4t^2-c^2 Nogle der kan hjælpe?
  • Faktorer

    Forumindlæg
    hej alle. sidder lige og laver en matematik-opgave i Faktor-bogen,. jeg forstår bare ikk hva "faktorer" er for noget, men jeg ved hva "led" er. håber nogle kan hjælpe:)
  • Matematikrapport

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en matematikrapport, men da jeg ikke er så specifikt god til faget, ønsker jeg hjælp fra matematik-hajerne derude.... Hvis I gider, kan jeg bare sende min email, så jeg kan få vedhæftet den :) / AA KURD
  • Forkort brøken: x^2+2x+4 / x+2?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og hjælper min søster med noget matematik, som ligger langt tilbage i min hukommelse.. Er der nogen, der kan løse ovenstående eksempel og forklare fremgangsmåden?
  • Equation Editor

    Forumindlæg
    Hey :) Jeg sidder lige og laver matematik aflevering på computeren og jeg bruger Equation Editor (Word 2003) Her kommer spørgsmålet så: Hvordan laver man mellemrum i Editor, når man skal skrive noget. For det nytter ikke at trykke på mellemrum. Er der nogen, der ved hvordan man gør det?
  • Hjælp en pige i seriøs nød

    Forumindlæg
    Hej med jer! Sagen er den, at jeg er i seriøs tidspres, og mangler at lave denne matematik aflevering - jeg håber virkelig i vil hjælpe!!!!!!! Jeg har lavet opgave 1, men mangler de andre. TAK på forhånd.
  • HJÆLP MIG

    Forumindlæg
    Hej folken ER der nogen som har lavet matematik sættet fra 2011 december i 10.klasse. I opgaven findes der følgene opgaver. •Skibsfart i Danmark •Containerskib •Containerkode •Aarhus Havn •GPS
  • Vinkelhalveringslinje

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC?
  • Trekant ABC???

    Forumindlæg
    i trekantABC er a=5, b=10 og c=7. Tegn en skitse og beregn trekantens vinkler. har brug for hjælp, for er dårlig til matematik og forstår ikke hvordan jeg beregne opgaven. skitse= er det bare en trekant?
  • vektorer plzz plzz hjælp

    Forumindlæg
    plzzz hjælp mig med min matematik kan ikke finde ud af det!!! opgaven I et koordinatsystem er der givet to vektorer: A := (3.4) :: B(-5.1) bestem koordinatsttet til punktet c, AC: [[4][6]] b) Bestem arealet af ABC Bestem Projoktionen Af AB PÅ AC
  • FIND VÆKSTRATEN (:

    Forumindlæg
    Hejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556
  • parabelformede bygning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er helt lost. Er der en der muligvis kunne lave opgaverne for mig. Jege har nu arbejdet med dem i nogle timer og kan ikke forstå det. Opgaverne er vedhæftet. Hvis I vil, så kunne det være fedt hvis i kunne lave et word dokument, hvor I skrev det ind. Jeg går kun i 1.g så jeg kan ikke...
  • Havd bruges statistik til???

    Forumindlæg
    Hej alle sammen... Er der nogle som kan hjaelpe mig... Jeg skal lave en emneopgave i matematik og den skal hande om statistik... Saa jeg mangler bare at svare paa hvad statitisk er og hvad det bruges til Haaber der er nogle som kan hjaelpe mig... Paa forhaand mange tak for hlaelpen...
  • Tutor/Mentor søges til at hjælper med studiet

    Forumindlæg
    Jeg søger en tutor i Odense området som kan mig med mit studie. Jeg er lige startet på Odense Tek, og har nogle problemer med at følge med. Jeg har brug for hjælp i fagene Matematik,Elektronik og fysik.
  • større skriftlig opg

    Forumindlæg
    Vi skal skrive større skriftlige opgave ..og jeg ville hører om man kunne kombinerer matematik og samfund sammen til et emne, fx noget om internationaløkonomi, markedsøkonomi ect ? nogen der har nogen gode forslag eventuelt
  • Noter søges.

    Forumindlæg
    Jeg skal til matematik prøve i morgen, og vil meget "låne" nogle noter. Jeg går i 1.g og opgaverne vil primært bestå i at: isolere x/y , Ligninger (2 ubekendte) andengradsligninger osv. På forhånd tak :D
  • Differentialregning opg. 3

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave. Opgaven lyder: Om en eksponentielt voksende funktion f vides, at: f(2) = 12 og f'(2) = 3 Bestem en regneforskrift for f Hvordan gør jeg det?
  • FIND VÆKSTRATEN

    Forumindlæg
    Hejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556