Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19261 til 19280 af 36005
-
Estar+ gerundium
ForumindlægHvorfor bruger man estar+ gerundium og Jugar + gerundium? og hvordan bruger man det? -
Differentiabel funktion, hjælp mangles
ForumindlægHej alle. :) Jeg håber der er en som kan hjælpe med den vedhæftede opgave. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe den an :) -
Komplekse tal
ForumindlægJeg har en andengradsligning, som har løsningen -1 = i*√3 Herefter står der i min bog: "I eksemplet over ser vi, at de to løsninger er komplekskonjugerede." Hvad betyder dette? Herefter står der: "Den ene er z1 = -1 + i*√3 og den anden er z2=-1-i*√3 = z1 (... -
Oversættelse af én enkelt sætning!
ForumindlægHar lige brug for lidt hjælp til oversætte følgende sætning:"De har intet hørt fra deres mor."Kan ikke rigtig finde ud af,hvordan det skal formuleres på fransk.Mvh. Tine -
Differentialligninger
ForumindlægHej alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, I kan besvare. Hvad bruger man differentialligninger til? Mange tak :) -
Problemformulering - Den industrielle revolution
ForumindlægHej .. Jeg har valgt at lave synopsis omkring "Den industrielle revolution i England" i fagene Fysik og Historie Min overordnet problemformulering er: Hvilken betydning har dampmaskinen haft for den industrielle revolution i England? Og mine problemstillinger er indtil videre: &bul... -
En svær opgave !?
Forumindlæghey.. har fået denne opgave udstedt.. men ved ikk hvad jeg skal gøre for at få den løst.. : Svaners leveår: I de første 3 leveår dør 30% af årgangen hvert år. Derefter dør kun 15% af årgangen hvert år. Svanerne er først yngledygtige når de er 5 år gamle. Hvor mange svaner når den yngledygtige ald... -
Titrering - NH3+CH2COOH
ForumindlægHej, skal løse opgave 204 i Myginds A1 bog side 249. Der står: Vi har en opløsning som indeholder den diprote syre NH3+CH2COOH (og Cl-) i den formelle koncentration 0,100M. 10 ml af denne opløsning titreres med 0,100M NaOH. Skitser titrerkurven. At den er diprot betyder vel der ikke rigtigt er no... -
Hjælp ønskes!!!!
ForumindlægJeg håber på lidt hjælp i denne opgave. Jeg er i tvivle om standart bases er enhed matrix. Mvh -
Essay ???
ForumindlægHeyy allesammen, har kigget lidt i de gamle poster men er lidt svært at finde rundt. såå...Jeg har valgt at skrive et essay, hvori man skal fortælle hvilke tanker man får, når man lægger vågen i sin seng og ikke kan sove. Har tænkt på fremtidsdrømme som Flymekaniker, Pilot, og HTX, et fremtidigt ... -
redegør for historiske taler?
ForumindlægHej jeg skal i dansk redegør for nogle historiske taler af politikere og forklar retorikken ændring, jeg forstår dog ikke hvordan jeg skal gribe det an? Hvordan viser man en ændringer hvis jeg ikke må gå ind og analysere den? Desuden kan jeg ikke finde noget meteriale på nettet, nogle... -
Find dækningsbidrag
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp til denne opgave, jeg kan ikke huske formlerne. -
PHP
ForumindlægNogle, er der nogle, som kan hjælpe mig med at forklare nogle php-koder. -
Søger konkret def. på hvad "kontante kapacitetsomkostninger" dækker
ForumindlægBlev ikke klogere i mit tidligere indlæg, hvilket især skyldes mig da jeg fuckede up i formuleringen...Men ja - hvilke konti skal bruges når man regner kontante kapacitetsomkostninger ud, på 2. års hhx / b niveau?Hvad dækker begrebet "Kontante kapacitetsomkostninger"? -
E=Mc^2
ForumindlægHej folkens. Er der nogle, der kan forklare mig, hvad denne ligning går ud på? Er det forskellen mellem masse og lysets hastighed eller hvad sker der helt præcist? -
Rekursiv følge?! :O
ForumindlægHej Jeg sidder med forberedelses materialet til mat A STX skriftlig eksamen og det handler om følger. I denne forbindelse er jeg stødt på rekursive følger; hvad er det, for der står ikke noget, og hvordan skriver man en rekursiv følge op? Tak. -
social differentiering
Forumindlæghej!er der nogen der ved hvad social differentiering betyder? -
Samfundsfaglige begreber?
ForumindlægHey allesammen! Jeg sidder og skal analysere USA og USSR's ageren under den kolde krig. Dertil skal der naturligvis inddrages en række begreber. Foreløbig har jeg kun realisme vs. idealisme. Nogle der kan tilføjet noget? På forhånd tak ! :) -
Vektor! (Let)
ForumindlægJeg har koord. sættene til A og B... og jeg skal nu finde vektor AB, er det bare x1+x2, y1+y1?Tak! Det er længe siden jeg arbejdet med vektorer... det er en af de irriterende små ting jeg lige har glemt.. -
realisme vs idealisme
ForumindlægJeg er igang med en opgave omkring 9/11 I opgaven kommer jeg ind på Bush-doktrinen. Er kommet frem til at bush doktrinen er det meget realisme der er i fokus fordi: Hans mål er at overleve i et internationalt anarkisk system, hvor krig er en mulighed, og hvor magt derfor er den eneste v...
