Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19281 til 19300 af 23766
-
Finanskrisen i Danmark og finanspolitik
ForumindlægHej allesammen. Jeg har et spørgsmål i forhold til den finanspolitik, der blev ført i Danmark under finanskrisen. I følge Rangvid rapporten var den finanspolitik, der blev ført i Danmark under krisen for ekspansiv, idet den førte til en overophedning af økonomien, og man burde i stedet have før... -
Sandsynlighed og Statistik
ForumindlægHeey.. Jeg har et eksamensspørgsmål, som handler om Sandsynlighed og Statistik.. Jeg forstår ikke helt hvad der skal gøres, så vil gerne have nogle gode ideer fra jer, og eksempler. og hvis nu der er et bevis man kan gennem gå omkring dette emne, skrev det ned :) Eksempel på ”binom... -
Estere navngivning
ForumindlægHej jeg sidder med en kemi rapport og har svært ved at navngive de dannede ester. Så håbede der måske sad et klogt hoved. På forhånd tusind tak a) Methansyre+Methanol=? b) Methansyre+3-methylbutan-1-ol (isoamylalkohol)=? c) Methansyre+2-methylpropan-1-ol (isobutanol)=? d) Ethansyre+ 3-methylb... -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi... -
HTX - Kommunikation/IT.
ForumindlægHEJ STUDIEPORTALEN - Har et par spørgsmål omkring min eksamen i "KOMMUNIKTATION/IT - C NIVEAU" eksempelvis, hvordan den forløber osv, da jeg er første års studerende, og ingen idé har om, hvordan man skal fremlægge dette. - Som sagt, skal jeg til eksamen i "KOMMUNIKTATION/IT - C N... -
Hjælp til teknikfag byggeri og energi eksamen
ForumindlægHej alle.. Jeg skal snart til eksamen i Teknikfag A - byggeri og energi. Vi skal til eksamen udarbejde en præsentation, men er der nogle der har en ide om hvad denne typisk ville indeholde? Jeg tænker på hvad der lægges mest vægt på at inddrage, og hvad der især er godt at tage med. Vi har la... -
Enzymer
ForumindlægKære Jer derude. Sidder og skriver rapport og er næsten færdig, men dog har jeg et lille spørgsmål som jeg håber nogen ville kunne besvare... Vores opgave går ud på at nedbryde stivelse ved hjælp af amylase, men man skal i diskussionen indrage hvad man kan bruge dette forsøg til i den virkelige ... -
Hjælp til blandinger
Forumindlæghej Jeg skal snart til kemi prøve, om 2 dage. og der er et emne som jeg ikke har lært om (blandinger). Er der nogen som kan hjælpe mig? Hvis fx nogen har skrevet en rapport om blandinger, vil jeg gerne kigge på den. jeg har læst i min kemi bog om blandinger, men jeg vil gerne have lidt mere infor... -
Teknologi B eksamen !!! ???
ForumindlægHejsa allesammen Jeg skal til teknologi B eksamen her på onsdag men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal fortælle/sige :( Kan nogen please hjælpe mig med at fortælle hvad jeg skal have med i min power point præsentation, jeg er virkelig i tvivl Jeg kan også sende jer min rapport så i kan se ud f... -
Byggeri & energi - powerpoint
ForumindlægJeg skal op til eksamen i morgen i B&G, og har valgt at forklare følgende.. hvilken opgave + uddybning Byggeriets udformning: - Krav og lovgivning -Rumskema Tegninger - kun diverse nødvendige tegninger Stabilitetsundersøgelse Produkt Varmetabsberegning Overstående har jeg fået igennem en vej... -
Nyttevirkning diskussion
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skriver min rapport om nyttevirkning af en elkedel og kogeplade. Men jeg forstår ikke en af spørgsmålene der bliver stillet i diskussionen. Det her er spørgsmålet: Hvor stort et beløb sparer man ved at benytte elkedelen frem for koge pladen? Der er også et andet s... -
Fra mg/L til mol/L
ForumindlægHej! Jeg sidder her med en kemi rapport, som driller lidt. Jeg har en koncentration (11,9798 mg/L) og den skal jeg beregne til enheden mol/L. Den første opgave skulle jeg finde koncentrationen af azourbin i en rød sodavand ved hjælp af min graf. Absorbansen = 0,593 hældningkoeffecienten ... -
Norges økonomi
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om Norge i geografi. Ligenu skriver jeg om deres økonomi, og jeg er lidt usikker på, hvorfor at Norges økonomi er så god, som den er? Har snakket med nogen, og det er forskelligt, hvad de siger. Nogen siger at det var fordi at de fandt olie for et stykke tid ... -
blodtyper
ForumindlægJeg skal i en biologi rapport svare på disse to spørgsmål, men jeg er i tvivl om det jeg er kommet frem til er korrekt. her er spørgsmålene og jeg håber i kan hjælpe. 1. spørgsmål: en mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype 0. hvilke(n) blotype(r) kan faderen være i besiddelse af? 2. spørg... -
TEKNOLOGI - Problem/Løsning?
ForumindlægHEJ STUDIEPORTALEN. Vi har fået tildelt en opgave, som går ud på at vi skal finde et Problem i vores hverdag, og derefter finde en løsning, som skal ende ud i et Produkt + Rapport. - nogle som har et par gode idéer til, hvad vores Problem/Løsning kunne være? :-) vi har selv funde... -
Kemi HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er kommet lidt i en nødssituation med noget kemi jeg tager på et kursus, sideløbende med min HF. Jeg har fået af vide i dag, at jeg skal aflevere det der svarer til 2 rapporter til på fredag, og med min HF ved siden f er det umuligt for mig at nå. Det er kemi på c niveau. Jeg vil de... -
Isolering, formel
ForumindlægHej allesammen I forbindelse med en rapport om karakteristik af en glødepære ønsker jeg at isolere T i nedenstående formel. R_T=R_0 (1+α·(T-273,15 K)) Jeg er selv nået frem til (R_T*(R_0^-1) -1/α) +273,15 K=T Men det giver resultater som virker usandsynlige når jeg ... -
Halo
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg går i 1.G på Kalundborg Gymnasium, og vi er i gang med at skrive en afsluttende rapport, i Naturvidenskabeligt grundforløb. Vi må selv vælge vores enme, og jeg har valgt at have om halo. Jeg ville rigtig gerne prøve at skabe min egen halo, ligesom man kan lave en regnbue, ... -
skal-løst æg i en saltopløsning og i sirup
ForumindlægHey er der nogle kvikke hoveder på den anden side af skærmen der kan hjælpe mig at får afklaret spørgsmål som står i overskriften? Jeg skal skrive en rapport om osmose i æg, men forstår virkelig ikke hvorfor de forbandede æg tager på i en saltopløsning på henholdsvis 2%, 4%, og 8%... og hvor... -
OSMOSE OG DIFFUSION
Forumindlægjeg sidder med en NV rapport om Osmose i kartofler, hvor jeg skal svare på en række spørgsmål, og nu er jeg stødt på et, som jeg ikke, kan svare på. Derfor håber jeg at der sidder et klogt hovede derude, som vil tage sig tid til at hjælpe mig. I vores forsøg har vi skulle lægge kartofel styk...
