Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19281 til 19300 af 36005
-
opdeling af reaktion (energier)
Forumindlæghey.. har en opgave om noget med nogle gitterenthalpier.. men piv kan ikke finde rundt i det...har en model at høre efter.. men kan ikke gennemskue den (i Mygind 2) s. 229.her er mit forsøg.. men mangler nogle energier.. og er ikke sikker på at dem jeg har er rigtige..Beregn gitterenthalpien for ... -
Svingninger
ForumindlægHvorfor bruger man altid Hookes lov til at udlede formlen for bevægelsesligningen, der har en harmonisk bevægelse som løsning? Kunne man ikke bruge et pendul til at gøre dette? Eller er sammenhængen med fjedre større? Jeg har en udledning i mine papirer, hvor de omtaler energien i en dæmpet... -
Et enkelt spørgsmål vedr. en samfundsrapport
ForumindlægHejsa, Jeg har bare et enkelt spørgsmål, som jeg håber nogle kan svare på.Hvor lang skal en indledning ca. være i en samfundsrapport? (Jeg skal bl.a. definere, hvad en velfærdsstat er, men er i tvivl om længden, da det er første gang, jeg skriver sådan en opgave). Opgaven skal samlet være på omkr... -
Hjælp!! anvendelsesorienteret matematik
ForumindlægHej alle sammen :-D Er der nogen der ved hvad anvendelsesorintenteret matematik er? Min lærer har spurgt om vi elsker det... og det er lidt svært at svære på, da jeg ikke ved hvad det er... Håber nogen kan hjælpe. -
Glansbilleder af Martha Christensen
ForumindlægHar eksamen i dansk om 1uge så jeg vil gerne vide om der er nogen der lige kan give et kort raferat af novellen : Glansbilleder som er skrevet af Martha Christensen.Mange tak.Med Venlig HilsenYasir -
eksponensiel vækst
ForumindlægHej venner, Nå man siger at den eksponensielle funktion har x-aksen som asymptote, hvad menes der så?. Gerne en lidt detaljeret forklaring tak :) Så vidt jeg har forstået det så er det noget med at grafen kommer tæt på x-aksen men rammer den aldrig. Håber nogen kan og vil hjælpe. På forhånd ta... -
Platons opfattelse af eudaimonia (det gode liv)?
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en opgave i idéhistorie. Jeg har fået et spørgsmål i opgaven som hedder: - Sammenlign Platon og Epikurs forestillinger om det gode liv og sæt dem overfor den klassiske eudaimonia opfattelse. Har undersøgt den klassiske eudaimonia og har også fundet det central... -
Integral
ForumindlægHey, en der driller. Grafen for funktionen f(x)=x4 - 13x2+36. Grafen skærer førsteaksen i punkterne S1(-3,0), S2(-2,0), S3(2,0) og S4(3,0). I første og anden kvardrant afgrænser grafen for funktionen sammen med førsteaksen en punktmængde M, som har et areal. Bestem arealetaf M? `På forhånd tak :) -
Matematik hjælp!!!
ForumindlægI en trekant ABC er siden BC dobbelt så lang som siden AB, og siden AC er halvanden gange så lang som siden AB. a) bestem trekantens vinkler Det oplyses, at længden af højden fra B er 5 b) Bestem længden af siderne og rekantens areal Hvordan gør jeg det?? -
INDLEDNING SRP
ForumindlægHej alle SRP-trættende mennesker derude. Mon I, er ligeså trætte som mig selv??? ;) Godt det snart er jul!! Nåh.. men nu sidder jeg her,og er ved at gå helt død. Skal der være indledning i SRP? Jeg føler at jeg har gentaget mig så meget :S abstract, konklusion osv osv. Hvis der skal... -
Trekant med 2 ubekendte
ForumindlægHvordan finder jeg siden a og c når jeg kender b=5 og A=36 B=119 C=25 man kan jo kun bruge cos relationerne når man kender 2 sider ik? -
Engelsk skriftlig eksamen i morgen (hjælp!)
ForumindlægHej!Jeg skal til engelsk skriftlig eksamen i morgen og kunne godt tænke mig at læse nogle virkelig gode essays til inspiration. Nogen der ligger inde med nogle eller ved hvor jeg kan finde dem?Er der andre der skal op i morgen, og hvordan forbereder I jer? -
Frysepunktssænkning
ForumindlægHvordan benytter man sig af frysepunktssænkning i samfundet/dagligdagen? Har i nogle eksempler er lidt blank -
AT: KORSTOG - historie og religion
ForumindlægHej folkens. jeg har et stort problem. jeg skal skrive AT opgave om korstoge, MEN jeg kan simpelthen ikke overskue hvordan jeg skal lave en problem formulering? Jeg ved at jeg skal have fokus på selve "rejsen", da det er overemnet i AT. men hvad jeg skal tage fat i, kan jeg simpelthen i... -
Angående spørgsmål til mundtlig matematik
ForumindlægHej allesammenJeg ska op i matematik her meget snart og det er sådan at min lærer slet ikke har givet eksempler på hvordan eventuelle eksamensspørgsmål kunne være formuleret, så det er her jeg spørger jer: er der nogen som har eller ved hvor jeg kan finde nogle eksempler på spørgsmål der kan komm... -
Har et spørgsmål vedrørende årskarakter+eksamenskarakter.
ForumindlægMed hensyn til ens eksamensresultat har jeg et spørgsmål:Hvis man feks. har fået 6 til eksamen, men 9 i årskarakter.Hvad bliver selve eksamensresultatet så. Bliver det 7 eller 7,5..?? -
Arkimedes lov
ForumindlægNogen der kan give en simpel forklaring/udledning af Arkimedes lov om opdrift!? -
Variabel
ForumindlægHar en opgave hvor jeg skal indfør en passende variabel, men hvad menes der med en variabel ?? -
Procent af procent?
Forumindlægprocent af procent hvordan er det lige man regner det ud? -
Paulis...
ForumindlægEr der nogle, der gider forklare mig hvad Paulis udelukkelsesprincip går ud på?Gerne uddyb...tak.
