Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19301 til 19320 af 152921
-
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :) -
Fremstilling af alkohol - gæring
ForumindlægTil eksamen skal jeg kunne forklarer: 1) Hvordan et sukkermolekyle (C6H12O6) kan nedbrydes til to ethanolmolekyler og to CO2-molekyler. 2) Hvad der sker helt præcist i kolben og bægerglasset. - håber der er nogle derude der kan svarer på disse spørgsmål? :) -
spørgsmål til redox. HJÆLP!
Forumindlægjeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for... -
Ionvandring
ForumindlægKan nogen forklare ionvandring for mig?? -
Hjælp til F/K-test til imorgen. HASTER!!!!!
ForumindlægJeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation.... -
Natriumacetat
ForumindlægEr det nogle herinde der kan svare mig på hvad Natriumacetat er? :) Med Venlig Hilsen Frederik Andersen -
Emissioner So2
ForumindlægHej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp -
Nedbrydning af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej! Jeg skal have lidt hjælp til, hvordan nedbrydningen af acetylsalicylsyre egentlig foregår?? Er der nogle der kan forklare mig, om der er forskel på det og så på hydrolyse?? - Tak :-)) -
Addition
ForumindlægHvordan kan man se, om der er sket en addition af brom (Br2) til testmaterialet? -
Alkan vs alkyn
ForumindlægJeg har læst at en alkan bliver til en alkyn hvis man fjerner et H-atom Så fx methan CH4 bliver til methyl CH3 Men det gælder da ikke ved fx propan C3H8 som skulle blive til propyn C3H4 Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det? -
butan-2-amin
ForumindlægHej, er der nogle, som ved hvad strukturformlen for butan-2-amin er? ^^. -
Fældningsreaktion
ForumindlægHey, sidder med et lille problem da vi har om fældningsreaktioner: NaOH + AgNO3 -> NaNO3 + AgOH2 Jeg har afstemt den til det resultat men tjekkede efter og der findes intet stof som hedder AgOH2 så hvad ændre det sig så til? Har ikke kunne finde noget på Google. -
Ufuldstændig og fuldstændig forbrændinger af organiske eller uorganiske stoffer
ForumindlægGælder det, at for organiske stoffer så vil der ved fuldstændige forbrændinger dannes CO2 og H2O. Men ved ufuldstændige forbrændinger dannes der ikke CO2? Men i stedet for kan det være carbon, carbonmonoxid, vand osv.? Ved forbrænding af uorganiske stoffer, for eksempel metaller, gælder det, at d... -
Beskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen
ForumindlægBeskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen. Håber i kan hjælpe mig med at skrive noget om det, da jeg ikke kender følelsen og ikke drikker. Tak på forhånd. -
Projektionsformle(r)
ForumindlægHej jeg har en parameterfremstilling og en vektor. \n\nJeg vil bare høre om man skal bruge den normale projektionsfomel eller ..\nOm den hvor man projektere ned på en enhedsvektor.\n\nb=(e*b)*b\n\ne=a/|a|\n\nKort sagt regnes en parameterfremstilling som en enhedsvektor?\n\n -
Hjælp til en ligning
ForumindlægDenne her kan jeg ikke rigtig komme igang med, håber en kan hjælpe: Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. Hvordan kommer jeg igang og hva gør jeg håber en kan skærer det ud i pap for mig. -
Sinus og Cosinus
ForumindlægJeg sidder med en opgave der lyder således: C = 90o , A = 47,3o , c = 5,3 cm. Du skal tegne trekanten og bestemme vinkel B og siderne a og b. At finde vinkel B er let nok (90-47,3 = 42,7) men at finde de andre sider kan jeg ikke helt finde ud af. På forhånd tak. -
Reducering..hjælp plz
ForumindlægHej :) Kan ikke helt finde ud af denne opgave. Svaret skal give 2a + 3, men kan simpelthen ikke få det til at passe. Opgaven ser således ud: (a+2)^2 - (a+1)^2 Har prøvet, men kan ikke få den til at gå op :/ Nogen der kan forklare det på en måde..så det giver mening? Så Plz hjælp ?? -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ...
