Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19321 til 19340 af 96602
-
tværfaglig kost og sundhed
ForumindlægJeg skal skrive tværfaglig opgave i kemi, biologi og geografi, om kost og sundhed. I kemi og biologi delen skriver jeg om proteiner, kulhydrater og fedt og nedbrygningen der af, energi til kroppen og lidt om motion. Jeg kan ikke få noget geografi ind i opgaven, og vil høre om der er nogen der har... -
Hjælp til hvad man kan skrive om!!
ForumindlægHej alle sammen jeg har en projektopgave om i faget kemi som skal afleveres i næste uge. Mit overemne er Befolkning og ernæring men ved ikke helt præcist hvad jeg skal komme ind på ind under kemi delen derfor ville jeg spørger om hvilken emne man kan snakke om ind under det her emne håber der e... -
hjælp med ESTERLIGEVÆGT
ForumindlægHej jeg prøvede at hjælpe en ven med noget kemi og det har endte med at jeg selv er blevet frustreret. Når men til selve spørgsmål jeg forstår ikke hvordan i hulen man løser "Beregn slutkoncentrationen af eddikesyre (T) og til og med reaktionsskemaet" nu er det også lidt længe si... -
opgavesæt
ForumindlægHej Jeg skal snart have en fysik/kemi og biologi prøve. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at løse nogle fsa opgaver fra forrige år. Er der nogen som ved, hvor jeg kan øve mig på biologi og fysik/kemi? Altså opgaver fra en test måske? -
Hvad er forskel på -3 og 00
ForumindlægHej Skal op til mundtlig kemi imorgen med de sidste eksamener for 3.g slut. Ville høre hvad forskellen egentlig er på -3 og 00? Har -3 en dårligere konsekvens end 00 eller er de på lige fod, siden de begge betyder dumpet. Jeg er virkelig dårlig til mundtligt kemi og ved bare at jeg får en af de ... -
Beregning af stofmængde
ForumindlægHej Jeg har lidt svært at bruge formlerne i kemi og kan ikke rigtig finde ud af hvilke formel jeg skal bruge for at beregne den brugte stofmængde af MnO4- ? Hvis der er nogen, der har styr på formlerne i kemi - vil jeg meget gerne have dem :-) Lidt pædagogisk må det godt være , altså fx h... -
HJÆÆÆLP
ForumindlægKEMI! jeg skal lave en rapport i kemi, og derved skal jeg finde saltindholdet i rugbrød. Jeg står totalt fast ved følgende spørgsmål: opstil et beringningsskema og bestem herved massen af NaCl i - 1,00 ml opløsning - hele opløsningen fra en skive rugbrød - 100 g rugbrød det forstår jeg i... -
Problemformulering emulgator
ForumindlægHej Jeg skal snart aflevere AT og skal derfor udtænke en problemformulering. Jeg skriver i biologi og kemi. Jeg har valgt at beskæfte mig med emulgatorer. Jeg har fundet en emulgatorer som menes at kunne nedsætte kolesteroltal. Jeg kunne godt bruge lidt inspiration til problemformuleringen, hvo... -
Jernhydroxid
ForumindlægHej Hej. Jeg har lige et lille kemi spørgsmål som jeg håber der er en som kan hjælpe med. Er ret dårlig til kemi så ved ikke om det er et lidt dumt spørgsmål. Men mit spørsmål er hvad 3-tallet efter (OH) betyder i denne formel ? 4FE + 3 O2 + 6 H2O → 4 FE (OH)3 På forhånd tak for hjælpen -
Metode hjæææælp!!!!!
ForumindlægHej allesammen i et af mine AT forløb havde jeg om depression i kemi og psykologi, hvor jeg skulle analysere en case i psykologi om en person der var i depression og jeg er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt der. Ps. mange tak for hjælpen:)) ps. i kemi skulle jeg skrive om hvordan depr... -
Molekyleforbindelser
ForumindlægEr igang med, at repetere 1.g's kemi, men har lidt svært ved at huske hvad en molekyleforbindelser , har læst i min kemi bog og internettet - men jeg kommer frem til, at det er en forbindelse mellem to ikke metaller, men vil det sige, det er en kovalent binding - Er der en der kan give en fu... -
Lektiehjælp i Nordjylland tilbydes
ForumindlægHej går du på en naturvidenskablig videregående eller i gymnasiet? Bor du i Nordjylland ? Lektiehjælp tilbydes til gymnasieelever og universitetsstuderende i matematik og fysik og kemi af faguddannet Gymnasielærer med hovedfag i matematik og sidefag i fysik/kemi og som har erfaring som undervis... -
Elektricitet- Bæredygtig energi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål indenfor overemnet elektricitet og underemnet bæredygtig energi. Kan I komme på nogle arbejdsspørgsmål indenfor fysik/kemi, biologi og geografi som har en sammenhæng med mit overemne og underæmne fx. hvad er elektr... -
Bæredygtig energi til elksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål indenfor overemnet elektricitet og underemnet bæredygtig energi. Kan I komme på nogle arbejdsspørgsmål indenfor fysik/kemi, biologi og geografi som har en sammenhæng med mit overemne og underæmne fx. hvad er elektr... -
Elektricitet- Bæredygtig energi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål indenfor overemnet elektricitet og underemnet bæredygtig energi. Kan I komme på nogle arbejdsspørgsmål indenfor fysik/kemi, biologi og geografi som har en sammenhæng med mit overemne og underæmne fx. hvad er elektr... -
Matematik - Trigonogemetri
ForumindlægHej alle, I en opgave i matematik B, har jeg brug hjælp til følgende opgaver: Trekant ABC er retvinklet med C=90 grader. Beregn de ukendte vinkler og sider og tegn trekanterne når: 1.) A= 43 grader og c = 34,9841 2.) a= 2,4 og b = 9,7 3.) A=43,2 grader og a =6,37 -
Lineære funktioner
ForumindlægHej! Jeg sidder lidt fast i denne opgave, som jeg er meget i tvil om Tabellen viser sammenhørende værdier af x og y x= 2 6 y= 3 9 Det oplyses at y=a*x+b Jeg har sagt: y2-y1/x2-x1= 1,5 som må være a? er det gjort korrekt, og hvordan finder man så b? TAK på forhånd -
Mat: vektor-regning
ForumindlægHejOm vektorerne vektor-a og vektor-b er det givet, at|vektor-a|=3vektor-b=2*vektor-a - 3*vektor-â.Bestem 1) vektor-a*vektor-b2) vektor-a*vektor-^b3) vektor-^b^2.Jeg har løst 1).men 2'eren kan jeg ikke rigtig finde ud af....! -
Lineær funktion
ForumindlægGrafen for en lineær funktion, f, går gennem punkterne (-4,4) og (2,1) Bestem en forskrift uden brug af hjælpemidler. a= 1-4/2-(-4) = -0,5 b = 1/-0,52 = -4 Men b skal give 2, da jeg kender forskriften y=-0,5x+2 Hvad gør jeg forkert? -
reducer udtryk
ForumindlægNogen herinde som kan hjælpe med at reducere dette udtryk, kan slet ikke få det til at gi det samme som facilisten!
