Søgning på: psykologi c eksamen. Resultater: 19321 til 19340 af 90566
-
haster!! kognition og intelligens
ForumindlægHejsa. Jeg har en aflevering, hvor spørgsmålet lyder: Hvilke faktorer har betydning for udviklingen af genier. Inddrag herunder 1-2 almindelige kognitive processer (fx perception, opmærksomhed, hukommelse, kognitive skemaer etc). Nogen, der kan hjælpe lidt, plzz? -
Riesman
ForumindlægHey, nogen der kan fortælle mig noget om Riesman? Blandt andet noget uddybende om, hvad der menes med, at mennesket handler afhængigt af det samfund man vokser op i. På forhånd mange tak, -
Freuds metode - induktiv/deduktiv?
ForumindlægJeg skriver AT om psykoanalysen og er blevet i tvivl om, hvorvidt man kan sige, at Freuds fremgangsmåde er induktiv eller deduktiv. Kan man overhovedet det? Og i så fald - hvilken en af dem bruger han? (Jeg har skrevet om hermeneutik). -
SRP om nikotin
ForumindlægHey, er der nogle der har skrevet SRP om noget nikotin-relateret i bl.a. biologi, og vil fortælle mig om det er et godt emne at vælge? -
Seksuelt misbrugt og voldtaget - helt samme betydning?
ForumindlægJeg sidder og skriver en historie opgave og vil gerne skrive "... det kan bl.a. være, at barnet er resultat af voldtægt, incest eller seksuelt misbrugt" Men er seksuelt misbrugt og voldtægt den helt samme betydning, eller er der forkskel? På forhånd tak! -
Hvad er arena?
ForumindlægJeg er ved at lave en mini ordbog til mig selv, og kom lidt i tivl om ordet "arena".... mit bud er: Arena er: skabe sin identitet = skabe en samlet opfattelse af sig selv, ud fra valg af livsstil, mode, sprog, præferencer, holdninger m.v. tilpasset den arena, dvs. den konkrete situation... -
psykiater/psykolog
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om løn,uddannelse,arbejdsområder. Hvad er forskellen på at være psykolog eller psykiater? Jeg ved at psykiatere kan udskrive medicin, det kan psykologer ikke.Men hvad er mere forskellen? På forhånd tak. -
kognitiv teori
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvad de kognitive skemaer går ud på? Og hører teorien/begrebet ind under det naturvidenskabelige område? -
Personifikation eller metafor
ForumindlægVille I sige at dette uddrag er en metafor eller personifikation? "tavst bukker livet under" -
Den psykologiske, sociale og personlige identitet
ForumindlægI en opgave skal jeg redegøre for den psykologiske, sociale og personlige identitet, men jeg forstår ikke hvordan den personlige identitet skiller sig ud fra de to andre. Håber der er en der kan gøre mig lidt klogere??? -
Sygeplejebøger
ForumindlægHej . Hvis der sidder nogle derude med nogle sygeplejebøger de gerne vil af med, så skriv gerne. jeg vil meget gerne købe nogle, for mit er det ligemeget om der er oversteget i . Hilsen Line -
Terror debat
ForumindlægHej alle Jeg vil herved forsøge at starte en diskussion. Håber, I alle vil være med til at udvikle og uddybbe den! -------------------> Det jeg ønsker diskutteret er, hvad terror er? <------------------ Hvis det er muligt, ville det være dejligt at få belyst emnet fra alle tænkelige... -
hvad er: fortrængte erindringer?
ForumindlægHej, hvad er fortrængte erindringer helt præcis? har om misbrug og mishandling af børn/unge i projekt :) er det hvor man glemmer HELT hvad der fx er sket? + hvad koster det at åben fx et julemærkehjem? Håber virkelig i kan hjælpe, tak på forhånd i hvert fald :) -
Die Welle
ForumindlægHej! Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til analysen af filmen "Die Welle", så hvis nogle af jer har set den og kunne have lyst til at hjælpe mig med dette, så må I meget gerne skrive! -
Mangler emne
ForumindlægHej. Vi er nu startet på vores projektopgave men jeg kan ikke finde på et emne der intressere mig. Vores overemne er forandring hvilket jeg syntes er et lidt svært emne. Jeg har tænkt på noget forskelligt som bla. ungdommen og dens udvikling gemmen 100 år, menneskeracen og klimaforandring. Men hv... -
Kognitive skemaer - anoreksi
ForumindlægHej :) Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg sidder lige med en AT opgave, og skal finde på nogle eksempeler på hvilke dysfunktionelle skemaer anorektikere har? Som så senere kan lægge grobund for denne lidelse -
Ensomhed
ForumindlægHvilke fysiske psykiske sociale konsekvenser kan ensomheden have for den ældre? -
GENNEMSNIT
ForumindlægHej allesammen. Jeg har beregnet mit snit(som jeg forventer at få) som er mellem 2,6 - 3,0 Hvilket uddannelser kan jeg komme ind med sådan en lorte lavt gennemsnit? jeg har søgt inde på ug.dk men synes ikke rigtig jeg kom til resultat. :( -
Diakoni og socialpædagogik - Diakonhøjskolen i Århus
ForumindlægEr der nogen der kender til uddannelsen og kan fortælle om den? Har flere uddybende spørgsmål, hvis nogen melder sig til at svare :-) Jeg vil også gerne høre om Diakonhøjskolen som uddannelsessted generelt. Mvh -
Medicin
ForumindlægEr der en mulighed fro at blive læge uden at man læer det på medicinstudiet?
