Andre fag
GENNEMSNIT
Hej allesammen. Jeg har beregnet mit snit(som jeg forventer at få) som er mellem 2,6 - 3,0
Hvilket uddannelser kan jeg komme ind med sådan en lorte lavt gennemsnit? jeg har søgt inde på ug.dk men synes ikke rigtig jeg kom til resultat. :(
Svar #1
14. juni 2014 af NordiskSprogLitteraturStuderende (Slettet)
Hej Nina.
Det kommer først og fremmest an på hvor i landet du har tænkt dig at søge ind. Der er store forskelle på gennemsnittene (fordi de udelukkende er baseret på uddannelsens popularitet hvilket medfører, at et studium som psykologi på KU er latterligt højt placeret ift. hvad uddannelsen egentlig er værd). Fx vil et studium som dansk kræve et snit på ca. 7 på KU, mens man kan komme ind på dansk med et snit på ca. 4-5 stykker på SDU.
Dit gennemsnit er dog meget lavt, hvorudfra jeg kan konkludere at der er nogle væsentlige fag du ikke har bestået (hvilke?), og nogle fag er adgangskrav for at komme videre - dvs. det er ikke kun dit snit universiteterne kigger på.
Er du dumpet matematik kan du ikke læse nogle naturvidenskabelige uddannelser (inkl. matematik), og har du dumpet dansk kan du ikke læse noget, overhovedet. (Jeg ved meget om studievalg, og jeg er til dato ikke stødt på nogle uddannelser der ikke kræver dansk bestået som adgangskrav).
Fortæl mig lidt mere - hvad vil du gerne læse, og hvor vil du søge ind?
Mvh Viktor
Svar #2
14. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)
Jeg har vedhæftet en pdf med alle kvotienterne til dig fra sidste år. Husk at det kun er vejledende da det kan se helt anderledes ud i år (hvilket det nok ikke gør, men alligevel) Værsgo'
Skriv et svar til: GENNEMSNIT
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.