Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19341 til 19360 af 158924
-
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
International linje stx
ForumindlægHej :) Jeg overvejer lidt at skifte studieretning sådan så jeg kommer ind i den klasse som har valgt Samf-sprolig studieretning ( International klasse) Nu når det er en international klasse , rejser man meget rundt :) Jeg vil lige spørger om man har de samme muligheder som alle de andre klasser... -
salg af bøger
ForumindlægHej jeg sælger bøger omkring matematik og formelsamlinger til gymnasie matematik og folkeskole. Ellers er i velkommen til at byde. tak Kontakt Zeshan 50144377 -
Mangler akut hjælp til SRP :(
ForumindlægHej, jeg mangler akut hjælp Jeg skal vælge et emne indenfor dansk A og fysik B (formidlingsopgave) snart Nogen der har nogle ideer eller en gammel srp liggende Det ville være verdens største hjælp -
Areal og vinkler i parallelogram?
ForumindlægDer er givet 4 punkter A(-4,-6) , B(2,-4), C(-1,-2) og D(-7,-4), der sammen danner et parallelogram. a) Beregn vinklerne i parallelogrammet. b) Beregn arealet af parallelogrammet. Jeg har ingen ide, hvordan man beregner dette. -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
en sammenhæng
Forumindlægder står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret.. -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
Potens- og brøkregneregler
ForumindlægHej :) Jeg skal op i mundtlig matematik på torsdag. Jeg har problemer med at forstå hvordan man skal svare på de her to underspørgsmål: - Vis, hvordan man logisk kan slutte sig frem til en række af potensregnereglerne og anvend disse regler på eksempler - Gør rede for en række brøkregneregl... -
Vektoropgave
ForumindlægHar lidt problemer med en delopgave i eksamensopgaver i matematik 3 årigt a-niveau. Håber I kan hjælpe. [Vektor pil og samtlige a og b er underforstået selvfølgelig :-)].Opgaven lyder:I en plan er der givet 2 vektorer a og b, om hvilke der oplyses:længden af |a| = 5, længden af |b| = 2 og vinklen... -
vektore
ForumindlægDet oplyses at a og b (med et pil ovenpå) a = ( 5 og 9) b = (t^4 og -45) a) opskriv ligningen a * b = 0 (a og b har et pil ovenpå) b) bestem de værdier af t hvor de 2 vektorer bliver ortogonale Jeg ved ikke hvordan jeg skal tage fat på opgaven altså processen til at finde svaret. -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Uddannelsesparat?
ForumindlægNår man skal bedømmes om man er uddannelsesparat, skal man også bedømmes af sin Tysk lære? For ellers mener jeg, at jeg ikke har en logisk chance -.- -
Karakterer for 1.g
ForumindlægEr det kun på vores gymnasium, at 1.g'ere først får karakterer for første gang efter juleferien? -
Hue-eksamen
ForumindlægJeg har overvejet om det ikke er sådan at ved den sidste eksamen den dag man skal have huen at lærer og censor er tilbøjelig til at give en, en karakter der var lige i overkanten for ikke at gøre dagen dårlig for den nye student hvis i forstår. Hvis man fx ligger lige omkring 5-6 så får man 6 den... -
Optagelsesprøven :(
ForumindlægNogen der har været til optageselsprøven og som kan fortal at hvordan det er ?? Jeg er virkelig meget bekymret og nervøs, er virkelig bang for hvis det er svært og jeg ikke kan klarer det -
Gennemsnit??
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia -
Statik og styrkelærer
ForumindlægHej allesammen. Hvis man søger hjælp i form af en tutor, mentor eller andet, til beregninger i statik og styrkelærer, er der så nogle derude som ved hvor man skal søge henne efter det? :) Hvis der skulle sidde en derude, så søger jeg en tutor som kan hjælpe mig med at øve op til reeksamen som ... -
Ligevægt, totaltryk og partialtryk
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er i gang med at kigge på gamle kemi eksamenssæt, og er faldet over en opgave som jeg er ret blank på. Opgaven går ud på at finde partialtrykket for de tre stoffer i ligevægten 2NOBr(g) <--> 2NO(g) + Br2(g) ved 0 oC og et totaltryk på 0,304 bar. Jeg er ret blank på h... -
Hjælp til statistik eksamen
ForumindlægJeg skal op til reeksamen i statistik om to ugers tid. Det er i faget udvidet statistik. Og det er i økonomisk perspektiv. (Hvis man er skarp til faget, så vil man også kunne det vi laver i økonomisk sammenhæng) Jeg har svært ved at forstå hvornår man skal bruge de forskellige test, udregninge...
