Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19341 til 19360 af 152921
-
Færdiggøre bevis HJÆLP
ForumindlægHej, Er der en, der kan hjælpe mig med at færdiggøre dette bevis... Jeg skal ikke aflevere det eller lign.: Det skal blive det samme, altså der skal differentieres og ganges ud osv... (e-A(x) * ∫b(x)*eA(x)dx+c*e-A(x) ) ' +a(x)*(e-A(x) *∫b(x)*eA(x)dx+c*e-A(x)) = b(x) Jeg har forsøgt at... -
differencetialligning!
Forumindlæghvordan løser jeg denne opg?: y´´= -(1/25) y Grafen for f går igennem punkterne A(0,3) og B((5pi)/2,2) er der nogen der kan hjælpe----på forhånd tak! -
Problemer med ens sandsynlighedsopgave
ForumindlægJeg sidder her med en opgave omkring sandsynligheds regning. jeg har prøvet lidt frem og tilbage, men er ikke sikker på jeg forstår opgaven rigtigt. Opgaven lyder følgende: Vis, at to hændelser A og B, hvor P(B)>0, er uafhængige, hvis og kun hvis P(A|B)=P(A. Oplysningen om P)B)>0 er vel e... -
Færdighedsregning 2007 - Reducering
ForumindlægHej. Min lillesøster har fået en færdighedsregning fra 2007 med følgende opgaver (a+b)-a og (7+a)2 Hendes matematiklærer vil have det til at give B og 49+14+a2 Men er det så fordi det er en plus parentes så den bliver ophævet, og den så derved hedder a+b-a For så er a-a = 0 og så... -
Hjælp til reduction - HASTER
ForumindlægHJÆLP!! to opgaver som jeg ikke forstår .. OPG1 (a+2b)^2 - 4ab - (a+b)(a-b) OPG2 a(a-b)+b(a+b) -
hjæælp til potensregneregler
ForumindlægHej Jeg skal have hjælp til følgende regnestykker 1) a7*a3/a5 2) a3/a5-(a2)2 3) (a2 * a)3/ a6 4) a= 22 * 53' 5) (1/3)3 * (1/3)2 6) (9/2)5 * (2/9)5 7) (1/2)3 / (1/4)3 8) 49 1/2 9) (4/9)1/2 10) 27-1/3 11) 640 12) 12√a^3*b^4 * 3√ a^2*b^3 13) a1/2 * a-1 *√a^... -
Pythagoras hurtigt....
ForumindlægEn retvinklede trekant. Hvor en af kateterne er 8 altså længden er 8. Og hvor en af vinklerne er 20* grader. Formlen jeg skal bruge hedder: a= b*tan-1(A) = er resultatet ikke -- 12.16 og derefter kan man regne c ud. Altså hypotenusen? :) 82 + 12.162 = c2??? -
Opgave 4 Hjælp..
ForumindlægHvilke af disse forhold er ens?_____________________________________________ a. A er 20% større end B.. b. A : B er som 6 : 5.. c. B : A er som 4 : 6.. d. A svarer til 1,2 gange B.. e. A kan være 42 og B kan være 28. -
SRP om smertemedicin
ForumindlægHej :) Jeg har nu næsten skrevet SRP færdig. Jeg skriver i smertemedicin i historie og kemi, hvor kemi er hovedfaget. Er der nogle herinde, der kunne tænke sig at læse det igennem og komme med lidt kritik og sådan ? Ville blive meget glad for det. Er fint nok, hvis det bare lige er hurtigt læst... -
Nitrat
ForumindlægHej... jeg skal til eksamen i kemi C og har om udvaskning af nitrat (NO3-). Jeg skal fortælle i kemi sprog om nitrat, men sidder nu og bliver helt i tvivl om, hvad det er jeg skal komme ind på. Jeg har stillet mig selv det her spørgsmål: Ionens opbygning og egenskaber. Jeg ved at det er et s... -
HJÆLP HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle.. jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg skriver AT i kemi og engelsk om den globale opvarmning og CO2 udslippet. I kemi tager jeg udgangspunkt i en fiktiv rejse, hvor jeg skal foretage nogle beregninger, der viser hvor meget CO2 der udslipper ved benzin og bioethanol.. Nogle der ved hvordan je... -
hf?
Forumindlæghej!!Ville lige høre om, der er nogle af jer herinde, der ved om det stadig er muligt at tage hf efter den gamle reform i landet?? er ikke så vild med, at der er kommet mere kemi og at fagene er blevet blandet sammen i nogle faggrupper. For mit vedkommende kan jeg fx. godt lide biologi og geograf... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der er ... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der ... -
Del opgave til rapport.
ForumindlægOkay, jeg er tydligvis elendig til kemi min hjerne er ved at koge over. Min forsøgsvejledning er her: fag.svendborg-gym.dk/kemi/Vejledninger/isis/6.4%20Reduktion%20af%20kaliumpermanganat.pdf Det er afsnittet Efter øvelsen der driller. Hvordan viser jeg ved beregning at der er nok sulfitioner :P -
Polyphenoler
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i kemi og skal ved hjælp af nettet finde en eller flere strukturer som indgår i rødvin. Jeg har prøvet at søge men har ikke fået et godt resultat. Er der måske nogen som kender nogle gode kemi sider på nettet hvor man kan finde svaret på sådanne spørgsmål? -
Vedr. eksamen
ForumindlægHej Jeg går i 3g, jeg skal snart op til mundtlige kemi, men problemet er at jeg ikke har et godt forhold til læren. Hun hader mig virkelig. Mit spørgsmål er så om man kunne tage kemi mundtlige eksamen et andet sted end på ens eget gymnasie eller man kunne sige til rektoren at man ikke vil have ... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal op til Fysik/kemi eksamen om én uge. Har aldrig været til prøveeksamen i det før, men er ved at have rimelig godt styr på forløbet! Ellers nogen, som har nogle gode og brugelige råd vedr. Fysik/kemi eksamen 09, det kan være hvad som helst.. ' Vpigen -
Frist for eksamensspørgsmål?
ForumindlægHvad er fristende for udlevering af eksamensspørgsmål i fag som kemi C og biologi C, hvor man får alle spørgsmålene før eksamen? Sidder nu med snart kun en uge til eksamen i biologi C og har ingen spørgsmål fået, hvor vi fik dem i kemi C næsten en måned før. Kan det passe der er ingen retninglin... -
tjen 200 kr.
ForumindlægHej alle jer derude. Jeg har en kemi aflevering til onsdag d. 16.05.12. Vil høre om der er en som har haft kemi på b-niveau kunne være interesseret i at lave den for 200 kr. hvis nogle er interesseret kan man skrive en mail til mig og få mere info :-) God aften til jer derude :-)
