Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19341 til 19360 af 102572
-
Gymnasiet
ForumindlægHej. Er der et stort spring fra folkeskolen til 1.g (niveaet)? Skal nemlig starte i 1.g her i august, hvilket jeg ser frem til. Og steg eller faldt jeres gennemsnit, da i begyndte på gymnasiet? Tak :-) -
Mangel på optimisme.
ForumindlægTil daglig er jeg en meget smilende pige, som er med til at gøre andre glade via mit smil. Men som mange andre, var jeg oppe til min allerførste eksamen i torsdags, læsning og diktat. Jeg plejer normalt at få 10-12, men jeg har en dårlig mavefornemmelse, at jeg har været nede over det de seneste ... -
karakter
ForumindlægMå lærer og cansor give -03 hvis man har været der og deltaget i diskutionen? -
Sociologi
ForumindlægHey! Jeg er 3.g'er som overvejer at læse sociologi. Men det bliver nok ikke på ku da mit snit ikke er højt nok... I stedet vælger jeg at søge på Auu. Ville bare gerne spørge om der var nogle f jer der studerer derude og evt kunne fortælle lidt om studiemiljøet osv osv? På forh... -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er... -
En funktion F er givet ved
ForumindlægHejsa Har lidt problemer med matematikken... En funktion er givet ved f(x)=3x^2-6x+1 Grafen f er en parabel. Bestem kordinatsættet til parablens toppunkt. -
chance for mat
ForumindlægHvad er en chancen for at man kommer op i matematik mundtligt ? -
HTX VS STX
Forumindlæghvor er matematikken mest svær? på HTX eller STX? -
lys&Bølger 2.
ForumindlægNogen der kan rette?! (når jeg laver en copy/paste ændre skriften sig -så vær´så venlig at bort fra "min orden") Beregn bølgelængden af fotoner med energien 8,6 eV. h=Placks konstanten= 6,63*10-34 J*S λ=Bølgelængde= f=frekvens=3*108 m/s Efoton= h*f/λ 8,6= 6,63*... -
Summations tegn
ForumindlægHej alle herinde. Jeg har et spørgsmål ang. summationstegnet. Ud fra en mængde tal, {x1, x2, x3,..., xn} Min lære hævder, at man kan skrive denne summation, ved at skrive i=1∑n=i Hvilket i virkeligheden er det samme som i=1∑1=n, hvilket betyder, at man kun vil udplukke tallet x1 da... -
gør rede for andengradspolynomiets faktorisering.
ForumindlægHej alle, Når der står at man skal gøre rede for andengradspolynomiets faktorisering, skal man så komme med regneeksempler og teorien, eller skal det redegøres ved hjælp af beviser? (Mundtlig matematik B eksamen) -
Gymnasium
ForumindlægHvordan bliver man god til at argumentere er det ved, at tænke før man åbner munden? eller? Hvad skal der til, for at klare gymnasiet ? Jeg vil meget gerne tage mig ordenlig sammen og (prøve) på at være mere aktiv. -
Forberedelse his His eksamen?
ForumindlægHejJeg vil høre hvordan det er bedst at forberede sig til historie eksamen mundligt på gymnasiet. Vi har fået en masse baggrundsstof og en masse kilder. Hvordan skal man gribe det an? Jeg vil læse alt baggrundsstoffet. Er det en god ide at tage hver enkel kilde og analysere og skriver ned, så man... -
eksamen
ForumindlægKan man komme op i en rapport til biologieksamen?Vi har desuden fået at vide, at vi kan komme op i vores projekt, men ikke hvordan. Nogen der ved det?Troede "bare" man kom op i nogle spørgsmål med en eller to tilhørende figurer, men tager jeg fejl?Det er forresten B-niveau, hvis det gør... -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen derude der kan forklare mig hvordan eksamen foregår i historie. Bl.a. om man trækker en kendt kilde, hvor lang tid man har osv.På forhånd tak -
internet-sider
ForumindlægHej..jeg ville høre om der ikke var nogen der kendte en eller flere rigtig gode sider her på internettet hvor man kan lære spansk.. (jeg håber i forstår hvilke sider jeg mener ellers få mig til at forklare det igen)Men altså bare nogle sider for begynder, hvor man eventuelt kan høre ordet blive u... -
Bruge internettet til afgangsprøve - problemregning???
ForumindlægHej alle Må man gerne bruge internettet, når man laver problemregning, Altså f.eks. hjemmesiden "Matematikfessor", eller må man KUN bruge ens bog og notater? tak på forhånd -
Landbrugsrevolutionen & oldtiden..
ForumindlægHejj jeg har Historie, og ville lige høre om der er nogle som har gode notater til, landbrugsrevolutionen ? Vi er først lige kommet igang, og det kunne være rimelig dejligt at få lidt ekstra viden (baggrundviden) .. Og hvilket år var det man kaldte Oldtiden for - passer det at det ca. er for 1... -
Nogen der er jurastuderende?
ForumindlægHej! Jeg synes at jura studiet lyder rigtig spændende, men jeg har bare et par spørgsmål som jeg gerne vil have svar på før jeg tager min beslutning. Jeg har hørt og læst at det er et RIGTIGT hordt studie og at man skal læse rigtig meget, det er jeg også sikker på at man skal på de andre studi... -
Watergate-skandalen!
ForumindlægHej alle, Jeg skal fremlægge om Watergate-skandalen på ca. en halv times tid i historie/samfundsfag. Jeg skal bruge Powerpoint, vise plakater/plancher og naturligvis fortælle. Nogle der ved hvordan jeg kan bygge min fremlæggelse op, hvad der er relevant at fortælle om osv. Eventuelt nogle ...
