Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19341 til 19360 af 24890
-
Ideer til Religion
ForumindlægHej, Vi står over for en snarlig projektopgave. Det overordnede emne er: Konflikter. Så min makker og jeg har valgt at skrive om religiøse konflikter/uoverensstemmelser. De seneste dage har hjernerne knirket, men vi har ikke fået nogle banebrydende ideer endnu. Hverken til fremlæggelsen ell... -
Hjælp - Vi har ret til Idæret!
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går på en privatskole i Vejle, som overordnet set er meget god. Men når det kommer til idræt er den ikke. Vi har meget lange dage på skolen ALLE DAGE; 08:00 - 14:30 og 08:00 - 13:50. Det vil sige at vi faktisk har hele 32 lektioner om ugen, faktisk MEGET mere end de ... -
før dansk skr. eksamen
Forumindlæghej... jeg opretter denne tråd for at alle 3'gere på stx, lige kan give hianden de sidste råd for forberedelse osv. inden vi skal til dansk eksamen i moregn :P skriv hvis i har nogle fede analysemodeller eller hjemmesider man kan få glæde af at læse igennem før man sidder og sveder imorge... -
Livsstil vs. livsform
ForumindlægJeg er blevet stillet følgende opgave; 1. Beskriv med egne ord, hvad der er forskellen på livsstil og livsform. Jeg har googlet og tænkt over det, men jeg er ikke kommet frem til en løsning. Any help? :-) -
Slet, slet, slet
ForumindlægHey, Hvordan sletter man sin profil på studieportalen? Chillz Fredd -
Samfundsfag og Religion - tværfaglighed og begrænsninger
ForumindlægHej Jeg skal op i AT mandag d.26. maj og jeg har skrevet i fagene Samfundsfag og Religion. Jeg har udgangspunkt i Huntingtons forudsigelse om et civilisatorisk sammenstød. Denne teori er sat over for Amartya Sens teorier om identitetsdannelse, med specielt fokus på islam. Jeg er overbevist om, a... -
Har i læst bogen "Alkymisten"??
ForumindlægHeii jeg har læst bogen "Alkymisten" og den er mega god har også lavet boganmeldelse til den. Den er på 388 sider og jeg læste i løbet af 3 dage:) jeg vil bare lige vide om i også har læst den? -
Trykt reklame søges
ForumindlægHej Alle. Jeg ville høre om i havde nogle gode forslag til en trykt reklame til en reklameanalyse. -
Karakterer fra 1g
ForumindlægHvad sker der med vores karakterer fra 1g på beviset? De er jo blevet givet efter den gamle skala. Bliver de så bare direkte oversat, så 8 bliver 7 og 9 bliver 7 os.v? -
Gennemsnit??
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia -
Hvordan?
ForumindlægMest henvendt til jer, der er i gang med jeres videregående uddannelse. Hvordan besluttede I jer for hvad I ville? Normalt er man jo interesseret i et eller andet, men valgte I bare ud fra det? Overvejede/undersøgte I ikke jobmulighederne osv? Nu går jeg i 2.g, og jeg ved ikke hvad jeg vil en... -
Objektiv eller subjektiv?
ForumindlægHey, Nogen der kan forklare mig hvordan man skal forstå de to ord: objektiv og subjektiv? Evt. med et eksempel. -
interessere Solsystemet dig;)?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om hvad solsytemet er og hvordan det er opstået, jeg vil ikk have nogle hjemmesider eller noget har også selv fundet noget, men vil også høre fra jer, så jeg måske kunne have mere at tilføje -
buddisme opståen
Forumindlæghej hvordan er buddismen opståen? -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
Nogen her som er god til fransk?
Forumindlæghej alle, ville spørge om nogen kunne give mig idéer til en lille og nem emne jeg kunne vælge til at bruge i en mundtlig prøve, vi skal øve os til eksamen, så vi skal prøve at se hvordan det er... jeg skal lave en disposition..... håber at der er nogen der ude som kan hjælpe mig .... tak på forhånd -
At gå om
ForumindlægOhøj :) Er der nogen her på portalen der selv har været ude for eller set til en kammerat/bekendt der har prøvet at gå et år om på en gymnasiel eller forberende uddannelse? I så fald, hvad har I indtryk af at man får ud af det, hvis man fx gør det med et ønske om at forbedre sin præstation? K... -
Computere i undervisningen - spørgsmål, hjælp!
ForumindlægJeg er igang med at skrive en diskussion til en stil om computere i undervisning, og jeg har brug for hjælp med nogle meninger. Hvad mener i om computere i undervisningen, hvis vi ikke ænser hinanden eller lærerens undervisning? Hvis vi mister vores socialiseringevne? ;) -
Hvornår kan jeg besøge de enkelte uddannelses institutioner?
ForumindlægHej, Jeg er stadig i tvivl om hvilken uddannelse det er, jeg skal vælge efter mit sidste år på gymnasiet, så jeg tænkte på, om der var bestemte tidspunkter, hvor man kunne tage ind og se hvordan en ganske alm dag foregår for fx. en jura studerende osv. Eller kan man bare tage derud, når man vil?... -
hjælp?
ForumindlægJeg skal skrive en stil som skal være en invitation fra 1700 tallet? Nogen som har noget lignende liggende?
