Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19361 til 19380 af 39570
-
Inflation i karaktersystemet?
ForumindlægEr der andre end mig, der synes, at der er gået inflation i karaktersystemet?\nDet er virkelig slemt i folkeskolen, men altså også et problem i gymnasiet. \n\nDet største problem er, når en lærer giver retfærdige karakterer. Hvorfor? Fordi det ikke harmonerer med de karakterer, som de andre lærer... -
Valg af fag
ForumindlægSom led i AT opgaven for 2012: Katastrofer - Årsager og konsekvenser, har jeg overvejet at skrive om Haiti jordskælvet fra 2010. Men er i tvivl om hvilke fag og vinkler man kunne sætte på en sådan katastrofe. Jeg ønsker helst at ekskludere naturvidenskab fra opgaven, og med samfundsvidenskab so... -
Hjælp, skal finde et emne til min historie opgave, Og har INGEN ideer :/
ForumindlægJeg skal til at skrive en historie opgave på omkring 20 sider. Og det skal være om noget i årene 1930-1955 .. og kan virkelig ikke komme på andet end 2 verdenskrig, og evt cuba krisen ?? :/ Help.. Skal skrive en problemformulering og aflevere den på torsdag, så ja. skal hellere til at skynde mig.... -
Optagelse til de videregående studier 2008
ForumindlægSå er dagen kommet hvor næsten 45.000 får brevet om optagelse på studiet dumpende ind af døren. Du kan allerede nu se optagelseskvoterne i nedenstående dokument: http://www.kot.dk/KOT/hovedtal/Hovedtal_2008.pdf Studier med højeste kvoter 2008 1. International Business, CBS 10,0 2. Antrop... -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægGodaften allesammen...Jeg har lavet 5,1-5,5 og jeg vil gerne have opgaverne rettet. Kan I hjælpe mig?Med venlig hilsen Mathias N -
AVIS- berlingske
ForumindlægHej. Hvad er Berlingske brugbarhed i Samfundfag? og hvilke artikler kan avisen bidrage med? -
AT - at analysere i biologi
ForumindlægHej jeg håber inderligt, at jeg snarest muligt kan få hjælp. I AT har jeg valgt at arbejde med Tjernobyl, hvor jeg har valgt, at analyse-spørgsmålet skulle have noget med biologi at gøre: Hvilke biologiske konsekvenser har radioaktive stråler? Her har jeg skrevet noget om at man havde konstat... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
Karakterberegning
ForumindlægJeg har spurgt flere gange, men kan virkelig ikke forstå det. Altså det er sådan, at jeg er på særlig vilkår i 3.g, men det har jeg ikke være hverken i 1. eller 2.g. Hvad sker der, med mine årskarakter fra de to tidligere år. Her er mine karakterer fra de to sidste år. Årskarakter: 7(musik), 11... -
Lav vækst og høj arbejdsløshed
ForumindlægHej alle, Hvis der kommer flere ledige, dermed lavere vækst, hvad sker der så med inflationen? Kan ikke lige gennemskue hvad der sker med inflationen. -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
klage over karakter?
ForumindlægHej, Jeg har i dag fået mine karakterer for de skriftlige eksaminer. Jeg har i ét af fagene fået 7, hvor jeg ellers aldrig nogensinde har fået under 12 i skriftlige afleveringer. På nuværende tidspunkt ved jeg selvfølgelig ikke om der er grundlag for at klage, da det jo er en mulighed at det... -
Emnevalg til dansk/historie opgave
ForumindlægHej :) Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde et emne til min dansk/historie opgave. Min klasses overemne er Det moderne gennembrud. Jeg havde tænkt mig at skrive noget om kvindernes vilkår/undertrykkelse/forhold eller arbejderbevægelsen - men jeg har svært med at finde tekster til d... -
Risikosamfundet ?
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad risikosamfundet, risikostyring og risikosøgning er? og er livet da blevet mere resikabelt? Håber på hjælp, det haster lidt :) På forhånd tak -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
målgruppe
ForumindlægHej. Jeg sidder med SRP og skal beskrive Ung Rejs's målgruppe, hvordan ville i gøre dette. Ville i bruge modeller eller hvordan ville i gøre det?? håber på hjælp :) -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
bistandshjælp/kontanthjælp
ForumindlægHej Hvad er forskellen er bistandshjælp og kontanthjælp. Jeg slog det op i ordbogen og der stod helt det samme :/ -
opgave til samfundsfagsgenier
ForumindlægHej. Jeg skal besvare et spørgsmål der hedder..:- Diskuter om EU's regler om familiesammenføring har tilsidesat den danske udlændingelov Under det skal jeg have noget om modellerne molin og down. Nogen der kan hjælpe mig til hvordan i alverden jeg kan få det ind??.. Håber i svarer hurtigt... -
lib
Forumindlæghey.. Jeg leder efter et analyserende spørgsmål om liberalisme under relgionsfaget.. og et analyserende spørgsmål tilsamfundsfaget. Kunne jeg få ideeer til hvad det kunne være??
