Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19361 til 19380 af 24890
-
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
1- eller 2-håndskilde
ForumindlægDarwins værk er jo fx blevet oversat til dansk, kalder man det så en første- eller anden-håndskilde?? -
Skønlitteratur om jernbaner?
ForumindlægJa. Jeg skal skrive AT i naturgeografi og dansk, og mit emne er Jernbaner i Danmark. Jeg skal gerne finde en roman, jeg kan analysere. Jeg havde først fundet Emil Bønnelyckes Lokomotivet, men den er fra 1933, og vores periode strækker sig kun til 1914. Er der nogen, der kender en (god) roman, der... -
Hvad skete der før og efter murens fald?
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som lyder: Hvad skete der før og efter murens fald? -
Skal skrive en novelle
ForumindlægJeg skal udfra et maleri malet af Erik Henningsen i 1892, som hedder 'Sat Ud' skrive en novelle. Ville være glad og taknemmelig, hvis der var en der kunne komme med et bud på starten. Ved ikke helt hvordan jeg skal linke til maleriet, men det kan ses her: http://images.google.dk/images?h... -
Major characters...
ForumindlægJeg skal finde 3 hovedpersoner som jeg skal lave karakteristik af, fra filmen American Beauty. Jeg tænkte selv på Carolyn & Lester og Jane ... Andre der har bedre bud ? -
De nordiske landes valutapolitik
ForumindlægDer ønskes en politisk vurdering af det tilsyneladende paradoksale forhold, at de 4 nordiske lande har ret så forskellige valutakurs-regimer: Sverige og Norge har flydende valutakurs, Danmark en fast valutakurs-politik, mens Finland helt har opgivet sin selvstændige valuta til fordel for den fæll... -
SRO
ForumindlægHej jeg har biologi A og Matematik B Jeg skal fortælle, hvordan salmonella påvirker kroppen på kort og langt sigt, men ved ikke hvad jeg skal komme ind på -
Differentialregning! (Det basale)
ForumindlægJeg er seriøst ved at være lidt urolig! Jeg var væk i blot 2 mat. moduler og er stået HELT af! Vi har om differentialregning (fik det at vide i dag :-S). Jeg sidder med ca 12 stykker af typen: Bestm f '(x0), når f(x)=3x+4 og x0 = 2 En der kan FORKARE mig hvordan man løser sådanne stykker!? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør. -
Perspektivering
ForumindlægHejsa :-) Hvad er vigtigt når man perspektiverer? er mega lost på det..... -
Begrænsning + mulighed, natur+human
ForumindlægHej Findes der nogle konkrete overordnede muligheder og begrænsninger indenfor det naturvidenskabelige og det humanistiske fakultet? -
Dialektisk metode - til eksamen imorgen!
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til AT eksamen imorgen. Jeg skriver om Marx og marxisme, men jeg har lidt problemer med et begreb. Den dialektiske metode? Jeg har ikke kunne finde noget stof om dialektisk metoder der har givet mig forståelse for begrebet. Hvad går begrebet helt konkret ud på, og kan man t... -
Analyse af ''I Danmark er jeg født''
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse og har brug for lidt hjælp. Jeg har trukket fordybelsesområdet: Lyrik før 1920 og har valgt teksen I Danmark er jeg født. Siden jeg afleverede min synopse har min dansklærer spurgt mig 1.000.000.000 gange om hvad der menes med: end høres danskens sang og m... -
Kort forklaring af kvarkteorien?
ForumindlægEr der nogen som kort kan forklare hvad kvarkteorien går ud på? -
Forstår ikke helt, hvad hun skriver, kan i forklare? :)
ForumindlægCitat fra min uuo. Jo, jeg forstår godt dit spørgsmål. som hovedregel er det de samme adgangs/optagelseskrav til alle de gymnasiale uddannelser, der er dog en række muligheder for dispensation i forhold til HF, håber at der giver mening, ellers så er jeg på skolen igen på onsdag. Kan i forklar... -
kejserens nye klæder eventyr eller novelle
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere kejserens nye klæder til min afgangsprøve. Jeg er lidt i tvivl om det er et eventyr eller en novelle. der står alle steder at det er et eventyr, men der er bare ikke rigtig så mange eventyrstræk. Så jeg synes lige så godt det kunne være en novelle. Er der nogle d... -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se... -
En lille oversættelse.
ForumindlægHvad betyder "mater memento mori" helt præcist? På forhånd tak :)
