Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 1921 til 1940 af 154032
-
Kemi A Eksamen - HTX
ForumindlægHvordan gik jeres eksamen? Og er der nogen der evt. vil lægge deres besvarelse/svar ud så vi kan sammenligne? -
21. maj 2025 Fysik A
ForumindlægHej Er der nogen der har prøvesættet fra den skriftlige prøve i fysik fra den 21. maj -
a
Forumindlæga -
Matematik A 2011 december.
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i skriftlig matematik paa A-niveau i morgen. Det bliver spaendende at se, hvilke typer opgaver de finder paa denne gang. Nogle med nogen bud paa hvad der vil komme? Hvad man skal have styr paa til opgaven uden hjaelpemidler? Og hvad skal man huske til eksamen? Jeg sidde... -
To kill a mockingbird
ForumindlægJeg skal skrive en større skriftlig opgave om "To kill a mockingbird" af Harper Lee.Er der eventuelt nogen, der har tips til gode bøger om forfatteren, hjemmesider vedrørende bogen eller generelt noter, så er I meget velkommen til at give et svar... Så ville jeg blive mægtig glad! -
A, eksamen imorgen !! hjælp
Forumindlægjeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen der kan hjælpe med en ... -
EØ-A eksamen - karakterinterval ?
ForumindlægHej alle ! Nu er det efterhånden en uge siden, at vi var oppe i EØ-A skriftligt, og jeg er virkeligt spændt på hvad jeg får. Er der nogle der ved ca. hvordan karakintervallet er - altså bare ca. ? Eksempelvis 100-95 = 11 94-85 = 10 84-75 = 9 mvh. Bent ! -
Reklamer i dansk A
ForumindlægHej. Jeg går på HF og er i gang med at skrive min SSO (større skriftlig opgave) om reklamer i dansk A. Mit første punkt hedder: der ønskes en redegørelse for, hvad der definerer reklamen Jeg har indtil videre skrevet lidt om reklamen generelt og reklametype (trykt reklame og tv-reklame), me... -
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
Spansk A selvstudium
ForumindlægHej! Sagen er den at jeg står og skal til at begynde i 3.G igen efter et års udveskling i Mexico. Det vil også sige at jeg rigtig gerne vil have spansk A! Da jeg har haft tysk B og har afsluttet det er kommer det bare ikke til at være muligt at følge et hold (der er desuden ikke plads til fle... -
BIOLOGI ønsker hjælp
ForumindlægHeej alle sammen. Jeg skal have en prøve i morgen i biologi. Og min lærer har har sagt nogle af de spørgsmål, som vil komme til prøven i morgen.. Jeg ville høre om der var nogle, som ville hjælpe mig ? 1. Hvad kalder man også ribosomer? Celleslim Celledeling Cellernes proteinfabrik Cellemembran... -
A Journey - Vurdering.
ForumindlægHello people, ville lige høre om en der gad at give en vurdering af stilen, som er fra Eksamen 2009 A niveau :D Regner selv med i hvert fald 7 :P -
Den skriftlige prøve
ForumindlægJeg er selvstuderende og har først nu fundet ud af at der er ny reform i dansk (skal op i morgen). Dette er hvad jeg ved om formen: Den skriftlige prøve varer 6 timer. Du vælger mellem et antal opgaver stillet på grundlag af et tekst-/billedmateriale. Den første 1 1/2 time af prøven foregår i g... -
Samfundsfagseksamen på A niveau - hurtig hjælp!
ForumindlægJeg er den eneste på mit hold, der ikke er i en gruppe, eftersom jeg ikke kender nogen, og jeg er meget dårligt rustet til eksamen i sig selv. Jeg har 24 timers forberedelse og har forstået at jeg skal opbygge en synopsis ud fra det materiale jeg har fået og så noget selvfundendt? Men hvordan bæ... -
Biologi på hf
ForumindlægHvad er nogenlunde det “første” man lærer (kommer til at arbejde med) på HF i biologi C-niveau? -
Ideer i biologi
ForumindlægHej alle. Er der nogle der har nogle ideer til hvorfor det er godt og dårligt at foretage sig BMI-målinger, fedtprocent målinger osv.? -
Grammatik i Dansk A?
ForumindlægEr det en forudsætning at kunne alle de ting som verber, akkusativ etc. eller kommer man ikke ind på det? Hvis man gør, i hvilke sammenhænge er det så? Tak D: D: -
Matematik A, HTX: Differentialligninger
ForumindlægHej kloge hoveder (og alle I andre)! Min ondsindede matematiklærer har besluttet sig for, at vi skal udarbede et skriftligt projekt i differentialligninger (hvilket er lidt absurd, da vi ikke kan komme op i differentialligninger til skriftlig eksamen). Jeg har lige læse hele kapitlet i bogen (M... -
Skriftlig samfundsfag
ForumindlægHej, jeg ville bare høre hvad i syntes om oplægget? og til dem af jer der skrev b'eren, hvilke teorier i har taget fat i? -
**Primærproduktion** BIOLOGI
Forumindlægheej alle jeg er i gang med en biologi opgave som handler om vandmiljøplanen i 1987. er der nogen af jer som ved, hvad forklaringen kan være på, at der er en forskel mellem primærproduktionen i 1992 og den gennemsnitlige primærproduktion i årene 1975-1991? jeg tænker og tænker, men kan ikke rigti...
