Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19381 til 19400 af 47039
-
Pluto
ForumindlægHej. Er der nogen, som ved, om Pluto stadig kaldes en planet. Der har jo været meget debat, om man kan kalde den en planet eller ej. -
bøvl med oversættelse
Forumindlæghej. jeg har problemer med følgende ord/sætninger: .. men de største problemer er nok de mentale. nogle iagttagere har talt om, at en psykisk barriere stadig skiller vesttyskere fra østtyskere. i den følgende tekst, som foregår i München i 1993, søger hovedpersonen.. jeg håber, at I kan hjæl... -
Global opvarmning
ForumindlægHej Jeg sidde med en opgave hvor jeg skal forklare hvad global opvarmning er, og hvad konsekvenserne er. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvad global opvarmning er. Er der nogen der kan skære det ud i pap for mig? Tak på forhånd:) -
Angivelse af kilder
ForumindlægHej. Jeg synes det er så forvirrende at angive kilder. Vores gymnasium har et dokument som fortæller det, men jeg har nogle spørgsmål til det. Se dette billede først: Skal forfatternes navne skrives med både fornavn OG efternavn? Hvis ikke, hvorfor er det kun nogle af dem der skal? Hvad er se... -
Økonomi :S
ForumindlægHalløj derude! :) Er i gang med en samfundsfagsopgave og håber på lidt hjælp, så jeg kan komme i gang. Opgaven lyder: "Redegør i grundtræk for hvad en økonomisk model er og for hvad økonomiske modeller bruges til. Kom herunder også ind på det økonomiske kredsløb, på multiplikatorsammenhæng... -
Cuba-krisen
ForumindlægHej allesammen, jeg har protjektuge, og jeg er nød til at lave en problemfomulering. Har i eventuel et bud på, hvordan en problemfomulering kunne se ud. + et underemne til problemfomuleing. Tak på forhånd ;=) -
Parallel til til syndefalds myten eller den græske myte
ForumindlægHej med jer. Vi er igang med en opgave i Kristendom hvor vi skal finde et eventyr som som har en parallel til Syndefalds myten eller den græske myte Jeg har prøvet at finde nogle, men jeg synes ikke der er så mange paralleler i det jeg finder. Så har i nogle forslag til et eventyr? :) -
Foredrag til studietur - syre i vin.
ForumindlægHej, jeg skal holde et mundtligt oplæg for min klasse om syre i vin. I kemi har vi lavet forsøg med at omsætte vindruer til alkohol(vin). Min klasse skal på studietur til Firenze, og i den anledning skal vi besøge en vinproducent. Selve oplægget skal sandsynligvis holdes i bussen ned til Firenz... -
Modelopgave lineære funktioner hjælp.
ForumindlægEr igang med at lave en emneopgave i lineære funktioner og kan simpelthen ikke finde ud af denne her opgave, kunne virkelig godt bruge noget hjælp :( en virksomhed agter at anskaffe sig en varevogn og overvejer to tilbud som lyder på følgende: 1) Fast omkostning pr. år på 28.000kr. og v... -
Hvad menes der med det
ForumindlægOtholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer? -
Shooting an Elephant
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med at skrive et engelsk essay hvori jeg skal lave en analyse af Shooting an Elephant. Der er sket det, at jeg er gået i stå, og ville høre om nogen kunne hjælpe mig lidt igang igen --> mangler nogle temaer, allerede har jeg politics, og jeg tænker på noget me... -
Bestemmer, taknemmelighed osv.
ForumindlægHej folkens! Lige nu føler jeg mig VIRKELIG irriteret. Jeg fik nemlig besked, hvor der stod, jeg skulle skride ad helvedes til, da vedkommende ikke kunne lide, at jeg svarede på vedkommendes indlæg? Jeg kan ikke se, hvad forkert, jeg har gjort, siden jeg skal skride ad helvedes til, fatter helle... -
Udenrigspolitik
ForumindlægJeg ville gerne høre/diskutere hvorvidt udenrigspolitik har svække eller styrket USA's position i verdensamfundet .. ?? -
Franchisebutikker??
ForumindlægNogle der ved hvad en franchise-aftaler er? Her kan i se det i en sammenhæng: Ekspansionen af butikker skal i fremtiden ske gennem franchise-aftaler. Derfor har vi udarbejdet en attraktiv franchise-platform, som skal tiltrække markedets bedste og mest professionelle franchisetagere. -
vær sød og hjælp mig med Essay.
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg skal skrive at Essay om kærestevold og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal starte på det? Og jeg har det for det til imorgen. Det ville være super skønt hvis i lige gad og hjælpe mig. :) -
Må man gerne skrive i Ariel ??
ForumindlægHey kom lige i tanke om, man gerne må skrive sin SRP i skrifttype Ariel .. eller er der nogen der gør det ? det fylder nemlig mere en Times .. -
Hvad gør jeg???
ForumindlægJeg har nu fået karakterer i Samfundsfag C, som vi selvfølgelig kun har haft i et år. Jeg har fået 4, hvilket jeg synes er yderst urimeligt, da jeg var en af de mest aktive i klassen, med de bedste svar. Jeg er yderst utilfreds, og har altid haft ideén om, at min lærer ikke kunne lide mig. Hvad... -
Hjælp til DNA!
ForumindlægHar brug for hjælp til flg. spørgsmål: 1). Forklar, hvordan det syntetiske DNA kan hindre et bestemt gen i at påvirke en celles funktioner. 2). Hvorfor skal der fremstilles en speciel DNA-streng til hver genetisk betinget sygdom, der skal behandles? Håber i kan hjælpe, alle svar modtages :-) -
hjælpemidler til skriftlig eksamen?
ForumindlægTil den skriftlige eksamen MED hjælpemidler hvilke måman så bruge? Må man gerne fx. bruge hjælpemidler her fra studieportalen. Altså hvis jeg printer det ud. for så bruger man jo ikke nettet.. -
Creative vs. iPod?
ForumindlægHej .. Jeg har fået den velsignede gave at jeg har fået et slags gavekort til en mp3-afspiller.... Jeg har kigget lidt rundt og valget vil enten ligge på en creative zen eller en iPod nano - begge med 4 gb. Vil bare spørge om hvad jeres oplevelser er af begge mærker? Har hørt meget om iPods.. P...
