Matematik

hjælpemidler til skriftlig eksamen?

06. august 2017 af TheMountain (Slettet) - Niveau: A-niveau

Til den skriftlige eksamen MED hjælpemidler hvilke måman så bruge? Må man gerne fx. bruge hjælpemidler her fra studieportalen. Altså hvis jeg printer det ud. for så bruger man jo ikke nettet..


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. august 2017 af JulieW99

Hvis du printer det ud inden, ja. Så er det ligesom at have noter med, og det må du gerne.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. august 2017 af Mathias7878

#0

Hvis du har netadgang må du også bruge nettet. Da kan du f.eks. bruge diverse hjemmesider så som:

webmatematik.dk

cossincalc.com

studieportalen.dk

osv..

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. august 2017 af Mathias7878

#0 

Det er også altid godt at have nogle 'skabeloner'. Nu ved jeg ikke, hvilket matematikprogram du bruger, men jeg brugte selv TI-nspire på mit gymnasium, og de fleste opgaver går igen i eksamenssættene, bl.a:

reggresion, monotoni (herunder differentialregning), integralregning (ubestemte og bestemte integraler), chi2-test og GOF-test

Dvs. at du kan bruge dine gamle besvarelser, hvor du f.eks. har haft om nogle af de overnævnte emner, og så lave en decideret skabelon, som du så kun skal klippe og klistre i forhold til den pågældende opgave. 

Reggresions-opgaver tog ikke mere end 5-10 minutter for mig at lave, fordi jeg havde nogle skabeloner, og jeg fik altid maximum point for opgaverne. Derfor har du altså meget mere tid til at bøvle med de andre opgaver, du måske ikke lige umiddelbart til at starte med kan finde ud af.

Held og lykke! :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. august 2017 af SuneChr

Mon det dog ikke ville være bedre, om man brugte tid på at forstå en opgave og, uden al verdens hjælpemidler, kunne håndtere og ræsonnere sig frem til endemålet af en løsning?
Er man kandidat til mesterskabet i SKAK, ta'r man vel næppe en flere tommer tyk manual med, hvor alle tænkelige skaktræk er samlet.
En god formelsamling, svarende til niveauet, burde være passende hjælpemiddel.


Skriv et svar til: hjælpemidler til skriftlig eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.