Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19381 til 19400 af 114887
-
månedsrente
Forumindlæghej der står i min opg at hvordan omregner man en kvartalsrente på 3,2 % til månedsrente ved i hvordan man gør for det gør jeg ik -
Tangent.. korrekt?
ForumindlægEn funktion f er løsningen til differentialligningen dy/dx=x+3y og grafen for f gennem punktet P(-1,3). Jeg skal bestemme en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Jeg får forsøgt og fået: y=3x+6 Er det korrekt..? -
rødder og faktoriséring
Forumindlæger det nogle søde mennesker derude, som kunne skrive udregningsproccesen til de nedstående opgave, ville uden tvil hjælpe at se fremgangsmåde. på forhånd mange tak :D Funktionen f er givet ved forskriften: f(x)= x^3-x+6 over x^2-x-6 Bestem rødderne i nævnerpolynomiet som i tællerpolynomiet Fakt... -
løs ligning
Forumindlæg"EN ADGANGSPRØVE BESTÅR AF TRE TESTS. SØREN FÅR VED DE TO FØRSTE TESTS 82 OG 89 POINTS. HVOR MANGE POINT SKAL HAN MINDST OPNÅ I DEN TREDJE TEST FOR AT HANS GENNEMSNIT KAN KOMME OP PÅ DE 90 POINTS SOM KRÆVES?" (opstil ligning, hvor x står for tredje testresultat. Løs ligningen) please fo... -
Kemi, Hjælp!
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med disse 2 spørgsmål? På forhånd tak -
kemiske forbindelser
Forumindlæghej har snart eksam i kemi men er bang for de spørger mig hvordan man regner om i ville forklar det har næsten styr på hvordan man regner ioner er det det sammme måde man gør håber i ville give mig nohgle ekmp på hvordan man løser det -
reducer
ForumindlægHvordan reducerer man dette stykke 14*x^5 ------- 7*x^2 -
to opgaver
Forumindlægjeg har regnet de her to opgaver men jeg er i tvivl om de er rigtige :.... 1) 2*x3=686 2*x*x*x = 686 2*7*7*7 = 686 x = 7 2) 2*√x = 6 på forhånd tak -
slette profil
Forumindlægjeg vil gerne slette min profil...jeg har været opgaveredaktør herinde osv. men har oplevet at siden blvier udnyttet fuldstændigt af elever der vil have færdige stile uden at gøre en pind for det! Hvordan kan jeg slette min profil? Når jeg går ind i indstillnger står der "fejl"...skal j... -
Redox
ForumindlægHej er dette en redoxreaktion ? H3O++CaCO3→CO2+Ca+2 -
Lommeregner og et kvadratrodsagtigt tegn?
ForumindlægDet er et år siden jeg havde matematik, og det er lige præcis lige noget matematik jeg husker fra dengang jeg skal bruge i en fysikopgave. Problemet er bare således at jeg ikke kan huske det præcist... Det er når man skal indskrive det tegn som ikke hedder kvadratrod, men som ser ligesådan ud b... -
Hjælp til kemi
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har virkelig et problem med reaktionsskemaer i faget kemi. Jeg har lavet en fældningøvelse, hvor udefra denne øvelse skal jeg lave en journal. Formålet med denne øvelse er, at kun undersøge dannelsen af nogle tungtopløselige salte, og herved identificere forskellige salte.... -
Opvarmning af natron - ligevægt
ForumindlægHej! Jeg har et problem med at natriumhydrogencarbonats ligevægte. Jeg ved ikke hvor disse ligevægt befinder sig under opvarmningen af natron. Nogen der kan hjælpe? -
Hjælp til kemi
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har virkelig et problem med reaktionsskemaer i faget kemi. Jeg har lavet en fældningøvelse, hvor udefra denne øvelse skal jeg lave en journal. Formålet med denne øvelse er, at kun undersøge dannelsen af nogle tungtopløselige salte, og herved identificere forskellige salte.... -
eksamensopgave..
ForumindlægHej.. Jeg har regnet rumfanget i opgave 4 og får 117... Kan det passe? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/MED0581.pdf Tak -
HYPOTESER :O
ForumindlægHmm.. skal lave 4 hypoteserom vælgeradfærd, nogen som har gode råd/ideer? :S taak.. -
Hjælp til facit for Mat A
ForumindlægDet drejer sig om denne opgave (vedhæftet) Mat A, HTX, Maj 2009. Nogen der har facit, eller løsningsforslag? Kunne hjælpe rigtig meget. Eventuelt nogen gamle HTX39;er, der i sin tid har lavet opgaven, og stadig ligger inde med deres svar. :) -
tryk i væsker
Forumindlæghej... skriver på nuværende tidspunkt på en rappoty om trykket i vand som funktion af dybden... problemet er bare lige at jeg næsten er sikker på at min graf er en lineær funktion... min formel ser således ud: p=p(luft)+h*g*rho... kan det passe at rho*g er det samme som a i formlen y=ax+b? lyde... -
symboler
ForumindlægI Word "Equation" kan jeg ikke finde symbolet for for den partielle differentiation. Det man bl.a. bruger når man finder det kritiske punkt på et legeme osv.. -
Tangentplan
ForumindlægHjælp søges til flg. opgave: I koord.syst. i rummet er givet: Kugle, K : x^2 - 2x + y^2 - 4y + z^2 + 6z = 22 Plan, a : 2x - 4y + 4z - 18 = 0 Undersøg om a er tangentplan til K, hvordan gøres det? Først omskriver man K, men hvordan ? og hvad så?
