Kemi

Kemi, Hjælp!

31. maj 2016 af shabanaa (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej er der nogen som kan hjælpe mig med disse 2 spørgsmål?

På forhånd tak

Vedhæftet fil: Udklip.PNG

Svar #1
31. maj 2016 af shabanaa (Slettet)

.

Vedhæftet fil:Udklip1.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #2
31. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Til det første billede skal der bruges oplysninger fra noget, der er givet tidligere. Kan du lægge billeder ind af hvad der hentydes til? 


Svar #3
31. maj 2016 af shabanaa (Slettet)

Jo

Vedhæftet fil:Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #4
31. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Til #1 skal du opstille ligevægtsbrøken og gøre brug af, at de to stoffer vil reagere, hvoraf det, der forsvinder på reaktantsiden, dannes på produktsiden. 


Svar #5
31. maj 2016 af shabanaa (Slettet)

hmm..jeg ikke helt sikker på at jeg forstår


Brugbart svar (0)

Svar #6
31. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

De to stoffer, du har opgivet koncentrationer for, vil reagere indtil ligevægten indtræffer, hvor ligevægtskonstanten er 6,5 * 10-6. Der forsvinder altså noget af stofferne på reaktantsiden, mens der dannes noget på produktsiden. Der er intet på produktsiden, idet reaktionen starter, så det du mister, svarer til det, du får på produktsiden, kald dette for x. Du kan opstille dette i ligevægtsbrøken og bestemme x og efterfølgende bestemme andelen, der er omdannet. 

#3 fortæller da ikke, hvad begyndelseskoncentrationen er? Uanset hvad, uden at kende hele opgaven, kan man normalt løse sådan en opgave ved at opstille 3 ligninger med 3 ubekendte. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
31. maj 2016 af mathon


Brugbart svar (0)

Svar #8
31. maj 2016 af mathon

Ved 40°C:
                       k_{40^{\circ}}=e^{42{,}1-\frac{15{,}3\cdot 10^3}{313}}=1{,}13424\cdot 10^{-3}


Brugbart svar (0)

Svar #9
31. maj 2016 af mathon


Svar #10
01. juni 2016 af shabanaa (Slettet)

hvordan kan man lave 3 ligninger med 3 ubekendte i dette tilfælde?


Skriv et svar til: Kemi, Hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.