Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19381 til 19400 af 47925
-
NV-prøven i 1.g?
ForumindlægHej med jer. Godt nytår. Jeg har brug for noget hjælp og vejledning ang. min nv-prøve jeg skal op i på mandag. Man kan trække følgende fag: fysik, kemi, biologi og geografi. Jeg er på bar bund i de fleste af disse fag, og er bange for at gå helt død når jeg får opgaverne som jeg skal skrive der ... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Optagelse på medicinstudiet
ForumindlægHej folkens, Jeg blev student fra HHX med et snit på 10,1. Jeg arbejder for tiden fuldtid og vil gøre i et års tid. Med hensyn til studievalg, så er medicin faldet ind på mig. Min plan er at jeg ind på medicinstudiet på Syddansk Universitet. Og jeg er nu klar over, at HHX er en dum vej hvis man v... -
hvordan kan farver blande sig?
ForumindlægJeg har både spurgt min kemi og fysik lærer, men begge kan egentligt ikke svare på spørgesmålet uden at sige "jeg tror" Hvis man blander to malinger (lad os tage blå og gul), så ved vi, at den blandede farve vil blive grøn. Men, hvad sker der i disse farver for, at vi overhovedet ka... -
nessesary help
Forumindlæghåber virkelig nogen der er gode tl at forklare mig dette, vil virkelig gerne forstå dette :O undersøg om følgende proces vil foregå af sig selv: 1,0 n + 235, 92 U -> 89, 36 Kr + 144, 56 Ba+ 3 1,0 n derefter skal jeg beregne q-værdien for processen please hjælp mig :O -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
Erfaring med at klage?
ForumindlægHej ! Jeg vil høre om der er nogle der har erfaring med at klage over en eksamen? Jeg har været til fysikeksamen og jeg synes ikke min karakter var rimelig overhovedet. Men efter hvad jeg har forstået, er det at klage over en eksamen en lang og besværlig proces. Jeg vil prøve at snakke med skole... -
Facitlister?
ForumindlægHej med jer, Jeg har selv opgavebogen "Fysikopgaver til Obligatorisk niveau og HF-tilvalg" 1. udgave. Og jeg regner med også at købe opgavebogen "Opgaver i fysik A-niveau" 1. udgave 2007, men da jeg skal bruge dem til lidt eksamenstræning, så jeg kan blive god, ville jeg rigti... -
2008 eksamensøpørgsmål 5c - haster
ForumindlægHej! Jeg sidder og har lidt problemer med spørgsmål 5c fra stx Fysik A eksamen fra 2008. Det handler om en bjergbestiger, som falder ned fra en klippe, men bliver bremset af sit reb. Spørgsmålet går ud på, at finde ud af hvornår hans hastighed er størst. Vi ved, at han falder 16,1 meter i frit ... -
Stående bølger og resonans
ForumindlægHej, jeg er igang med at gennemgå en fysikopgave fra eksamen Januar 2009 i fysik. Det er opgave 2, og jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen. Jeg sidder fast i opgave a. Jeg ved at frekvensen ved grundtonen er f0=v/2L og frekvensen af første overtone er f1=v/(2/3)L Mit problem er, at jeg ikke kan... -
Evt. stilehæfter eller diktater..
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op i skriftlig eksamen (9. klasses afgangsprøve) og vil derfor gerne øve mig lidt i matematik og dansk og evt. også de nye biologi/fysik/kemi prøver der kommer. Især dansk har jeg problemer med, så hvis der er nogle som ligger inde med et par diktater og et enkelt stileem... -
Energi m.m.
ForumindlægHar lidt blandet spg til afsnittet om Energi og kemiske reaktioner:1.Hvordan antændes en bombe ved elektricitet (måske mere fysik..)2.Er A(vol) altid lille? hva nu hvis der udvikles meget gas?3.eksempel 19 i Kemi 2000 A-niveau 1 på side 119 skriver de: deltaH= -4807KJ - 4mol*8,314*298 = -4817 KJJ... -
Brunstensbatteri
ForumindlægJeg skal op til fysik/kemi eksamen på onsdag og skal muligvis op i batterier.. Nogen her som kan komme med en fornuftig forklaring på hvorfor et alkaline batteri bliver fladt...? Ved at reaktionen forløber således Ved minus: Zn(s) + 2OH- --> ZnO(s) + H2O(l) + 2e- (Her sendes 2 elektroner vide... -
Batteri Brunstensbatteri
ForumindlægJeg skal op til fysik/kemi eksamen på onsdag og skal muligvis op i batterier.. Nogen her som kan komme med en fornuftig forklaring på hvorfor et alkaline batteri bliver fladt...? Ved at reaktionen forløber således Ved minus: Zn(s) + 2OH- --> ZnO(s) + H2O(l) + 2e- (Her sendes 2 elektroner vide... -
syrer, baser, salte, magnetisme
ForumindlægHar nogle gode forsøg til disse emner, men tænkte på, om der var nogle, der havde nogle andre forsøg også, som jeg kunne supplere med?? skal til fysik eksamen i næste uge:) har disse forsøg allerede: syrer,baser, salte: får syrer til at afgive hydrogen (mg i syre) ionvandring i syre + base elektr... -
Udledning af bevægelsesligning
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til fysik eksamen og kunne godt tænkte mig en udledning af v2-v02=2*a*(s-s0 ) Jeg ved det er noget at gøre med disse 2 udtryk, men kan ikke rigtig komme videre. Når et legeme bevæger sig med konstant acceleration: a=Δv/Δτ ⇒ a=(v-v0)/(τ-0 ... -
Hubblekonstanten
ForumindlægEt lille fysikspørgsmål, som jeg lige må have svar på, da jeg forbereder mig til fysik C eksamen: Når universets alder udregnes ved t = H-1, står der i lærebogen; Orbit C, at man udregner alderen af Universet under forudsætning af, at Universet udvider sig med konstant fart. Vil det sige, at når ... -
HJÆLP TIL EKSAMENSFORBEREDELSE
ForumindlægHeej. Jeg skal til første mundtlige eksame, her om ikke særlig lang tid. Jeg skal i fysik mundtlig/praktisk, hvilket jeg er meget dårligt til - rent ud sagt. Vi har 3 overemner: Salte, syre og base, Magnetisme/elektremagnetisme ( når felter forandres), Alfa, beta og Gamma(partikler med ... -
Ohms 1 lov for et lederstykke
ForumindlægHej alle sammen Jeg er i gang med at forberede mig til fysik eksamen, og har fået nogle spørgsmål jeg skal besvarer. Et af disse spørgsmål har jeg problemer med at forstå, så håber meget der er nogle der kan hjælpe lidt Spørgsmålet lyder: Gør rede for Ohms 1.lov for et lederstykke. Forkla... -
afbøjning af lys
ForumindlægSkal til mundtlig fysik eksamen imorgen på stx C niveau. Jeg har derfor lige idag været oppe og trække mit fokusemne som jeg nu har 24 timer til at fremlægge. Men nu står jeg lidt og er i tvivl om hvordan jeg starte og slutte? Og hvordan skal jeg føre mig frem. Og hvordan søren skal jeg p...
