Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19401 til 19420 af 39570
-
forklar
Forumindlæg”Det nærmeste almindelige mennesker i dag kommer en kritik af måden, hvorpå vi har organiseret vores samfund, svarer til Kierkegaards beskrivelse af ironikeren, som nok er blevet bevidst om det æstetiske livs tomhed, men endnu ikke har været i stand til for alvor at finde og forpligtige sig... -
religion og dansk
ForumindlægHjælp - forslag til emne Skal have om kærlighed i fagene religion og dansk. Nogen er har nogle forslag til specifikke under emner? -
Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp
ForumindlægHej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak -
3 A-niveauer
ForumindlægJeg overvejer at vælge 3 A-niveauer, men jeg vil gerne høre om jeres erfaringer. Er der nogen af jer med 3 A-niveauer, som har fortrudt, at I valgte dette? -
skr.karakter
Forumindlægerher nogen som ved hvornår vi kna få vores skriftlige karakterer at vide, altså udover den dag vi får udleveret karakterbladet??er nemlig meget nysgerrig.. -
Hvorfor bliver unge i dag radikaliseret (terrorisme)
ForumindlægHej alle Hvorfor bliver unge egentlig radikaliseret? P.S vil helst have en lang uddybende forklaring. Tak på forhånd;-) -
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d... -
Hvad skal jeg læse på uni?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg kunne godt tænke mig at flytte til udlandet en dag. Ikke nødvendigvis langt væk, men lande som Belgien, Sverige eller England synes jeg meget godt om... Nu kommer jeg så til mit spørgsmål. Hvad kan jeg læse som jeg kan bruge til et senere liv ''derovre''... -
Tid ad x-akse?
ForumindlægJeg så en graf, hvor "noget" (fx antal vingummier eller statens overskud) var funktion af tiden. Grafen så cirka sådan her ud: http://peecee.dk/?id=27106 Mit spørgsmål er: Er det korrekt, at tiden skal være af x-aksen? Vil det ikke være mere korrekt af angive grafen som tidsforløbet? ... -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
Fysik el. kemi?
ForumindlægTil næste år skal jeg vælge, om jeg vil have fysik A eller kemi A. Studieretningen hedder mat A, fys B og kemi B. Er der nogen, der har erfaringer med både fysik A og kemi A, og som kan sige et par ord om fagene? Hvad ville I have valgt, hvis I kun kunne have valgt den ene? -
Evolutionslæren/Skaber
ForumindlægHej. Min biologilærer i gymnasiet gav udtryk for, at evolutionslæren er så godt som bevist, og hun mente ikke, at der var en intelligent designer (altså en Skaber). Men mener videnskabsfolkene at have bevist BigBang og/eller evolutionslæren? Hvis de mener det, mener de så, at det udelukker en Sk... -
problemstilling
ForumindlægHej nogen der lige har tid til at kigge min problemstilling igennem, og se om spørgemålene virke realvante? Eller om der evt. mangler nogle andre problemstillinger jeg kunne arbejde med... http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=82017 -
Fattig
ForumindlægHvordan kan jeg bespise en fattig? -
klimaændringer :)
Forumindlægheej, ka nogen hjælpe mig med at give mig et underemne til '' hvad er klimaændringer'' helst ikk drivhuseffekt, global opvarmning :) -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal skrive om global opvarmning i fagene fysik C og dansk A. Herunder vil jeg gerne komme ind på Henrik Svensmarks teorier.. Hvad siger i til følgende problemformulering? En redegørelse for Henrik Svensmarks teorier om hvordan kosmisk stråling påvirker global opvarmning. En analyse af Al Go... -
Optagelse på psykologi-studiet i Kbh !
ForumindlægHej derude. Jeg ville høre hvordan folk vurderer min chance for, at blive optaget på psykologi på KU til sommer - Efter medregning af bonus-point, ender jeg med et snit på 10,5 ! Jeg vl helst satse på optagelse på Kvote 1, men måske det er en våget ide ? På forhånd tak for rådgivning. Mvh Anna -
Statistik
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med modellen? Hvordan skal den aflæses, synes den er meget forvirrende . Tak for hjælpen -
METODER
ForumindlægSkal man beskrive metoder generelt eller bare i forbindelse med sin egen opgave? -
Hvornår kan jeg besøge de enkelte uddannelses institutioner?
ForumindlægHej, Jeg er stadig i tvivl om hvilken uddannelse det er, jeg skal vælge efter mit sidste år på gymnasiet, så jeg tænkte på, om der var bestemte tidspunkter, hvor man kunne tage ind og se hvordan en ganske alm dag foregår for fx. en jura studerende osv. Eller kan man bare tage derud, når man vil?...
