Søgning på: Andet. Resultater: 19421 til 19440 af 91205
-
Klimaflygtninge??
ForumindlægHeej. Håber nogen kan svare på denne spørgsmål:) - Hvilke indvandregrupper Danmark kan forvente sig i de kommende år samt, af hvilke udfordringer, der følger hermed. Et af det mest omtalte begreb som man hører for tiden er "klimaflygtninge" Hvilke Konsekvenser vil det have for Danmark... -
isolere
Forumindlæg10=-1/100*M/1+10/100*960 hvordan man isolere M -
ligninger . hjælp! ;)
Forumindlæghej. håber nogle af jer vil hjælpe mig i gang med disse opgaver, for jeg forstår dem ikke rigtig. løs ligningerne 1. (4x-22)(5x+22)=0 , kan det passe at den er = x=5,5 eller x=4,4 (altså nulreglen) ? 2. 2x^2-37=61 3. 38*x^1,4 =109 ligningsystem a) sine har 31 mønter, hvoraf nogle er tokroner ... -
hvad forstås ved osmose, hurtigt hjælp
Forumindlæghvad forstås ved osmose, og hvad betyder det? -
kuglens ligning
ForumindlægHej har den her opg: en cirkel har centrum i (3,-2) og radius 5. bestem koordinatsættet til cirklens skæringspunkter med koordinatsystemets andenakse forslag: x=0 (x-3)^2 +(y+2)^2=5^2 (0-3)^2+(y+2)2=5^2 hvordan isoler jeg nu y? P.S opgaven er uden hjælpemidler -
Isolering af store A i sinusrelationen
ForumindlægJeg er gået i stå ved denne opgave til min matematik aflevering: Isoler A i ligningen a/sin(A)=b/sin(B), og angiv passende mellemregninger. Hjælp! -
hjælp hurtig hurtig matematik Please :)
Forumindlægret please :( hurtig har prøve imorgen :) ^2 =med det mener jeg ianden. 1. (3a-7b+5)+(-3b-3)-(-4+2b)er det samme som 7a-12b+8 7a-2b+2 7a-4b+2 7a-12b+2 2. 4(3a-2b) er det sammme som 12a-2b 12a-8b 7a-2b 7a+2b 3. (a+b)(a+b) er det samme som -a^2-2ab-b^2 a^2-2ab-b^2 a^2+b^2 a^2+2ab+b^2 4. (2a-3b... -
om snyd
ForumindlægHejsa Jeg lavede en dansk opgave og kiggede herinde for at få inspiration altså læste ens opgave og forstod og skrev med mine egne ord altså ikke afskrift, det kan være strukturen ligner det samme, men fik en god idé er det snyd? Da jeg så var i skole og vi havde dansk, så var der nogen han skul... -
Nytårsforsæt - Hvad synes du?
ForumindlægHey Jeg kunne meget, meget gerne tænke mig at vide dette: 1) Har du et nytårsforsæt og hvad er det? 2) Har du haft et og kunne du overholde det? 3) Hvordan overholder man det? Har du noget på hjerte omkring nytårsforsæt så skriv løs! -
Hjælp til retning søges.
Forumindlæghejsa. jeg er kommet frem til dette resultat i min dansk til tysk oversættelse - mit hoved koger - og har dermed brug for lidt hjælp til nogle af fejlene. :-) 1. Om en uge kører hele familien til Holland i min nye vogn 2. Hvorfor fortæller du altid om ham, du fortæller aldrig noget om hende 3. De... -
Røringspunkterne for tangenter
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe med denne opgave.. En cirkel har C= (-2,3). Og Radius 4. Cirklen har to tangenter, der er parallelle med linjen med ligningen y = x + 14 Find koordinaterne for røringspunkterne for disse to tangenter. -
sæt nr. 8
Forumindlæghåber i kan hjælpe -
fængsel
ForumindlægHVis man har begået et mord, hvor mange år kan man højst risikere at få i et fængsel? Enten er det livstid eller er det 16 år tror jeg? -
Dame, Knægt og Joker
ForumindlægHej jeg sidder her og magler og læse en bog til på mandag.... Så jeg søger resume af hvert kapitel i Damer, Knægt og Joker:) Håber virkelig der er en sød sjæl som har læst den og har nogle par stikord til hvert kapitel;) -
essay, ræsonnement el. åben slutning?
Forumindlægjeg er kommet lidt i tvivl af at læse for meget tror jeg:P nogen steder står der, at et essay skal have en åben slutning og andre steder står der, at det helst skal slutte med et ræsonnement, hvad per definition af nogle kopier, jeg har liggende, er en tankeslutning, hvor man samler sine tanker ... -
Integralregning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? I et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser er en punktmængde M afgrænset af førsteaksen, andenaksen, linjen med ligningen x = 10 og graferne for funktionerne f og g, hvor f(x) = 1,5+4.kvadratod(x) g(x) = kvadratrod(x-1) Formen af en ... -
Faldloven falsificeret
ForumindlægHej. Kan i hjælpe mig med dette spørgsmål. Jeg skal svare på om hypotesen faldloven er falsificeret. men vi har ikke haft særlig meget om falsificering m.m.? På forhånd tak mvh Eleven -
sommeraften ved skagen strand
Forumindlægheij. jeg er en pige der skal lave perpektivering til billedet sommeraften ved skagen strand, til i morgen med ved ikke hvad jeg kan perspektivere det billede til. er der nogen der kan hjælpe ?? -
The Victorian Age
ForumindlægHello everybody! :) Nogen, som tilfældigvis sidder med et digt, fra ''The Victorian Age'', samt en analyse af det digt? - Eller, er der nogen, som kan anbefale, et godt digt fra ''The Victorian Age'', som man kan lave en god og grundig analyse af? Håber at der sidd... -
Studenterkørsel
ForumindlægHej Hvor vigtigt er det for en student at gennemføre en studenterkørsel med sin klasse? Det virker lidt som, at det er et "skal" at skulle med til. Jeg ser det som lidt latterligt, fordi det hele i dag kun går ud på druk. Har jeg ret? Druk er jeg en del imod, så dette vil ødelægge he...
