Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 19441 til 19460 af 101232
-
algebra
ForumindlægHej Jeg har en opgave i matematik, som jeg ikke kan løse. Anna beder Brian om at tænke på to tal, x og y, og udføre følgende beregninger: a = x + y b = x – y Brian vælger tallene x = 5 og y = –3 1 Vis ved beregning, at b – a = 6. 2. Anna siger, at a + b altid vil give 2x ... -
sfærisk geometri
ForumindlægBuelængderne for trekanternes sider betegnes med a, b og c. I det følgende måles vinklerne i grader. Siden a skal så beregnes som gradtallet mellem vektorerne OB og OC (se fig. 4 og 5) Vi kan uden indskrænkning antage, ved passende valg af koordinatsystem, at C er sammenfaldende med Nordpolen... -
Beregning af AxB
ForumindlægHvis A = {1,2,3} og B = {a,b,c,d}. Hvor mange elementer indeholder A×B? Er det: A × B = {(1, a), (1, b), (1, c), (1, d), (2, a), (2, b), (2, c), (2, d), (3, a), (3, b), (3, c), (3, d)} 12 elementer? -
vektor i plan
ForumindlægOm de to vektorer a og b oplyses, at a´s længde = 5 og b´s længde =2 og vinklen mellem a og b er 60 grader. Beregn a • b. Find koordinaterne til a og b i koordinatsystemet med basis (1/5 a-vektor, 1/5 a-hat) og beregn a • b i dette system. Find koordinaterne til a og b i koordinatsyst... -
Metoder, Det forsømte forår
ForumindlægHej Folkens Jeg er i gang med en litterære artikel om Hans Scherfig's Det forsømte forår, hvor jeg bl.a. skal beskrive, hvilken metode, jeg bruger i min tilgang til værket. Jeg er lidt i tvivl om hvad der menes. Nogle der kan hjælpe? -
Dansk aflevering
ForumindlægHejJeg sidder og er ved at lave en reklame analyse, der skal afleveres efter juleferien.Reklamen er en Stimorol fra 1997.Det jeg er i tvivl om er følgendeMarketingchef Steen Reves har udtalt ”hvis man ikke hele tiden udvikler sig sammen med ungdommen, kan man risikere at miste den næste generatio... -
hjælp
ForumindlægHjælp. Skal bruge en Eminem opgave på engelsk, og Dan Turell Mord i mørket, en analyse, hvis der er en Martin og Viktoria analyse for nr1, så er det jo perfekt!! Hjælp plz. Anja -
Geografi eksamen
ForumindlægJeg er i den situation at jeg har chance for at komme op i geografi til eksamen (2g).. Men er ikke rigtig klar over hvordan eksamen foregår??, vores lærer har ikke ligefrem været den bedste. -
Årsprøve
ForumindlægHej..Er der nogen der ved hvor lang eksemporalteksten kan være i dansk?..Er der nogen der har været oppe i en af Tom Kristensens tekster, hvis så hvilke? -
Kemi eksamen
ForumindlægJeg står og skal til kemi eksamen på mandag og mangler nogle gode tips til hvordan man får karakteren helt op.Så hvis der er nogen der brænder inde med nogle gode notater eller noget, ville det være dejligt.Hilsen Maya -
Et spørgsmål om AIDS
ForumindlægHej!Er der nogen der vil hjælpe mig med det spøgsmål: "Hvorfor bliver AIDS livstruende? Hvad er det i kroppen, der angribes?På forhånden tak. -
Eksamen
ForumindlægHey...Går i 2 g på sproglig linie, men var ikke oppe til nogle eksamen i 1 g, så mit spørgsmål er, hvor mange skal man minimum have været oppe til efter 2g.???Endvidere er jeg ikke speciel glad for naturfag, men skal man op til i 2 g.Både mundtlig og skriftlig...???Nogle jeg har snakket med, mene... -
Regneprogram?
ForumindlægEr der nogle som ved om det er muligt at downloade et regneprogram, således at man kan tjekke sine udregninger?? Altså noget i stil med Matlab, men det koster penge...?Tak -
matematik/historie??
ForumindlægJeg har valgt fagene matematik og historie og mit emne er græsk matematik. Men jeg kan ikke helt se hvordan jeg skal kunne få historie delen ind i det. Så nogle gode forslag til hvordan man kunne det? Eller nogle gode ideer til andre emner inden for samme fag ? -
Hjælp til at rette boganmeldelse?
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en boganmedlese til Børnene fra Pompeji. Tænkte på om nogen ville rette den? Den er nok lidt lang. Håber i vil bruge lidt tid til at rette den - På forhånd tak -
Opgave om spektra
ForumindlægHvis du holder en ske med (NaCl) hen over en gas flamme, bliver flammen gul over skeen. Lyser du med en natriumlampe gennem den gule flamme hen mod en skærm, kaster flammen en skygge på skærmen. forklar hvad er sker? denne opagve har jeg siddet med og kan ikke finde forklaring da det projekt opg... -
ligning
Forumindlæghar lagt et billed hvordan regner man det ? tak -
Phillips-kurven
ForumindlægHej! Er der nogen økonomer til steder, der har lyst til kort at gøre rede for Phillips-kurven?Skal op i historie imorgen, og det ville være rart at kunne smide den i hovedet på læreren. Tak. -
Kaosteori
ForumindlægVi havde lidt om mandelbrot i filosofi og da jeg søgte på det stødte jeg ind i den her (for midt vedkommende) enormt spændende side med kaosteori i fokus: http://www.socialister.dk/ist/ist-05mj.htmTror nogle herinde vil synes det er spændende læsning.Hvis denne type indlæg ikke er tilladte så må ... -
Kemi: Opløselighed
ForumindlægFra Myginds A1 bog:Opgave 88:Sølvioner danner kompleks med thiosulfationer og jeg skal så beregne opløseligheden af AgBr i 0,100M Na2S2O3. Jeg får komplekset til Ag(S2O3)2^(-3)men syntes så jeg mangler lidt som fx opløselighedsproduktet så jeg kan opskrive en ligning. Opgave 85:Der dannes et hvid...
