Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19461 til 19480 af 33873
-
SRP - lige et par spørgsmål..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2... -
Hvilken vej synes i man skal vælge
ForumindlægJeg er i gang på en Produktionsskole og skal videre med at arbejde i en butik efter sommerferien, men mit problem er at jeg gerne vil starte først på avu undervisning derefter HF undervisning. Men jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal vælge om det skal være Fjernundervisning eller AVU Enkeltfag ... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
Hjælp til forståelse af: "Sammenhæng mellem variabeler med liniær regressioner..."
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med besvarelse af denne opgave? Forstår det bare ikke :( NV opvarmer man en flamingokasse med forskellige elektriske pærer. Sammenhængen mellem effekten af en pære P målt i Watt og den maksimale tilvækst i temperatur Tmax målt i C grader og er blevet regist... -
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe... -
kvadratsætningerne
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at løse disse opgaver med at forklar hvad du gør på vejs? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg læser på fjernundervisning og har svært ved at kontakte min lære. :( det drejer sig om Opgave A2 og A3 i vedhæfte filen :) tusinde tak:) -
hvad betyder "∑" og "xi"
Forumindlæghvad betyder "∑" og "xi" -
Divider
ForumindlægJeg kan godt divider, men jeg er ikke så god til det med komma og to tal. Så jeg ville høre om jeg kunne få lidt hjælp? De to stykker jeg ikke kan finde ud af hedder: 0,06:10 Og 0,9000:10 Og de skal stilles op (med udregning) -
retvinklet trekant
Forumindlæghej jeg er virkelig blank på den her opgave og søger gerne et uddybende svar, mange tak på forhånd -
Projektil bevægelse
ForumindlægVil de være et punkt i en prokektil bevægelses banekurve, hvor hastistighed og acceleration er lodrette? -
Reel vs. kompleks
ForumindlægOkay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:... -
Termisnsprøver.
ForumindlægKære alle. Jeg har nogle spørsmål, som jeg gerne ville have svar på. Jeg går i niende klasse og i uge 46 har vi terminsprøver. Jeg går meget rundt og tænker på det:( Min Uu-vejleder har sagt til mig at jeg er gymnasie klar.-- 1) Men hvis jeg klarer mig dårligt til prøverne, kan det s... -
det haster pleazzz
ForumindlægEn anden mulighed er at fastholde den tidligere fastsatte optimale salgspris og iværksætte en reklamekampagne for Dannebrog i bladet: ”Vi med hus og have” i håb om, at der kan afsættes flere vinduer. Reklamen koster kr. 20.000. - Foretag en nulpunktsberegning, der viser, hvilken afsæ... -
Primtal
ForumindlægKan 20 skrives som en sum af to primtal? (Skriv regnestykket og svaret, tak) -
ln (x) graf i excel
ForumindlægHej, er igang med SRP'en Mangler dog lidt resultat beregning.. Jeg har lavet et forsøg med et akvarium med gopler gående i som har ædt af de tilsatte fødeemner.. Mine målte data er koncentration af fødeemner C hver halve time.. Og jeg skal nu vise deres filtrationsrate (a) ved reduktionen i ... -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
Integralregning.
ForumindlægHvordan løser int e^-xcosx? -
Bestem forskrift, heelp plzzz.
ForumindlægDet en opgave uden hjælpemiddler så jeg ved ikk íkk rigtig hvad jeg skal gøre, når jeg ikke har en funktion? hvilken formel skal jeg så bruge, el. hva skal j starte med at gøre? En ret linie har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets første punkter P (3,0)- bestem en forskrift... -
Impedans i en kondensator
ForumindlægJeg er blevet bedt om at udlede impedansformlen for en kondensator. Nogen der kan hjælpe mig med nogle links eller noget? På forhånd tak. -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen
