Søgning på: psykologi c noter psykologiens veje. Resultater: 19461 til 19480 af 84944
-
Hurtig oversættelse
ForumindlægHej er der nogle der kan oversætte dette for mig: Por qué no te callas fra spansk til dansk .. Tak for hjælpen :) -
Løsning af andengradspolynomium
ForumindlægHvis en opgave lyder: Løs andengradsligningen, hvilke formler bruger man så, og hvad skal man finde? -
Hjælp til rapport om saccharider / Fehlings prøve
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport ud fra et forsøg med saccharider, hvor jeg skal svare på en række spørgsmål.Hvad sker der når henholdsvis saccharose og stivelse varmes op i 0,4 M HCL i 10 min. og derefter udsættes for Fehlings prøve?Jeg ved at der dannes henholdsvis en kraftig rød væske og et hvi... -
Notater til Kemi A eller B-niveau?
ForumindlægHejsa...Der er vel ikke nogen derude der sidder inde med nogle notater til kemi A niveau (Svarer vidst nogenlunde til B niveau) fra 2.g som de har lyst til at dele?!? Eller ligeså godt en god formelsamling...Har ingen e-mail, så ville være dejligt hvis nogen eventuelt gad at oploade dem... -
Albert Camus
ForumindlægHej..er der nogen, der har nogle gode notater til novellen "le premier homme" ?på fransk altså... håber der er nogen, der kan hjælpe:) -
Old-leksikon på nettet. Findes det?
ForumindlægHeyEr lige begyndt på Old men min lærer springer lidt i bogen så synes nogen gange at der er nogle ord/begreber/betegnelser... som bogen ikke forklarer men som jeg gerne ville vide betydningen af. Men er der nogle der kender et opslagsside på nettet (eller noget lignende) til brug til forberedels... -
Notater om Induktion....
ForumindlægHej..Jeg efterlyser nogle notatater om Induktion...Hvis du har nogle liggende så må de MEEEEEEGGGGGGGEEEETTTTTT gerne sende mig dem:[email protected] vil være bedst hvis der stod noget om ocilloskober og hvis der var nogle forsøg med det fordi jeg fatter hat af det med de der lorte ocill... -
Theta?
ForumindlægJeg var tog 10. klasse på en international skole i Vietnam hvor jeg bl.a. havde matematik.Dér brugte vi et tegn som jeg mener hedder "Theta"... nærmest et o med en vandret streg (sikkert græsk symbol) til at beskrive vinkler. Kan man også gøre det her i Danmark (fx istedet for at skrive... -
hmm fatter det ikk helt!!
ForumindlægJeg har en opg., hvor der står følgende: "På den græske matematiker Diophants gravsten står der" : " Med en barndomstid på en sjettedel, som yngling en tolvtedel og som ungkarl en syvendedel hengik hans liv. Han giftede sig. Fem år efter fik han en søn, der døde fire år før han sel... -
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
Urea og SDS denaturering
ForumindlægHej,Jeg skal bruge den kemiske virkningsmekanisme for denaturering af proteiner med SDS og Urea (carbamid), urea bryder alle non-kovalente bindinger, men hvordan (hvorfor)?? og hvordan viker SDS?Fysisk Biokemi opg. 15 vintereksamen 2003; MBI, AU -
IDEER-> til 3.års opg. i bio?
ForumindlægHey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak.. -
Kemi syre base
ForumindlægHvorfor er phenolphhalein en velegnet indikator til Titring af eddikesyre med natriumhydroxid -
Om syrlige kationer.
ForumindlægJeg har undret mig lidt over hvorfor nogle kationer er syrlige, men andre ikke er. Syrlige kan eksempelvis være Al3+ og Fe3+ imens at eksempler på ikke at være det kan findes ved K+ og Fe2+. Der er sikkert et simpelt svar på dette :) -
Model for rente
ForumindlægHej alle. Har fået stillet følgende opgave, som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med: "Opstil en simpel model der kan forklare ændringerne i den danske rente. Modellen skal understøttes af faglige begrundelser". Nogle der kan hjælpe mig med at opstille sådan en model? ... -
El Mariachi
ForumindlægHejza,\n\nEr der nogen der kan fortælle mig hvad El Mariachi betyder??\n\nMange tak på forhånd\n\nmvh cfc4ever -
Help me
ForumindlægHej Alle sammen, jeg har en stor opgave jeg skal have lavet, og jeg skal oversætte tre sætninger til engelsk fra dansk. 1. Gordon Browns stil er meget anderledes end Tony Blairs, men det er alligevel lykkedes den nye premierminister at vinde mange vælgers tillid. 2. Han betalte med glæde mange ... -
Funktion for cirkel
ForumindlægEr der nogen det kan forklare funktionerne:\nY(t)=sin(t)*r+y\nx(t)=cos(t)*r+x\n\n? -
Verj vind og klima
ForumindlægHej, er der nogle der har notater, eller andre læslige tekster, om emntet "Verj vind og klima," vil jeg meget meget gerne have dem.Tak -
Stamfunktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde stamfunktion til en funktion af typen f(x)=xa Er der nogen der kan fortælle mig om jeg har beregnet rigtigt her: f(x) =xa F(x)= ½*x2 er ikke sikker på om jeg har gjort det rigtig. Det er som om noget mangler. Håber i kan hjælpe
