Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19481 til 19500 af 170365
-
Karakterer og deres betydning
ForumindlægKære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku... -
Er den amerikanske velfærdsmodel ikke bedst?
ForumindlægAmerikanerne har en markant højere årsindkomst, end vi har. Er det ikke et tegn på, at den amerikanske velfærdsmodel er bedre end vores? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita -
supplere et fag to steder
ForumindlægHej, ved I om det er muligt at supplere ét fag to forskellige steder? Fxved at tage matematik A ved hf i by x sammentidig med man også tager matematik A i hf ved by y? -
skriftlig mat
Forumindlæger der nogen der kender nogle hjemmesider eller links til matematik A til 1.g årsprøver.... det skal være den uden hjælpemidler... -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
Økonomisk politik synopsis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at skrive en synopsis, som omhandler Økonomi politik i Danmark, og jeg derfor søgt efter inspiration på nettet, men det var forgæves. Så min spørgsmål går på, om nogle her ligger inde med noget materiale eller endda en SYNOPSIS? Niveauet er B/A På forhånd... -
Passiver og aktier i balancen
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu med en opgave fra Virksomhed økonomi a (opg. 10.4). Jeg skal opstille balancen, men jeg ved ikke hvad der er passiver og aktiver. & jeg har mistet mit skema hvor der stod. Så hvis i ville hjælpe mig med et skema el. andet, så ville det være rigtig dejligt :) Hilsen Chr... -
Hjælp i Matematik tilbydes
ForumindlægHvis du bor i Københavnsområdet og har brug for hjælp eller eksamenstræning i matematik, så kontakt mig ved at klikke på mit brugernavn og skrive en besked. Løn og mødested efter aftale. Om mig: Gennemført gymnasiet med Matematik på A, og nu er på mit 3dje år ved Københavns Universitet, hvor jeg... -
rigtig nede over min karakter :(
ForumindlægHej Har lige været op til eksamen og har får 02, kan virkelig ikke tackle det (går i 1g) :( !! Hvad skal jeg gøre ? Kan ikke lade være med at tænke over det, :( -
Åben verden
ForumindlægHej.. Jeg skal op til AT-eksamen her på mandag og har om Niels Bohr rejse fra DK til USA og hans deltagelse i Manhatten-projektet. Efter at han havde indset hvad han havde været med til at skabe, brugte han resten af sit liv på at bekæmpe det. Han ville have en "åben verden", hvor intet... -
MatA, Er 'Beviset' et must for 12?
ForumindlægJa som der står i overskriften. Skal man have et bevis med til eksaminationen hvis man skal have et 12-tal i Matematik A mundtlig? Altså i de eksamensspørgsmål vi har fået, er der en del spørgsmål som ikke nævner at man skal udlede et bevis. Skal man så alligevel gør det for at få 12? -
Toppunkter
ForumindlægHmmmm....denne har jeg regnet forkert!!... f(x) = -12 + 3x^2 = 3x^2 -12....altså a-b.... d = 144.... T = (-(-12)/(2*3) = 2 denne skal dog gi 0 ??... T = (-144)/(4*3) = -12...som ifølge løsningen er rigtigt.... Hmmm....er de -12 en c værdi fordi der ikke er x bagefter??.....d gir stadig 144 kan je... -
Linjestykke på y-aksen
ForumindlægJeg har regnet de første to dele - og mangler sidste del. For en anden vejprofil er f (x) = -0,01 * x ^(3/2) + 0,05 Hvor k og c er konstanter. Hældningskoefficienten for tangenten t til grafen for f i punktet A er for denne vejprofil med -0,028, og vejens bredde er 10 m. P... -
Lektiehjælp i mat, kemi og musik tilbydes
ForumindlægHey! Jeg er en pige på 22 år, som blev matematisk/musisk student i 2006. Lige nu står jeg håbløst og mangler penge, så jeg vil gerne fungere som lektiehjælp hvis nogen har brug for det. Jeg har læst til farmaceut på Københavns universitet i halvandet år, så mine største forcer er matematik og k... -
Hjælp til rettelse af en kort anmeldelse
ForumindlægHej Jeg har lavet en anmeldelse af Heminway's roman ," A farewell to the arms". Jeg har fået den rettet af min lærer, men der er nogle enkelte fejl som jeg ikke helt forstår,og desværre er det weekend nu så jeg kan ikke rigtig lige spørger. Hvis der er nogle som lige vil kigge ... -
opbygningen af DNA
ForumindlægHej alle sammen. er ikke sikker på at det er den rigtige forklaring at jeg har givet til opbygningen af DNA. Så håber at der er en eller anden som der kan svare mig på det :) DNA er opbygget som for opbygningen af DNAfor opbygningen af DNAet "dobbeltmolekyle", hvor to strenge (polyn... -
Karakter spørgsmål
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder og skal have bestået Matematik, for at kunne komm på det studie jeg skal ind på, men sidder lidt og overvejer om jeg skal supplere faget, da jeg ikke har særlig gode karakter i det. Vi snakker om 00 i mdt og 02 i Skr. og jeg skal op i matematik skr. i næste uge, hvad kr... -
Metoder i AT- religion B
ForumindlægJeg sidder og laver AT og skal op i det på mandag. Jeg skriver om Amish hvor jeg fokuserer på rumpringaen. Jeg skriver i fagene religion B og engelsk A. I religion ser jeg på rumspringaen som ritual ved hjælp af Van Genneps ritual anayse. Hvileken metode er det så jeg bruger? jeg tror det er re... -
Årsprøver
ForumindlægHej:) Jeg har netop fået en skriftlig årsprøve tilbage, og min karakter er lavere end dén, jeg plejer at få i faget - hvilket har fået mig til at undre over, om min lærer har bedømt opgaven, jeg har skrevet, sådan som hun vil dømme det i 3.g. Jeg går jo netop i 2.g, og faget, jeg var oppe i, var... -
hjælp til forbedring
ForumindlægHej jeg går på hf engeltfag og har dansk på A og afslutter det her til sommer. Jeg er lidt svag til dansk både mundtligt og skriftligt, jeg brænder for at blive bedre til danskfaget og vil gøre alt for at blive bedre. jeg har selv prøvet mig frem til den måde jeg tror man kan blive bedre på m...
