Søgning på: matematik a eksamen htx. Resultater: 19481 til 19500 af 179453
-
mundtlig engelsk eksamen?
ForumindlægHey...ville lige høre om der var nogen som vidste om man til engelsk eksamen skal oversætte den kendte tekst? eller om det kun er ekstemporal teksten man skal oversætte?Mvh Eva -
Sidder fast i matematik :(
ForumindlægHej alle, Jeg har vildt meget brug for hjælp til en matematik opgave. Det er noget hvor man skal finde afstanden mellem to skibe. Desværre er det ikke noget vi rigtig har lavet så meget om endnu, og så er bare blevet smidt ud i det. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal starte henne, og hvad jeg ... -
HJÆLP!! MATEMATIK B differentialregning
Forumindlæghej!! jeg skal op i matematik her på tirsdag og nu sidder jeg med et opgave som jeg slet ikke kan komme igang med. Den lyder sådan: DIFFERENTIALREGNING: 1) gør rede for begrebet differentialkvotient:? 2)gør rede for bogle regneregler for differentialkvotienter? 3) du skal herunder bevise en... -
Skriftlig matematik :o
ForumindlægHejsa.Jeg har lige oprettet en bruger og har hørt, at det er en god hjemmeside til at søge gode råd.Jeg skal op i 9. klasses afgangsprøve i matematik på tirsdag og er ekstrem nervøs.Jeg plejer at få 7-8 stykker og vil meget gerne hive mig op på et ti-tal.Jeg ved nogen tænker det er vanvittigt på ... -
Spansk eksamen - Tacones Lejanos
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg går i 3g og skal til spansk eksamen. Jeg skal lave et oplæg om tacones lejanos, som skal vare ca. 8 min. Jeg vil lægge vægt på forholdet mellem Becky og Rebeca. Er der nogle der har nogle ideer til hvordan jeg skal lave dette oplæg og hvad jeg skal komme ind på? På forhånd... -
tysk b eksamen hjælp!
Forumindlæghej .. jeg skal til eksamen imorgen, og har trukket en tysk tekst på niveau b. vi har 24 timer til den, men jeg synes altså den er rigtig svær at forstå! er der nogen som kunne hjælpe mig?! teksten hedder: sterben müssen, ohne krank zu sein. den er skrevet af barbara gehrts. håber i kan hjælpe hu... -
Mundtlig fysik eksamen C
ForumindlægHej alle! Er der nogle der har været oppe i fysik med 24 timers forberedelse, som kan hjælpe mig? Har været oppe at trække emne idag, og trak smeltevarme og fordampningsvarme. Det er der ikke nogle problemmer med i sig selv, men det er mere det ukendte bilag jeg er bange for. Er der nogle der... -
Mundtlig eksamen (Engelsk)
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 15 år og skal snart op til mundtlig eksamen i engelsk. Jeg har dette store problem, at jeg ikke kan læse engelsk højt for nogen ikke engang min klasse. Jeg er virkelig nervøs & tør ikke tænke på det. Er der ikke nogen der har nogle gode råd eller sådan noget, er virkel... -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
under emner til mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægHey Jeg skal snart til eksamen, hvorfor jeg virkelig har brug for at finde et underemne til overemnet crime and punishment! Jeg håber der er nogen af jer, som kan hjælpe. -
Gode vendinger til tysk eksamen ???
ForumindlægJeg vil så gerne "terpe" lidt ekstra inden min mundtlige eksamen i tysk og har derfor brug for alle jeres gode råd. Ligger stabilt på 10 i mundtlig tysk og vil meget gerne have en rigtig god eksamens karrakter med fra HF. MEN - jeg har ikke gået til eksamen i hundrede år og er derfor me... -
*Haster* H.C.Andersen dansk eksame
ForumindlægHej Allesammen, jeg har snart eksame i dansk og har et enkelt spørgsmål. Jeg trak overemnet 'identitet, skæbne og eksistens' og har valgt kunsteventyret 'Historien om en moder' af Hans Christian Andersen. Og jeg er også godt igang med at analysere den osv. Men lige pludselig gik d... -
02 i eksamen religion øv
ForumindlægHvor er jeg bitter... Jeg fik 02 i religion mundtlig eksamen og jeg forstår slet ikke hvordan det kunne gå SÅ galt. Jeg trak buddhisme som jeg troede jeg vidste noget om, men lærer og censor synes ikke spor om mine forklaringer. :( Er bare nervøs fordi min andre karakterer er heller ikke mega g... -
Mundtlig Matematik B stx
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik. Jeg vil lige høre hvad jeg skal komme ind på hvis jeg trækker differentialregning og statistik samt hvilke spørgsmål jeg ka forvente bliver stillet.. på forhånd tak :) -
Hvad fik I i dansk skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i chok over min skriftlig dansk, hvor jeg normalt får 10 og aldrig under, men i dag har fået 4!! 4!! Det viser sig så at mange i min klasse og på min årgang har fået 4, som også plejer at ligge på 10 og 12. Hvordan er det gået Jer? Hvis snittet er så lavt landsdækkende,... -
Bestem tallene a, b og c
ForumindlægI et andengradspolynomium er nulpunkterne -2 og 4, og f(1)=4,5 Bestem a, b og c Kan nogen hjlpe med denne opgave? -
s=1/2*a*t^2
ForumindlægOpgaven lyder: "Der er givet følgende formel: s = 1/2*a*t^2 hvor: s = vejlængden t = tiden a = accelerationen du skal: bestem a, når s = 500 og t = 17 min løsning: s=1/2*a*t^2 => s:1/2:t^2=a (og så tage kvadratroden af facit til sidst) - Er det rigtigt? Mvh. T. -
Engelsk,Matematik,Dansk
ForumindlægHej det er fordi jeg lige ville spørge jer om i kendte nogen sider hvor man kunne lære,snakke,og lytte til engelsk . Og så ville jeg lige høre om i kendte nogen sider så man kunne blive god til dansk og matematik. Det er fordi så jeg kan blive bedre og få gode karakter. Hilsen G.f -
Areal M udtrykt ved a samt bestemmelse af a så...
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende opgave: http://i.imgur.com/r0COehe.png Jeg har løst a'eren (får at førstekoordinaterne bliver henholdsvis 1 og a). b'eren har jeg ingen idé om, hvordan jeg skal gribe an. Hvis et indlæg med denne opgave eksisterer må i gerne sende et link! Vh Jeppe -
matematik: 1.g niveau
Forumindlæghej, jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der har lsyt til at hjælpe med denne opgave:Familien Jensens forbrug af fjernvarmevand er på 3100 kWh. Hvor mange m^3 fjernvarme løber der til og fra deres hjem, når fremløbstemperaturen er 50 grader og tilbageløbstemperaturen 20 grader?formlen er: ...
