Søgning på: matematik b eksamen 2016. Resultater: 19481 til 19500 af 129511
-
erstatte A-niveau karakteren med B-niveau karakteren?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har valgt at opgradere et fag fra B-niveau til A-niveau. Er det lovligt at sende sin B-niveau karakter til en vidergående uddannelse, i stedet for A-niveau karakteren? -
FP9 Matematik Med Hjælpemidler December 2022
ForumindlægNogle som har svarene til FP9 Matematik med hjælpemidler december 2022? -
Matematik årsprøve - Stamfunktioner ?
ForumindlægHejsa, Jeg skal til årsprøve i matematik og jeg sidder og øver mig på opgaver uden hjælpemidler. Denne opgave har dog drillet mig i et stykke tid og jeg kan ikke finde en metode i formelsamlingen vi har fået udleveret (?). Jeg mangler at få styr på gennemgangen af hvad man gør i denne opgave, s... -
Isoler x: a/x+b/y=1
ForumindlægJeg skal isolere x. og jeg er nået til 3. trin. Altså jeg har fået x-ledet på en side. Herefter har jeg ganget a på begge. Og jeg vil mene at jeg skal lave resiprokke, eller få det hele på en brøk-streg. Hjælp mig til næste skridt. Altså det ser således ud: a/x+b/y=1 a/x=1-b/y (trækker b/y fra på... -
Samf a eksamen
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen som kan forklare mig, hvordan samf a 24 timers eksamen helt præcist kommer til foregå? Og som kan komme med nogen gode råd? Mange tak på forhånd. -
Mundtlig matematik, folkeskolen
ForumindlægHej derude ! Ville høre om i har nogle gode råd, noter til mig jeg skal op i mundtlig matematik på onsdag. Jeg er SÅ nervøs. Håber virkelig, at i vil hjølpe mig :) Skal lige siges, at jeg går i folkeskole. På forhånd tak :D -
Skriftlig eksame 2007 engelsk HHX
ForumindlægHey ville hører om der var nogle der sidder med løsningen til den skriftlige eksame i Engelsk (HHX) fra 2007, er nemlig helt lost i den og behøver inspiration!! hurtigst mulig.. på forhånd tak -
Internet brug under skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Ved nogen hvor meget adgang man har til internettet til eksamen? Kan jeg f.eks gå ind på Google og finde formler frem? Er der bestemte hjemmesider man ikke må gå ind på? Har forgæves søgt allerede herinde. :) -
hvordan beviser man: T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)?
ForumindlægLad ABC være en vilkårlig trekant. c. Bevis, at trekantens areal, T, vil kunne beregnes ved T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)? hvordan beviser man: T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)? -
Nogen der har skrevet en opgave om græsk matematik ?
Forumindlæg? -
Matematik - accept på om jeg har lavet det rigtigt?
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave, og jeg tænker at måden at vise det på er, at vise de er indeholdt i hinanden. Så for at vise at den ene er indeholdt i den anden, starter man med at tage en af mængderne i det første mængdesystem og ser, om man ved hjælp af den andet mængdesystem kan "danne&q... -
(a + b) a + a + b / a2 (a + 1) – b2 (a + 1)
Forumindlæg(a + b) a + a + b / a2 (a + 1) – b2 (a + 1) -
B positiv/ A positiv / 0 positiv
ForumindlægHej! Jeg har nogle spørgsmål til blodtypebestemmelse: Kan man med B pos, godt have en forælder med henholdsvis A positiv og B positiv? Eller får man så automatisk AB? Kan ens forælder også have A pos og B neg, hvis man selv er B pos? Eller hvilke genotyper kan ens forældre have? Ved A pos, ... -
2. gradsligning - hjæælp. håber nemlig den er rigtig :b
ForumindlægHeej :D Jeg har fået en opgave, som ser således ud: x(2x-5)=(x+5)2 Hvor jeg skal beregne diskriminanten Kan det passe, at jeg får d= 89? ved at jeg siger: x(2x-5)=(x+5)2 <=> 2x^2-5x=2x+10 <=> 2x^2-3x-10=0 a= 2 b=-3 c= -10 D= -3^2-4*2*-10 = 89 ? Hjæælp mig. Ville være dejligt :b -
Hjælp: 24 til eksamen gode råd til forbedrelse.
ForumindlægHeej alle sammen. jeg skal til fysik-eksamen om 24 timer(skal lige siges, at jeg går i 9) og har nogle emner jeg skal have gennemlæst og sådan. Men er der nogen herinde, der har nogle gode fif om en god forberedelse på kort tid inden eksamen, så man kan score den høje ende af skalaen? Har nemli... -
Bestem fortegnet for hvert af tallene a, b og c
ForumindlægFiguren viser grafen for funktionen: f(x) = ax2 + bx + c Bestem ud fra grafen fortegnet for hvert af tallene a b og c. Jeg forstår ikke selve opgaven helt, og derfor kan jeg ikke komme igang. Hvad menes der med fortegn for hvert af tallene? Og hvordan kommer jeg igang? :) -
Matematik Kumuleret frekvens/sandsynlighed
ForumindlægHej jeg forstår ikke helt hvad der menes med kumulerede sansynligheder. Skal jeg bare udregne kumuleret frekves Hvis ikke hvad skal jeg så gøre? "Det er ogsa° muligt at anvende denne metode pa° grupperede observationer. Men her skal man ikke lave en kolonne med rang og sandsynligheder. I s... -
Kemi C eksamen - bilag
ForumindlægHey alle! Jeg skal til kemieksamen snart, men jeg forstår simpelthen ikke bilagene. Det ville være fedt, hvis der er nogen, der kunne hjælpe mig med at forstå dem og det er selvfølgelig okay, hvis man ikke kan forklare dem alle, men kun et par stykker! :) Tak på forhånd! :D -
Hjælp AT eksamen 2011 Terrorisme
ForumindlægHej. Jeg har valgt Terrorisme i fagene historie og samfundsfag. Terroristerne ville ikke være noget uden moderne teknologi, da de jo er afhængige af at blive set, og de bliver de ved at lave spektakulære terrorangreb, der bliver bragt via medierne og på den måde skaber frygt. Jeg vil på en elle... -
Skriftlig eksamen A
ForumindlægHej! Er der ingen der har skrevet nummer 1 i delopgaven op dansk udenrigspolitik? Hvad fik I ud af det? :-) God torsdag!
