Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19481 til 19500 af 34042
  • Hvilke 3 uddannelser har noget med penge og økonomi?

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Hvilke 3 uddannelser har noget med penge og økonomi? Tak på forhånd
  • DiplomIngeniør

    Forumindlæg
    hej er her nogen herinde som skal læse diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se pensum listen, så jeg ved lidt mere om hvad der skal forgå på studiet
  • HASTER !!

    Forumindlæg
    Hey .. er der nogen som kunne forklare mig følgende ting: 1) Ohm's lov 2) Hvad er en diode og hvad bruges den til
  • Vilkårlige trekant

    Forumindlæg
    Hej, jeg har denne opgave som jeg er lidt usikker på. Jeg skal finde: - vinkel B og C Og jeg ved at vinkel B er spids og C er stump: vinkel A =20grader, side b=7,5 og side a = 4,3. Kan ikke finde frem til hvilke formler jeg skal bruge? Håber nogen kan hjælpe mig:)
  • HJÆLP! Hvordan skriver man en problemanalyse til HTX mat B skriftig eksamen ??

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg sidder her og skal til at sætte min rapport sammen , men ved ikke hvordan jeg skal skrive min problemanalyse til opgaven .. Hvad skal sådan en indeholde ? Så hvis I kunne give nogle ideer til hvad der skal stå i sådan en , så ville det være dejligt :) .. Det er til HTX eksamen B .. Sk...
  • Uligheder :O

    Forumindlæg
    øhm.. ja jeg er så ikke skide go' til det der med uligheder, er der nogen der kan forklare mig hvordan grundmængde og løsningsinterval for uligheder bestemmes? :D Annemette..
  • Overfladeareal og ukendte sider

    Forumindlæg
    Til julearrangementet skal klassen lave en masse julepynt, som de kan hænge op i klassen. Et flettet julehjerte består af et kvadrat og to halvcirkler (se figuren). Hvad er overfladearealet af julehjertet (både for- og bagside)? Hvordan finder jeg radiussen og dermed diameteren for halvcirklern...
  • Hvad betyder ^ ?

    Forumindlæg
    Hej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak!
  • Kontext 7

    Forumindlæg
    Hej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak.
  • trigonometri

    Forumindlæg
    Hej kan I hjælpe med noget? Det kan være en stor hjælp jeg har en trekant, (vedhæftet) jeg skal finde længden af siderne? kan I hjælper, prøver men kan ikke finde ud af det :)
  • Texas Instruments lommeregner

    Forumindlæg
    Ved nogen her om en butik hvor jeg kan købe en Texas Instruments lommeregner i københavn ? Mvh Kim
  • Opgave

    Forumindlæg
    En linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ...
  • intelligens-howard Gardner

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave synopsis som skal fremlægges imorgen. Er der nogen der ved hvilke metoder Gardner brugte, til at underbygge sin teori om DMI (de mange intelligenser) på forhånd tak Mette
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Vil lige høre om der er nogen der kan give et eksempel på hvad integralregning bruges til i virkeligheden.......jeg kan forstå det er udregning af areal mellem 2 grafer..... Men det bliver vel ikke anvendt til at udregen arealer af områder i virkeligheden.....er der nogen der kan give et praktisk...
  • OPGAVE SÆT TIL FÆRDIGHEDS!!!

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder her og vil rigtig gerne øve en FSA færdighedsregning. Dog kan jeg ikke finde nogle opgavesæt, så jeg kan øve mig? Er der nogle af jer derude, som har en så jeg kan få øver inden eksamnerne? Tusinde tak på forhånd!! :-)
  • er der nogle der var så gode at hjælpe med denne opgave

    Forumindlæg
    er der nogle der er så søde at hjælpe med opgave 3 det er nogle vejledene eksamensspørgsmål
  • halveringstid

    Forumindlæg
    Hej. Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, ville jeg blive glad :) Jeg har lavet nedenstående udregning, ved hjælp af halveringstids-formlen, men jeg synes ikke helt det passer med min logiske sans, før jeg bytter om på t(tid) og T_(1/2) i formlen. (Se min opgaven og udregning nedenfo...
  • hvad betyder =/ ?

    Forumindlæg
    Hej Hvad betyderden her tegn? = og skrå streg over(/ ). ??
  • Finde Stamfunktion

    Forumindlæg
    cos(x) * sqrt(sin(x)) Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad stamfunktionen til ovenstående er?
  • Rigtig?

    Forumindlæg
    Er dette rigtig? http://peecee.dk/?id=9109