Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 19501 til 19520 af 135334
-
Hjælp eksamen dansk mundtlig
ForumindlægJeg har trukket emnet "fiktionstekster om kærlighed" til eksamen i dansk mundtlig. Er der nogen der har en god tekst at analysere. Der er ingen bestemte tidsperioder teksten skal være fra. -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak! -
Ordbog
ForumindlægEr der nogen, der kender en ordbog, som man kan bruge uden være forbundet til internettet. Jeg ved der findes bøger, men jeg mener en ordbog, der kan fungere på computeren uden net? -
Geografi eksamen onsdag
ForumindlægHey..Ska til geo eksamen onsdag..Vi har 'Geografi håndbogen' som vi hovedsagelig har arbejdet ud fra..- Nogen som ligger inde med nogle fantastiske noter til denne???Eller nogen som har nogle guldkorn til en geografi eksamen?Hvad der er vigtig at fokusere på og perspektivere til osv..?Hvo... -
KS eksamen - spørgsmål
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til KS-eksamen på tirsdag og øver i vildskab de første 10 minutter, hvor jeg har i sinde at redegøre for velfærdsstatens historiske udviklingen. Jeg går på HF og KS-eksamen er en 45 minutter lang eksamen, som er en blanding af religion, samfundsfag og historie. Er der n... -
hjælp til HF -Naturfag eksame
ForumindlægHej er der nogen af jer der har været op i Naturfag eksame i HF- og har I nogle eksame's sæt ligge hos jer- jeg vil meget gerne se- hvordan eksamen forgår- da jeg skal forbereede mig i tre fag- geografi- biologi og kemi. jeg ender ikke hvordan jeg skal dække de tre fag sammen hvis jeg kom op ... -
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
Perspektivering, emner og tema til eksamen?
ForumindlægTil de forskellige historier (pensum står nedenunder, ting som ødipus, sokrates forsvarstale og platons historier), som jeg har læst, hvilke overordnede emner, temaer og perspektiver er gode at tage fat på? Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skulle få en længere samtale til at gå om disse bøger. ... -
Kepler - betydning? HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHvordan kan man diskutere Keplers rolle vedrørende det ændrede verdensbillede?? Har ledt og ledt men ingen relevante kilder man kan bruge til at diskutere det PLEASE HJÆLP -
Billedeanalyse - dansk eksamen hjælp!
ForumindlægHej allesammen Jeg har et lille problem. Jeg har trukket romantiske billeder, og har fået billedet abbey among oak trees af Friedrich Caspar David. Men problemet er bare jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal fortolke billedet og dets farver :( Og hver gang jeg har spurgt en dansk eller billede... -
TYSK EKSAMEN OVERSÆTTELSE HASTER
ForumindlægEr der en venlig sjæl der vil hjælpe med at oversætte den her tekst af brødrene grimm; http://literaturnetz.org/5324 Jeg skal op i mundtlig A niveau imorgen kl 8:15, hjælp en studerende på fuld pensum i nød please -
Eksamen 2011: Einfach weg
ForumindlægHej. Er der nogen der er god til tysk, som gider at kigge min opgave igennem? Jeg har ingen idé over hvor jeg flyder. Opgaven er langt fra god, så meget ved jeg. Sig jeres ærlige mening. I må meget gerne bedømme en karakter. :) <p class="MsoNormal" align="center" style=&q... -
EKSAMEN ! Nedarvelse af egenskaber?
ForumindlægHej alle der er et spørgsmål jeg ikke forstod: - Hvordan nedarves egenskaber? Tja jeg læste om det centrale dogme og proteinsyntesen, så det har nok noget med celler el. genetik at gøre .. Måske? Tak på forhånd Jeg har biologi på c niveau -
HCL-førsøg eksamen
ForumindlægJeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse. -
Ligning for cirkelbue der går fra punkt A til B
ForumindlægHvordan kan jeg bestemme ligningen for cirkelbuen der går fra punkt A(0,0) til punkt B(8,0) og har en radius på 16,25. Jeg har prøvet at bestemme cirklens ligning for cirklen, hvilket jeg har fået til 16,25^2=(x-4)^2+(y+15,75)^2 men jeg ved ikke hvordan jeg kan finde ligningen for cirkelbuen ud... -
Beregning af vektor a og b's koordinater
ForumindlægHej mennesker! Matematik er ikke min stærke side, og jeg har problemer med en matematikopgave der lyder: Om vektorene a og b er det givet, at vektor x= 5a-3b, y=2a+4b hvor x=(-18,20) og y=(-2,34). Beregn koordinaterne ti vektor a og b. Håber virkelig nogen vil hjælpe, da jeg er hel... -
retvinklet trekant, find a, b, c - HJÆLP HURTIGT!
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som jeg slet ikke kan finde ud af... Den lyder: I en retvinklet trekant er arealet 210 og omkreden 70. hvor lange er trekantens sider.. Hvad skal jeg gøre?? Håber virkelig nogen kan hjælpe mig.. -
Vejledende Enkeltopgaver Matematik hf B-niveau
ForumindlægHej Nogen kan hjælpe mig med de 3 opgave? ?????? -
HISTORIE EKSAMEN; det antikke samfund - slaver.. HASTER!!
ForumindlægJeg har i dag trukket til min historie eksamen, og har nu 24 timer til at forberede emnet: de antikke samfund - Rom Har fået tre tekster omhandlende slaver. - En omkring landbrugsslaver - herunder omkring forvalteren, hvad der stilles af krav og hvilke regler han bør følge. - En omkring de fr... -
10. Klasse eksamen pensum og forberedelse.
ForumindlægHej alle. 2. spørgsmål Jeg går på efterskole, og skal som mange andre til eksamen om ikke så lang tid, og jeg tænker på at jeg vil forberede mig til den mundtlige del, så jeg vil høre lidt om hvordan jeg kunne forberede mig? Og så tænkte jeg på om i kendte til 10. klasses pensum?
