Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19501 til 19520 af 113755
-
Vinkler og vektorer
ForumindlægGivet:Længden af vektor a = 4, længden af vektor b = 7, og længden af vektor (a+b) = 10Jeg skal så bestemme vinklen mellem (a, (a+b)Så har jeg brugt formlen:vektorerne (a (a+b)) / længden af a (a b)= vektor a prik a + vektor a prik b / længden af a (a+b) = 4*4 + 4*7 / 4*10 = 2,15...men det er jo ... -
vektorprojektion
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med den vedhæftede opgave.. får selv b_a = ( 7 , -7) og a_b = (6 , 6,5) -
reducering
Forumindlæghej jeg er lige begyndt på matematik på b niveau som enkeltfag hvor det egentlig går fint nok. her er problemet så. da det er et stykke tid siden jeg sidst har haft matematik kan jeg ikke så godt huske hvordan man reducere så tænkte om der er nogen der kunne løse disse 3 reduceringer og fortælle ... -
Reaktionsmekanismer!
ForumindlægNogen der kan fortælle mig og det er rigtig det jeg har gjort her? Du har følgende to reaktionsskemaer: a) A + B + C → D + E b) A + B --> C + D Begge reaktioner foregår i 2 trin. Opskriv mulige reaktionsmekanismer. Svar til a: A og B støder sammen og danner D. ... -
Har jeg dumpet dansk?
ForumindlægVed godt i er trætte af det her spørgsmål, men jeg tænker på at søge ind på ITU, og ét af min linjes krav er at jeg skal have bestået dansk. Jeg kigger på mit karakter skema, og kan ikke helt få det til at give mening. Jeg har fået 00 mdt. og 02 i skr. som årskarakter, og fik 4 til skr. eksame da... -
Korte mat dilemmaer, jeg ikke kan, hjælp!
ForumindlægJeg har siddet og læst og forberedt mig til skriftligt mat eksamen, og jeg føler mig godt forberedt og klar. Men der er få opgavetyper hvor jeg overhovedet ikke ved hvad jeg skal, hvilke formler jeg skal tage i brug og hvordan jeg generelt skal komme rundt om opgaven. Jeg håber du kan hjælpe mi... -
Areal på trapez
ForumindlægHej. Hvordan finder man arealet på en trapez?Mvh. Tonni! -
Parameterfremstilling og punkt
ForumindlægJeg har følgende opgave:En ret linje m parameterfremstillingen kendesog en vektor a kendes kordinatet til dette punkt også...Derefter skal man beregne gradetallet mellem linjen m og vektor a.Hvilke formeler skal der inddrages? -
Overflade areal centicube
ForumindlægHvordan udregner man ett overflade areal af en centicube figur? -
Brydningsvinkel
ForumindlægJeg har fået en opagve, hvor jeg skal beregne brydningsvinklen ud fra følgene oplysninger Lyset sendes igennem glas med brydningsindeks 1,52 med en indfaldsvinkel på 45 grader. Desuden er lambda= 638,8 nm. Jeg har ingen formler til at beregne det. Er der nogle der har formlen? -
kort isolering
ForumindlægHej.. er der nogen der ka hjælpe mig med at isolere x i denne ligning: log(x+1)+log(x-2)=1.. På forhånd mange tak.. -
Integral / MEGET SVÆR
ForumindlægHey derude :) Kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave, men det er noget med at den ene funktion er arealfunktion til den anden.. http://peecee.dk/?id=36426 Mange tak for hjælpen på forhånd :) -
Opstilling af formel
ForumindlægHej . Er der nogen , der kan hjælpe med følgende opgave: Trykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel uvikling P med en halveringshøjde på 5 km. a) Opskriv et regneudtryk for P, som funktion af højden ... -
reducer
ForumindlægReducér (2a+2b)/(a^2b+ab^2) -
vektorer
Forumindlæghey, Når jeg har kordinatorne til en vektor, og skal finde dem til den anden, hvordan gør jeg det. Jeg kender osse længden af den anden + vinkel fra udgangspunktet som er det samme som den første -
diamater
Forumindlæghej hvis jeg kender siderne på en trekant og gerne vil finde diameteren på den omskrevne cirkel hvordan gør jeg så. -
Differentialligning
ForumindlægHej. Hvordan skal man opstille ligningen for at man kan besvare sidste spørgsmål med koncentration der er mindre end 1,3 gram/m^3? -
Ligning
Forumindlæghvordan løser jeg de 2 ligninger? 0,6031=0.887t 15=31+61,4*0.887t -
HF Enkeltfag
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe med disse spørgsmål: 1. Har man retmæssigt ret til at tage et fag om igen på et lavere niveau, når man har gennemført faget på et højere som HF enkeltfagskursist hvis beviset ikke er lukket? Har jeg f.eks. ret til at tage Dansk fra G niveau og næste halve år Dansk FED niv... -
faktorisering
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B, men er blevet i tvivl om følgende.. Mit spørgsmål lyder : Gør rede for andenradspolynomiets graf samt for faktoriseringen af andengradspolynomier Jeg har fint styr på dette, men er dog i tviivl om, hvad jeg elle...
