Søgning på: dansk eksamens noter. Resultater: 19521 til 19540 af 78613
-
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s... -
Vedhæft fil
ForumindlægHejsa. Nu har jeg i en tid beundret funktionen "vedhæft filer". Synes det er smart, at man lige kan tilføje fx et matematikdokument, så peecee ikke hele tiden skal benyttes til dette. Men spørgsmålet er så, hvordan denne funktion benyttes!? Har prøvet at vedhæfte en fil fra min pc, som ... -
Karakter
ForumindlægJeg afslutter nogle fag her til sommer og har lige et par spørsmål med hensyn til karakter.Gymnasie - sproglig linje - har geografi.Skal ikke have geografi til næste år.Jeg skal op til eksamen i år.Hvad vil min årskarakter betyde ?hvad sker der med den ? Kommer den til at tælle ½ på eksamensbevis... -
En ny istid? - geografi
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante fremtidsperspektiver ang. global opvarmning, udfra tesen om at drivhuseffekten nedsætter eller stopper effekten af Grønlandspumpen/dybhavspumpen? Kan opvarmningen og nedsmeltningen på polerne forsage en ny istid? -
Oversættelse - Butikstyveri
ForumindlægVil høre, om der er et engelsk-geni, der gider at tjekke den her oversættelse i gennem?På dansk:"Er det fru Smith? Goddag. Det er Johnson fra Jones' Supermarked. Jeg vil gerne bede Dem komme herned med det samme til en lille snak om Deres søn og en af hans venner"."Hvorfor?&quo... -
"at spille i mange rytmiske sammenhaenge" - oversaettelse
ForumindlægKære alle, jeg er i gang med en oversættelse fra dansk til engelsk, men da dansk ikke er mit mådersmål har jeg svært med at forstå alle udtryk. er der nogen der gider at hjælpe mig med det? :) fx har jeg en sætningen "Sideløbende med den symfoniske musik har jeg altid spillet i mange forsk... -
prabin
Forumindlæghvordan er det danske arbejdsmarked organiseret? -
Penalty Fare
ForumindlægVille bare høre om der måske sidder nogen derude med engelsk eksame opgaven fra sidste år i gymnasiet. "Penalty Fare" ? I så fald, ville det være kæmpe meget en hjælp hvis i gad lige at skrive det.På forhånd tak -
Hosekræmmeren - Hjælp hurtigt!
ForumindlægHvilken novelle kan man perspektivere Hosekræmmeren til? Skal bruges til eksamen på mandag, så håber i kan hjælpe hurtigt :) Er der forresten nogen der ved i hvilken bog man kan finde hosekræmmeren, fx Falkenstjerne? -
karakter givning?
ForumindlægHey folks... var op til min HF MAT B eksamen her i maj, og har lige fået svar fra hvordan det var gået, hvor meget skal man somsagt ha for at få et 6tal altså %rigtige. 1opgave rigtige af de store giver somsagt et 5tal hva jeg forstår. -
hjaelp til forklaring - projektion
ForumindlægBruger foelgnede noter til repitition. Ville hoere hvorfor det fremgaar af figuren (s. 32). At vektor b projiceret paa a= tvektora -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHej folkens. Jeg vil spørge om der er nogen som ligger med nogle noter omkring Harmoniske svingninger. Håber nogle kan hjælpe mig. I kan sende dem over mail hvis der er nogen som har. Mail. [email protected] -
romantik og romantisme
Forumindlæghej er romantik og romantisme det samme? for i nogen af min noter er der 2 forskellige perioder romantik= 1770-1850 romantisme=1820 - 1850 tager jeg fejl, er det 2 forskellige ting tak -
I have a dream
ForumindlægHej folkens. Jeg skal analysere talen I have a Dream af Martin Luther King i min SRO. Er der en sød sjæl her inde, som har analyseret den, eller har nogle noter liggende? KNUS!! :D -
Læse Jura i udlandet?
ForumindlægG'dag folkens, har lige et par spørgsmål ang. Jurastudiet. Sagen er den, at jeg har tænkt mig at læse Jura her til sommer på Århus Universitet. Jeg ved, at det er muligt at studere et enkelt år, eller semester udenlands. Men mit spørgsmål er således, om det er muligt at studere et år/semeste... -
Påvise eksponentielle sammenhænge
ForumindlægHar fået til opgave at "påvise eksponentielle sammenhænge" men er lidt i tvivl om hvad spørgsmålet går ud på? Er der en der gider komme med en forklaring på let dansk da det er et godt stykke tid siden jeg har haft om det. Tak -
Økonomisk- og konjunkturudvikling
ForumindlægHej alle. Har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg er til 24-timer eksamen i International økonomi og har trukker økonomisk- og konjunkturudvilling og er lost! Mine bilag har følgende overskrifter: - Langsom vækst og økonimske nøgletal for Danmark. - Danmarks økonomi har siddet fast i flere ... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Kan jeg blive student?
ForumindlægHej, Hvis mit årsgennemsnit ligger på 4.4 og jeg lige har dumpet en eksamen på A, kan jeg så godt dumpe den næste eller bliver jeg så ikke student? -
Eksammensbevis.
ForumindlægHej. Jeg får snart mit eksammensbevis, men jeg vil gerne vide hvad der kommer til at stå på det. Er det kun eksammens karakter? Tak på forhånd.
