Søgning på: engelsk skriftlig eksamen hf. Resultater: 19521 til 19540 af 60879
-
Hvis man nu mangler tekster?
ForumindlægNogen der kender et godt sted på nettet hvor man kan hente engelske noveller? -jeg går på HF og har grundet noget fravær ikke fået skaffet mig alle teksterne, (er ved at kontakte andre fra holdet osv) men har hørt at man muligvis kan finde ting online?På forhånd tak.-Anne -
Større chance for optagelse efter bonus-ordning?
ForumindlægHej:) Jeg har lige afsluttet HF, og vil ekstremt gerne læse psykologi. Problemet er at mit snit er 8,3, hvilket jo ikke er nok, da standbyen i Aalborg er 9,0. Med bonus-ordningen fra næste år, hvor man kan gange sit snit med 1,08 vil jeg lige komme op på 9,0 i snit. Mit spørgsmål er så om i tro... -
Cikrlens ligning
ForumindlægHej,kan det passe at man som 1.G'er ikke har lært om cirklens ligning endnu?Min ven mener nemlig, at det er noget at det første en matematik lærer vil lære ens elever...Bjarke -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
ønsker hjælp hurtigst muligt
Forumindlægønsker hjælp hurtigst muligt But what can we do, to improve children’s obesity? This is a big question. Do we have materials to give a good treatment to children’s, who are in bad condition? But in other hand, the government spends a lot of money to reduce fatness. But who makes the problems fo... -
Idræt på 2 niveauer
ForumindlægEftersom jeg har idræt på 2 niveauer på henholdvis C og B niveau, i kraft af valgfag, ville jeg gerne vide om karakteren i det obligatoriske c-fag også får en plads på eksamenbeviset, når man har idræt valgfag på B-niveau. Samme gælder faget Naturgeografi, som også fås på 2 niveauer. Er der nog... -
Grammatik
ForumindlægJeg sidder og terper engelsk grammatik, da jeg skal til skriftlig engelsk eksamen i morgen, og er stødt ind i følgende sætninger. Opgaven går ud på at jeg skal finde én fejl og rette den, og derefter forklare fejlen med faglig terminologi: Sætning 1: "Why did they sent him to a boarding ... -
Nogen der ved noget ??
ForumindlægJeg skal til kultur- og samfundsfags eksamen på HF d. 23/6. Ville hører om der er nogle af jer der allerede har været oppe til denne eksamen. Er lidt nervøs eftersom det er både historie, samfundsfag og religion i en, og det er ikke mine stærkeste fag. Hvordan kommer eksamen helt til at foregå ... -
Hvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Friedrich Nietzsche tekst; Jenseits von Gut und Bóse
ForumindlægHvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Nietzsches Hinsides godt og ondt?. Jeg synes teksten er lidt svær at læse, og forstå samtidig. Jeg har rimelig svært ved at lave en rimelig analyse på 24 minutter. Gode råd og overblik relatede materiale tages gerne imod med ky... -
En som vil tjekke og give en karakter til min problem regning eksamen 2016? Den som giver den rigtige får 25 over mobilepay
ForumindlægHej I sidste uge var jeg til eksamen i problem regning, og ved at jeg klarede mig dårligt, så nu er jeg helt vildt nervøst for et 02, en som vil tjekke, en gjve et bud på en karakter? https://drive.google.com/file/d/0B807IbUpMFLmbWwzd0NZWmZnazA/view?usp=etmbed_facebook Den som hjælper får 25 ... -
hvilken betydning
Forumindlæghvilken betydning har årsprøve i skriftligt dansk 1 g tæller de på eksamensbeviset i 3 g eller hva ???? -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
Oversættelse, hjælp søges
ForumindlægHej folkens. Er du en knag til tysk, så beder jeg om din hjælp. Skal beskrive nogle billeder fra Berlin, her er det første jeg har beskrevet. Kan du hjælpe med grammatik og ordstilling etc? Mange tak !! :) In 1930 Potsdamer Platz war schon damals ein zentral Verkehrsknoten im Berlin. Viele Mens... -
primær og sekundær litteratur
Forumindlæghej er der nogle af jer der kender den speciffikke forskel mellem sekundær og primær litteratur på forhånd tak :) -
studentereksamen 2007
ForumindlægEr der nogen der har opgavesættet fra studentereksamen 2007, eller kan huske hvilken tekst der skulle skrives en stil ud fra? (Den nye ordning, hvor der er to opgaver at vælge imellem - en enkelt tekst eller flere tekster) hilsen mette -
Oversætte "health claims"
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på om det lyder så godt at oversætte "health claims" til "helbreds påstande"... jeg syntes ikke helt det giver samme mening... Er der nogen der har en god ide??? Her er en lille bid af sætningen: Since then, other health claims, supported by scientific... -
Et lille spørgsmål
ForumindlægHej SP Jeg skal til engelsk eksamen imorgen, tænkte på når jeg skal forklare hvilken tid der er tale om er det så "okay" at jeg skriver udvidet tid ( hvis der er tale om en ing-form) eller skal man skrive gerundium? -
"håber ikke"
ForumindlægJeg forstår ikke forklaringen i min bog vedr. not's placering, når man har med udtrykket "håber ikke" at gøre. f.eks. I hope that she is not dead. (man kan jo ikke skrive: I hope not that she is dead) Men jeg forstår ikke forklaringen på, hvorfor at det skal være sådan. I min... -
Råd til F/K prøven FSA??
ForumindlægHej Jeg skal op i F/K afgansprøven på tirsdag. Jeg har forberedt mig med at lave dispositioner til hvert emne, og har rimelig styr på teorien. Kunne nogle af jer ikke fortælle om jeres oplevelse med prøven? Hvad man ikke skal gøre og hvad der er godt at gøre? Tak!! -
Dansk
ForumindlægHej :), er der nogen der gider at kigge min opgave i gennem? Bare for at se hvor den ligger til? var oppe i dag :) altså dansk skriftlig.
