Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19541 til 19560 af 77388
-
EL - PRODUKTION
ForumindlægHeej derude ! jeg skal snart til eksamen i fysik, og undrer mig over hvilke forsøg man kan lave under emnet "El-produktion" og evt hvad man kan snakke om (teori) ??? -
Forbrænding
Forumindlægheej derude ! Jeg står snart at skulle til fysik eksamen, og en af vores emner er forbrænding?? hvad kan man evt snakke om under emnet ?? -
Opfattelse af universet
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen på B niveau i morgen men kan ikke finde ud af dette spørgsmål.. :/ nogen som kan? Forklare hvorfor atomers vekselvirkning med lys er vigtig for vor opfattelse af Universets udvikling?? :) -
help
ForumindlægHej folkens nogen der kan hjælpe mig skal op til eksam i fysik på tirsdag men dog har ikke styr på disse emner kulhydrater fedtstoffer og proteiner? kan i evy hjælpe mig det ville betyde meget tak på forhånd : -
Reaktionshastighed
ForumindlægOkay, jeg skal snart op i fysik/kemi eksamen. Og jeg mangler at skrive en del outlines. Som fx. reaktionhastighed. Er der nogle der kunne hjælpe med hvad jeg skal komme ind på? :-) -
Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?
ForumindlægHej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst? -
Hvad er ioniseret stråling?
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen snart og jeg læser op på stråling, men kan ikke helt finde ud af hvad ioniseretstråling lige præcis er ? hvordan er det dannet? og hvorfor hedder det lige præcis ionisetstråling? er der forskel på ioniseretstråling og normal stråling? :) -
Hjælp til disposition om radioaktivitet.
ForumindlægHer efter juleferien skal jeg til eksamen i fysik, og jeg har brug for hjælp til en disposition om radioaktivitet. Hvilke emner skal man bare have med? - Evt. nogle gode råd til en god karakter? -
Areal af cirkeludsnit
ForumindlægHej! Opgave 15, side 7 i dette dokument er forvirrende synes jeg: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/091211_STX_mat_A.ashx Der står, at blomsterbedet har form som et cirkeludsnit, og vinklen kaldes v, hvilken måles i radianer. Heraf burde arealet A af blomst... -
Hjælp..
ForumindlægHeeeey folk. :)) Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.. Jeg går nu i 8 klasse, og jeg nærmer mig i 99;ende uhaaaa. Jeg er ik så god i skolen, altså de karakter jeg har fået er VIRKELIG dårlige karakter, 02 og 4, men mest 029;er :(( .. Det er også min egen skyld at jeg ik har taget mi... -
Søger hjælp meget hurtigt til et par matematik opgaver!
ForumindlægFørste opgave lyder således: Udviklingen i antallet af elever, der har valgt 9. klasse på efterskole i perioden 2000-2003, kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen: y = 6410 × 1,06x hvor y er antal af elever i 9. klasse på efterskole, og x er antal år efter 2000. a) Hvad fortæller tall... -
Naturvidenskabelige bøger til anbefaling.
ForumindlægHvis i kigger efter nogle matematik/fysik/kemi-bøger, er de her de helt perfekte. De hedder Matematik 112, Fysik 112 og Kemi 112. Den dyreste koster 150. http://www.saxo.com/dk/item/lars-pedersen-matematik-112-haeftet-2.aspx?adgroupid=270163631 -
bio hjælp tilbydes
ForumindlægHar du brug for lidt hjælp til at klare eksamen i biologi? Jeg studerer biologi på SDU og har stor erfaring med undervisning. Jeg har tidligere lavet énetimer med elever som skulle til eksamen i biologi og de er alle bestået. Jeg bor i Odense og laver for tiden speciale i kbh. Jeg vil derfor hels... -
Er der nogen herinde som har været til naturfagseksamen??
ForumindlægI så fald vil jeg meget meget gerne have nogle gode tips om hvad man skal gøre, hvad, der trækker op osv. Hvis I ellers har nogle gode samlede notater, vil jeg også blive rigtig glad.. :)På forhånd tak -
Sidste frist for karaktergivning i afsluttende fag
ForumindlægHvornår er den seneste frist for lærere, som skal give karakterer i afsluttende fag? Og hvornår bliver de offentliggjort? -
HTX til HF?
Forumindlæghej jeg har et par spørgemål om HF. jeg undrede mig om man måtte skifte fra HTX til HF efter 6 måneder, og at man så måtte skifte studieretning eller fag? Hvis man nu har 5 A-fag, og gerne ville sænke dem til 4 kan man så det ved at skifte til en HF? tæller ens stanpunktskarakter i 1.G i e... -
Bevis
ForumindlægHejsa, en der kan hjælpe med denne her lille sætning, med hvordan den forklares. Jeg vil sætte ekstra meget prsi på,hvis der er en der ville skrive fremgangsmåden i ord, hvad man gør helt præcis.:) Sætning 8: For alle naturlige tal n gælder det, at tallet 9^n -1 er deleligt med 8. Hint til ... -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
Transformation og induktion
ForumindlægEr en lille smule lost, så hvis nogen af de pt. 583 online mennesker, har nogen som helst forstand på det, vil det være utrolig rart med lidt hjælp!! Skal til eksamen på tirsdag og kan jo ikke udskyde det for evigt. Helt præcist hvad jeg mangler: - FORKLARING på hvad det er, og hvad det er godt... -
Filosofi
ForumindlægEr der meget gruppearbejde i filosofi (som valgfag C), eller er det generelt klassen som helhed, der diskuterer?
