Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 19541 til 19560 af 101232
  • hvad hedder våbenlov på engelsk?

    Forumindlæg
    hvad hedder våbenlov på engelsk? Er der nogen der ved det? Og hvad hedder: at stramme USA's våbenloven?
  • Skal SRP indeholde en perspektivering?

    Forumindlæg
    Jeg er i fuld gang med SRP'en, men er kommet i tvivl. Skal den indeholde en perspektivering? Eller er der en, der kan linke til læreplanen for SRP, hvis sådan en findes?
  • Bevarelse af mekanisk energi

    Forumindlæg
    Vi har lavet et forsøg der hedder bevarelse af mekanisk energi hvor lodder er tabt fra forskellige faldlængder. Hertil skal jeg svare på to spørgsmål som jeg ikke kan få til at gå op: 1. Hvad er Ekin hvis Epot er = 0 2. Hvad er Epot hvis Ekin er = 0 De må da blive nul begge to ikke?
  • Civilingeniør - Bioteknologi vs. Kemi?

    Forumindlæg
    Hej Jeg overvejer at læse bachelor i 'Kemi og teknologi' eller 'Bioteknologi' på DTU efter sommerferien, men jeg ved ikke, hvad jeg skal vælge. Fagligt er jeg primært interesseret i biokemi, molekylærbiologi og de bioteknologiske teknikker, der relaterer sig hertil, proteinkem...
  • Hjælp det haster, skal have prøve imorgen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogle gode tips til trigonomiske funktioner? skal have prøve imorgen ;(
  • Grænseværdi...

    Forumindlæg
    Hej. Jeg behøver lidt hjælp til at vise følgende: Der haves funktionen f(x)=(sin(2x)/sqrt(x)). Vis at denne har grænseværdien lim f(x)=0 , for x -> 0 På forhånd tak...
  • Hjælp! omskriv produkt

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har problemer med denne opgave.! Omskriv produktet 5(x-2)(x+(2/5)) til formen ax2+bx+c Har svært ved at gribe den an? Men er det noget med en anden gradsligning? Håber på hjælp! Tak på forhånd! ;)
  • projektforslag

    Forumindlæg
    Vi er tre, som skal have fundet et emne til vores projekt. Vi ønsker gerne noget som indeholder fysik/kemi, biologi osv. Det skal dog også være noget, der er meget interessant. Vi har tæmkt lidt på sygdomme (men hvilket?), global opvarmning( Er du noget spændende man kunne vise ?!) eller biotekno...
  • Beregning af 3. gradspolynomium

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man en 3. gradspolynomium? Er der nogle bestemte formler man kan bruge?
  • aluminium

    Forumindlæg
    Hej, hvorfor var det man bruge aluminium i gamle dag? Altså det var mere 'værdifuldt' end guld..
  • Injektive funktioner

    Forumindlæg
    Hvad skal en funktion opfylde for at blive injektiv ?? Det er noget med "én til én reglen", spejling og og åbne og lukkede endepunkter.. SKAL det hele være opfyldt for at funktionen eller grafen eller hvad man kalder det er injektivt ?? Tak :D
  • Brug for hjælp til ordentlig besvarelse af SRP

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg er igang med et srp forløb. Jeg har fået til opgave at undersøge hvorledes kommunikationsstrategier udviklet til amerikansk politik overføres til og anvendes i dansk politik. Herudover skal jeg undersøge, om de ændrede kommubnikationsstrategier påvirker det politiske indhold. ...
  • Råd til mundtlig matematik eksamen

    Forumindlæg
    Skal til Mundtlig MatB eksamen i næste uge, sider og forbereder og blev i tvivl om hvad der ville være bedst, skal jeg "forberede" udregninger og lignende så jeg ikke står og fumler med en lommeregner inde til eksamen.
  • AT - Kemi Metoder

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal snart op i AT, men er i tvivl om jeg kan benytter mig af andre end den naturvidenskabelige metoder?
  • ANATOMI NOTER

    Forumindlæg
    Hej! er det en der ligger inde med noget velbeskrevende noter til anatomi kort og præcist, skal helst være på niv med fysioterapeut studerende. på forhånd tak. H. Michal
  • Spansk!

    Forumindlæg
    Hej studieportal, jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan man oversætter linjen "Manden ved siden af damen i midten" skal oversættes, er der nogen der kan hjælpe ? :) Mvh. Christine
  • Engelsk grammatik forklaring

    Forumindlæg
    Hvad er forklaringen for at det skal hedde "did you really think that..." i stedet for "did you really thought that..."
  • Alkohol - Ethanol

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle herinde der ved lidt om alkohol, set i fysikkens øjne? Så kan jeg godt få brug for dig her. Vores fysiklære går meget op i at vi laver et mindmap om alle de emner vi kan komme op i tíl afgangsprøven. Lige nu er emnet om Alkohol - ethanol. - Hvad kendetegner alkohol? - Hvilke ...
  • Isoleringsopgave med logaritmer

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe mig med at læse følgende ligning 0=2x*lnx+x-3 Karam
  • DIFFERENTIALREGNING

    Forumindlæg
    nogen der har en emneopgave om differentiation ? en ordentlig en ?