Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 19561 til 19580 af 149177
-
Ekstra eksamen
ForumindlægHej alle sammen!Det forholder sig sådan, at jeg lige har afsluttet 2.g på gymnasiet.Jeg fik 9 i årskarakter i geografi, hvilket jeg synes er okay, eftersom det var et fag, jeg ikke prioriterede særligt højt.Da jeg gerne vil have en uddannelse, hvor der er et ret højt adgangskrav, vil jeg alligeve... -
Vurdereing af dansk stil
ForumindlægEr der mon nogen, som har tid (og lyst) til at læse en dansk stil igennem og komme med deres vurdering af hvor den bare sådan ca ligger på karakterskalaen?Jeg sender den til dig/jer vi akontakt, med mindre i ikke har noget imod at skrive jeres email i tråden. -
Binfær Talsystem
ForumindlægHey nogle som kan sige mig hvad 0.1 i det binær talsystem betyder? Gerne også hvordan man regner det ud :P -
grænseværdi
ForumindlægHejHvad går sin(1/x) mod for x gående mod 0+ ??Louise -
b i en potensfunktion?
Forumindlæghvad er b i en potensfunktion ? -
omregning til SI
ForumindlægHvordan omregner man km/(s*Mpc) til SI enheder -
Neutrino
ForumindlægHvad er forskellen på en antineutrino og en neutrino i henholdsvis Beta + og - henfald?? -
hjælp til mat opg!!
ForumindlægJeg har fået en opg som hedder:Graferne for de to funktioner afgrænser en punktmængde, der har et areal.Beregn rumfanget af det legeme, der fremkommer, når denne punktmængde drejes 360 grader om førsteaksen.Og de to funktioner er:f(x): x^4 g(x): x^2HÅber der er en der kan hjælpe mig, ved slet ikk... -
Hjælp til vendinger
ForumindlægHjælp til disse vendinger:soy por eso también interesado en saber cuantos restaurantes Jeg er derfor også interesseret i at vide hvor mange restauranter...Kan en benyttes som i?Estos restaurantes ha/es construido con un concepto escandinavo.Disse restauranter er opbygget med et skandinavisk konce... -
Eksponentielt
ForumindlægHvad er karakteristisk for ekponentiel voksende funktion? -
kernekraftværker
Forumindlæghey derude.. hvorfor er det man netop bruger plutonium eller U-235 i kernekraftværker ? på forhånd taaak -
Stamfunktion til f
ForumindlægHej. Jeg har fået følgende funktion, hvortil jeg skal bestemme stamfunktionen. a) Bestem en stamfunktion til f Håber man kan finde hjælp her. Mange tak :-) -
differentier..
Forumindlæghvad er dette differentieret? 2-(2/x) -
Èt ord (:
ForumindlægDette ord: Resurgent Er der nogen som evt har en engelske ordbog og kan fortælle mig præcis hvad der står om dette ? Jeg slog det op i en engelsk-dansk ordbog, der stod: Resurgent [ri’s?:d?nt] adj som opstå (,komme til live) igen, genopdukkende, fornyet. Altså der var; Phonetic transcription.... -
Diff. ligning
ForumindlægHej har følgende diff. ligning dy/dx=x+1/2y-x Jeg kan ikke se hvordan man skal kunne få skrevet om til noget sådan at man kan løse den... So please help! -
andengradsligning!!
Forumindlægskal aflevere det her imorgen.. har brugt hele dagen på at lave det , uden held. skal laves vha. diskriminant-metoden. kvd(2x^2)-kvd(2x)-kvd(8)=0 altså jeg får diskriminanten til : d=b^2- 4*a*c<=> d= 2- ( 4*1,41*(-2,82)<=> d= 2- (-16)= 18 altså at d>0, dvs. 2 løsninger. men når ... -
reaktion natrium og chlor?
Forumindlægjeg har et spørgsmål omkring at jeg skal opskrive reaktionen hvor natrium reagere med chlor? nogen der kan hjælpe? -
HASTER
ForumindlægEr der ikke nogen der kan forklare hvordan jeg finder ud af at lave prokformler af disse: HCl NH3 C2O2 CH4 C3H8 Jeg forstår ikke måden at finde frem til svaret på ? -
Massen
ForumindlægUdfra disse oplysninger, skal jeg beregne massen af den afbrændte olie: I et oliefyr brændes 3,5 L olie med brændværdien 42,3 KJ/kg. Oliens massefylde er 0,80 kg/L. Hvordan gør jeg? -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
Forumindlæghej. jeg er en pige som er 13 år. jeg er i gang med en opgave og jeg kan ikke finde noget på nette om "hvordan fotosyntese og respiration hænger sammen" "hvordan de forskellige celler får energi" og en god forklaring på " respiration" jeg ville blive rigtig glad hvis...
