Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19561 til 19580 af 32350
  • 5 a-fag

    Forumindlæg
    hej! Jeg ville bare høre om reglen med at gange sit snit med 1,03 for 5 a-fag også gælder, hvis man har afsluttet gym med 4 a-fag og derefter har suppleret et b-fag til et a-fag (i mit tilfælde matematik)
  • Integral opgave - hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan den skal løses. Jeg vil derfor gerne høre om der nogle der kan finde ud af at løse dem. Det drejer sig om opgave 2 (Jacuzzi-badekar opgave) og 3 (Anlæg af sti) - Opgaverne er vedhæftet! Tak på forhånd.
  • Gartneri

    Forumindlæg
    Hej, jeg mangler et retteark til en matematik opgave om gartneri (problemløsningsdel). Har lavet det meste men vil meget gerne kunne rette det igennem da jeg virkelig mangler en ordenlig karekter i denne. ville være en stor hjælp vis nogle kunne give mit et retteark. mange tak. skal helst gå riml...
  • Diagrammer.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal redegøre for, hvordan/hvornår man bruger pindediagrammer, søjlediagrammer, trappediagrammer og sumkurve. Vil sætte pris på en semi-dyb forklaring og svar inden torsdag kl. 20. d. 2 oktober 2008. Mvh. Jonathan (Elev der kæmper med matematik!)
  • modeller

    Forumindlæg
    Hejsa, nogle der ved hvordan man løser følgende matematik-opgave på maple? Jeg har lavet opgave a) og har fået den til 2.5 timer, men ved ikke om det er rigtigt. Dog har jeg svært ved at løse opgave b) på maple.
  • LaTeX-kode her på studieportalen

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved om man kan benytte sin LaTeX-kode til at skrive matematik her på Studieportalen? Ligesom man fx kan på wikipedia med fx <math> \int_0^1 \varphi(u), \, du </math>
  • hvorfor statistiske test?

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, jeg skal forklare hvorfor det er vigtigt at lære om statistiske test i matematik. Jeg tænker, at det lærer os vigtigheden i at være kritisk og undersøge hypoteser og sandsynligheder? tak på forhånd!
  • inspriration !

    Forumindlæg
    HEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG !
  • Målestoksforhold.

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder lige og laver matematik aflevering og kan ikke komme videre. Opgave: Tegn bunden af container 2 i målestoksforholdet 1:10 Også er målene: 250mm, 1500mm og 1900mm Kan I hjælpe i hjælpe med hvad det er i målestoksforhold? Tak på forhånd.
  • Stastistik

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker :-D Jeg skal lave en en statistikrapport,(øv bøv! matematik er ikke lige mig) og tænkte om i ikke kunne fortælle mig hvad er forskellen ved grupperede og ugrupperede observationssæt og hvilke fordele og ulemper er der ved dem PÅ FORHÅND TAAAAAAK XD
  • Reducer udtrykket mest muligt!

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en matematik opgave omkring reducering af et udtryk, som jeg ikke helt kan få løst. Udtrykket er: (a½ * a-1 * √a3 ) / (a8)½ Nogle der kan hjælpe med reduceringen af udtrykket? :) På forhånd mange tak! :)
  • Opspsarings- og gældsannuitet

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik og skal besvare følgende sprøgsmål: · Forklar/introducer opspsarings- og gælds-annuitet ud fra et eksempel Nogle forslag til hvordan jeg kan gribe dettte an? På forhånd tak!
  • Hvem retter min eksamen?

    Forumindlæg
    Hey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.?
  • Hvem retter min eksamen?

    Forumindlæg
    Hey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.?
  • Hvem retter min eksamen?

    Forumindlæg
    Hey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.?
  • Word mat

    Forumindlæg
    Jeg er lige startet på matematik og skal i den forbindelse bruge word mat. Jeg kan ikke finde ud af at indsætte et koordinatsystem. Jeg får hele tiden FEJL :-( Håber I kan hjælpe en helt grøn word mat bruger :-)
  • Finde funktionsværdien til f(2) ogmonotoniforhold for f(x)=2x^2

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal bruge lidt hjælp med mit matematik For funtionen f(x) er følgende gældende f(x)=2x^2 for Dm(f)={xεR| - 1<x<=3} hvordan bestemmer jeg funktionsværdien til f(2) og monotoniforholdene?? Tak på forhånd :)
  • Maple

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal bruge matematik programmet Maple til at finde de kritiske punkter for en fuktion af flere variable. Indtil videre har jeg fundet funktionens partielle aflede, men hvordan finder jeg herfra de kritiske punkter i dette program? Håber på hjælp - på forhånd tak!
  • Afgangseksamerne

    Forumindlæg
    Hej, jeg kunne godt tænke mig at øve mig på nogle af de gamle afgangs eksamer. Hvis i kender en hjemme side, hvor der er gamle læse, lytte og grammatik prøver. Kan i jo lige sende linket :-) Det samme gælder dansk.. Og I matematik med færdighedsregning kun :-)
  • Heej

    Forumindlæg
    Heej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D