Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 1941 til 1960 af 127115
-
Et brev til Antonie, hvor der skal gives hende gode råd. fra den sidste balkjole"Herman bang 1887"
Forumindlæghej igen jeg håber I har det godt. og mange TAK for hjælpen Ej er der nogen som, kan hjælpe mig med at skrive et brev til antonie fra den sidste balkjole. hvor der skal gives hende gode råd, hvad hun skal gø? Hvis det var idag eller så novellen er jo ret gammel dags. ´jeg har det virkelig sværet... -
Sandsynlighedsregning: Chancen for ikke at slå slaget 5 på en 15-siders terning 50 gange i streg.
ForumindlægJeg sidder med en lille opgave som jeg er meget i tvivl om. Kan i fortælle mig, hvad chancen for IKKE at slå slaget "5" på en 15-siders terning 50 gange i streg. ALTSÅ: - 15 forskellige udfald pr slag - 50 slag Opgaven: Hvad er chancen for, at en specifik side (siden 5) aldrig slåes ... -
Hjælp til at finde billedsprog (Metafore, symboler osv.) i Dan Turèlls Hyldest til hverdagn?
ForumindlægHej. Er der nogen der er gode til at finde symboler, metafore og andre former for billedesprog i digte, som har lyst til at hjælpe mig? Teksten findes her: http://www.ponty.dk/hverdag.htm Mange tak! -
Reaktionen mellem 2-chlor-2-phenylbutan og vand under dannelse af alkoholen A følger første ordens kinetik og er dermed en SN1-reaktion:
ForumindlægJeg har lavet 1) 2) Angiv, hvad man kan forvente om stereokemien i A, hvis man starter med den rene stereoisomer (R)- 2-chlor-2-phenylbutan. 3) Vis med en reaktionsligning, hvorledes samme alkohol A kan fremstilles ud fra en alken med addition af vand under sur katalyse. Opskriv og navngiv al... -
Hej fransk oversættelses problemer haster! :)
ForumindlægNogen der vil være rare at oversætte følgende sætninger til fransk: Jeg prøver at leve op til mine forældres forventninger. Nogen gange går vi også i byen. Haster, tusind tak på forhånd! -
Dansk Eksame. Hjælp tak! Er så forvirret :/
ForumindlægJeg skal op i: Nyere dansk lyrik Og min lære siger at jeg skal have noget om nyere litteratur historie. Og jeg tænker sån lidt hvor langt sys i jeg skal gå tilbage? Har søgt og søgt og jeg syntes ikke jeg kan finde noget stof før vi når helt tilbage til omkring 1930-50´erne? Kan jeg gå så langt t... -
Hvorfor kan man udregne et legemes hastighed ved at gange antal sekunder efter starten af faldet med tyngdeaccelerationen?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik der omhandler frit fald og jeg skulle lige ind og genopfriske gravitation. Det gjorde jeg herinde: https://www.studieportalen.dk/kompendier/fysik/mekanik/tyngdeacceleration Der står dog: Når man har at gøre med et frit fald, kan man altså udregne et... -
forberedelse til 2g?
Forumindlægjeg skal til at have A+, er der en måde jeg kan forberede mig til det? nogle bestemte ting jeg kan læse for bedre at forstå hvad vi lærer eller hvad? vil nemlig gerne have en lidt højere karakter end sidste år. -
Please hjælp, det er super vigtigt!
ForumindlægJeg har i AT (Almenstudieforberedelse) valgt at arbejde med fagene Dansk og Fysik B med udgangspunkt i de første biler og den litterære tidsperiode futurismen. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er futurismen en kunstnerisk avantgardebevægelse med udspring i Italien i begyndelsen af 1900-tallet. ... -
4.2 Hvor stor en procentdel af de gange, firmaet bestilte et bud fra KVIK, skulle de vente i mere end 20 minutter på, at buddet ankom?
ForumindlægHej har hurtigt brug for hjælp skal være færdig fredaghttps://drive.google.com/file/d/1zXpKS5s_prms626_CNZejqTcOqlPqNIJ/view 4. cykelbude er den jeg har brug for hjælp med, 4.1, 4.2 og 4.3 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YL1lcaDLXzpHIYdyFUjKeLm1bI3wu86GPEoBk-uLGiU/edit#gid=252200808 (... -
Dumpet Dansk A- 2 gang kan jeg stadig søg på videregående uddannelser?
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for jeres hjælp ! Jeg har været op til dansk A mundtlig eksamen i 2011 og 2012 og det er gået meget skidt! Jeg vil spørge om man kan man blev optaget på sygeplejerskeuddannelsen unset hvad selvom man dumpet i dansk A? Jeg vil spørge jer om i har hørt eller set no... -
underviser i mat søges
ForumindlægHey, jeg er igang med matematik på B niveau og skal til eksamen om en måned.. søger en som har lyst til at hjælpe lidt med opgaver og forberedelse en gang eller to om ugen.. mht til betaling kan vi tale om hvad der er fair.. ;) -
Hvorfor kan sukker ikke lede en elektrisk strøm når det bliver tilført i noget demineraliseret vand? jeg ved godt sukker ikke danner ioner, men hvad er GRUN...
ForumindlægHvorfor kan sukker ikke lede en elektrisk strøm i vand? På forhånd tak :-) -
bredde 4 gange end længde og længde dobbelt af bredde nogen der kan hjælpe??
ForumindlægHejsa Sidder og funderer over opgaven og er lidt off med min hjerne. Nogen der kan sige hvor langt ned og langt til siderne. Vil være en stor hjælp! På forhånd tak! -
levevilkår, Moderne Gennembrud
ForumindlægHej Folkens! Jeg skal skrive dansk/historie-opgave over tiden 1870-1890, altså Det Moderne Gennembrud. Jeg har valgt emnet landarbejdernes levevilkår med særligt henblik på husmændene, som kun ejede en meget lille jordlod og havde en ringe levestandard. Jeg har valgt teksten "Knokkelmanden&q... -
Hvorfor kan man omregne fra km/t til m/s ved at gange farten med 5/18?
ForumindlægTak på forhånd. -
Vektorregning
ForumindlægPunkterne: A(3,1,5) , B(1,3,7) , C(4,6,4) danner en trekant. D er et punkt på linien gennem A og C, og angiver højden BD. Hvordan bestemmes koordinatsættet til D? På forhånd tak :) -
Hvornår begyndte man at bruge skind til beklædning/hvornår er der første gang set tegn på skind?
ForumindlægSom det fremgår af overskriften. Kunne godt tænke mig en pålidelig kilde på en tidsperiode/et årstal. På forhånd tak! -
nogen der ved hvilke emner der var i sidste års 9 klasse FSA Dansk skriftlig maj (2014)
Forumindlægevt. er der nogen der kan fortælle mig hvilke opgaver der var? eller om i har ogavesættet? som jeg kan få. -
Troja
ForumindlægHej. er ved at skrive min 2.g opgave, men er gået i stå. skriver om troja og Heinrich Schliemann, så hvis du har noget om et af disse emner (helst troja), vil jeg meget gerne høre fra dig...
