Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1941 til 1960 af 3925
-
Analyse
ForumindlægHeeeej Allesammen... Jeg har et spørgsmål, hvad vil være godt at bruge til en analyse af novelle.. Karakterisere, Perspektivere, kort resume hvad kan man ellers? -
Mangelfuld studierapport
ForumindlægHej. I overmorgen skal jeg op til vores skoles afsluttende AT-eksamen i 3. g, derunder indgår punktet, at perspektivere til studierapporten. Jeg fandt også først sent ud af, at man har brug for studierapporten for at bestå (såvidt gå rygterne i hvert fald), men da jeg i dag skulle udfylde mi... -
Ret kommafejl - få sætninger:)
ForumindlægIndsæt/fjern kommaer, hvor det er nødvendigt: 1) Have you eaten Ann? 2) the men in the street were strong red-faced young hooligans. 3. William kept his room in perfect order, and never had to be told, to comb his hair or wash his hands or put on a clean shirt. 4. The village is I believe a spec... -
Grammatik - NB: dead line i aften
ForumindlægNogle som vil give mig feed back på min opgave? Evt. hvad jeg kunne gøre bedre, eller hvad der er godt? Der Krimi „Liebfrauenmorgen“ ist von Jan Flieger im Jahr 2010 geschrieben. Der Text handelt von einem vermittelten Tod. ”Liebfrauenmorgen” handelt von einer Lateinlehre... -
Trak Kina - skal op imorgen. Hjælp!!?
ForumindlægHej! Jeg var oppe og trække Kina - fra Kejserdømme til kapitalime i dag. Jeg har fået bilag om studenteroprørene på Den Himmelske Freds Plads (massakren) og en af lederne udtaler sig om det. Nogle der lige vil give mig nogle gode råd hvad jeg evt. kunne komme ind på i mine analyse/diskussions sp... -
hjælp!!!! Dansk eksamen
Forumindlægmit spørgsmål er: jeg skal op i en novelle der hedder Polterabend, og har et spørgsmål om dette. "og efter introduktionen af Hanne og Iben, som udstrålede en stor glæde på parrets vegne, der gjorde Jesper og Per lidt kejtede, selvom de langtfra var novicer" Ordet novice kan ikke ikke h... -
Forskelle...
ForumindlægJeg sidder lige og overvejer lidt hvad forskellen i en diskussion og en perspektivering er, diskussionen er vel hvor man "diskutere" emnet og giver sin egen mening til kende, og perspektiveringen er at sætte emnet i kontrast til virkelige ting/andre emner - men nogle gange så skriver ma... -
Hjææælp tak!
ForumindlægHar fået en engelsk stil for, og jeg er ikke særlig god til engelsk, men har lagt alle mine krafter i den. Håber i ville kigge den igennem og rette for fejl, og derefter fortælle, hvad jeg har gjort eller skrevet forkert Dear Universal Studios I´m so thankful for the invitation. I have to... -
Hjælp med tysk oversættelse, please.
ForumindlægHej, første gang jeg prøver at bede om hjælp via studieportalen, men det ser lovende ud :) Jeg har en lille tekst som jeg skal oversætte fra dansk til tysk Først den danske: Hovedpersonen i fortællingen ”Das schönste Mädchen” besøger en hollandsk ø. Han går på stranden. Vejret er d... -
AT eksamen - er heelt lost!
ForumindlægHej allesammen det kan være I har før skrevet hvad man gør når man skal til eksame, men er ikke god nok på denne side til at finde info omkring fagene Jeg skal snart op til AT eksamen, og jeg har skrevet en synopsis om Den industrielle revolution. Jeg har både skrevet en problemformulering, og ... -
Haster
ForumindlægJeg skal skrive en bograpport om Jan Gullious' bog, som hedder Onskab. Problemet er at jeg ikke har bogen længere, så jeg kan ikke rigtig skrive noget. For kan ikke huske alt i hovedet jo. Så ville høre - er der nogen af jer der har en tekst eller kender en hjemmeside med information om bogen... -
Radioaktive henfald
ForumindlægHey..Nogen der kan hjælpe med denne opgave..??I en fysikprøve bliver Jan bedt om at svare på, hvorfor Np-237 ikke kan tænkes at forekomme i naturen. Np-237 dannes som en af datterkernerne ved henfaldet af Pu-241.Start med henfaldet af Pu-241 og skriv reaktionsskemaerne op for alle henfald til og ... -
Nogen der vil hjælpe mig?
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp til samfundsfags opgave et spørgsmål Vurdere Hvordan butikkerne bedre kan tiltrække kvalificerede arbejdskraft kom her inde på. Lønform, arbejdstider,karriermuligheder, andet håber der er nogen flinke og søde mennesker der kan hjælpe mig senest i morgen den 15 j... -
Ondskaben
ForumindlægHej hej...Er der nogen af jer der har skrevet noget om "Ondskaben" af Jan Guillou? Det ville være dejligt at se en andens opgave for at samle lidt inspiration!Håber på at få lidt hjælp! -
Eksamenshæftet i dansk. årgang 2005
ForumindlægHej alle sammen!Jeg har virkelig brug for eksamenshæftet i dansk, årgang 2005, fordi jeg skal op til terminsprøve d. 16 jan. Er der nogle som kan hjælpe??Hej -
zimbardo og filosoffen svendsen
ForumindlægHej nogen der ved hvordan, filmen "ondskab" af jan G. hænger sammen med Zimbardos og filosoffen Svendsen teorier? håber nogen der kan hjælpe. -
Pride and prejudice
ForumindlægHej! Jeg skal snart igang med SSO'en :( Og skal skrive om Jane Austens roman - Pride and prejudice. Er der virkelig ingen der har skrevet om den??? Mvh. Julie -
TI-89 Titanium sælges
ForumindlægTi-89 Titanium i sort+Grå med beskyttelses låg. Virkelig pæn og velholdt. Pris: 900 kr Mvh Jan Hynneke Tlf 2031 4014 -
Citat
ForumindlægHejsa :o) "If we see Bertha as Jane's 'true' self, this is to deny the worth of those painful struggles Jane has made to find, develop and sustain herself through her conscious rather than her unconscious mind" Har jeg forstået det rigtigt: "Hvis vi ser Bertha som... -
Rentestigning?
ForumindlægEr det nogle, som jan hjælpe mig, med dette spørgsmål?: 3) Beskriv de økonomiske virkninger af en rentestigning. Jo mere du kan skrive jo bedre. Brug gerne det økonomiske kredsløb til at forklare.
