Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19581 til 19600 af 48240
-
Er dette tilladt? Eksamensregler søges.
ForumindlægJeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi... -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
SRP, hjælp vedr. emne!
Forumindlæghej allesammen jeg skal snart til at skrive SRP, men har virkelig brug for hjælp til inspiration til emne. min studieretning er bioteknologi A (biologi og kemi), Mat A, Fysik B jeg vil rigtig gerne skrive i fagende bioteknologi og historie, men kan ikke finde emner hertil. håber der er ... -
vedr. karakterer
Forumindlæghejsa!ville bare høre om nogen ved at, hvis man har to 03-taller.. hvor meget det vil trække ned hvis man normalt får 8 taller i de fleste fag og et par 9 og 7 taller..kan det risikere at man dumper med de to 03? -
Engelsk på C-niveau
ForumindlægHvornår har man engelsk på C-niveau? Jeg har søgt en stuideplads på en videregående uddannelse og der er specefikke adgangskrav som engelsk C-niveau skal være bestået. Jeg har altid været elendig til engelsk. Jeg fik tilbagemelding, at jeg ikke havde engelsk C-niveau bestået. Jeg har haft engels... -
Hjælp?
ForumindlægEn der kan hjælpe? -
Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &... -
?Forklaring?
ForumindlægHej. Kan nogen forklare mig kort og enkelt hvad bioteknologi går ud på / hvad det er? :) Tak :) -
Estersyntese
ForumindlægHvorfor skal temperaturen være høj ved dannelse af en ester udfra en carboxylsyre og en alkohol.(Evt. kan jeg nøjes med en henvisning til en bog, hvor jeg kan finde svaret, hvis det er en længere forklaring.) -
Tjek-Kemiopgave
ForumindlægOpgaven lyder som følgende:Beregn elekrodepotentialerne for følgende halvcelle, idet temperaturen er 25 gradercentiusa) Zn(s)I Zn^(2+) (aq, 0,084M)b) Pb(s)I Pb^(2+) (aq, 0,012M)I: skal bare forestille en linjeTil a)´eren b)´eren har jeg brugt følgende formel:e= standardelektroden-(0,059v/Z)*log (... -
navngivning
Forumindlægkan jeg få noget hjælp til navngivning af følgende organiske stof: ch3ch(ch3)ch(c2h5)ch2ch3....? altså også strukturformel -
Kaosteori
ForumindlægVi havde lidt om mandelbrot i filosofi og da jeg søgte på det stødte jeg ind i den her (for midt vedkommende) enormt spændende side med kaosteori i fokus: http://www.socialister.dk/ist/ist-05mj.htmTror nogle herinde vil synes det er spændende læsning.Hvis denne type indlæg ikke er tilladte så må ... -
Fysikrapport - alkohol
ForumindlægDer er ikke nogen der tilfældigvis har en liggende, som man kunne få lidt inspiration fra :b Ellers, bare en "hitliste" med ting som ville være godt at skrive. Det kunne bare være fjong : D -
koncentration
Forumindlægjeg har en koncentration på 0,00261 M af FeCl-4. Hvad sker der med koncentrationen hvos man tilsætte saltsyre til opløsningen? -
fældninger og kompleksdannelse
ForumindlægHejsa...Der hældes ca. 1 mL 0,1 M CuSO4 i et reagensglas, derefter tilsættes et par dråber 1 M NH3. Iagttagelser:Mørkeblå væske, med hvidt bundfald.Derefter tilsættes der igen et par mL 1 M NH3.iagttagelser: mørkeblå væske uden bundeflad. Nogen som ved hvordan det sker?????Det er noget med at van... -
Eksamensopgave
ForumindlægHvis man ændrer et H til OH i butansyre, hvordan ser strukturformlerne så ud for alle isomere former? Og hvad kaldes én af dem? hvilke af dem er assymetriske carbonatomer? -
Kokain hydrofil eller hydrofob?
Forumindlægjeg vil gerne vide kort og præcist og kokain er mes hydrofobisk eller hydrofilt? -
henfaldsskema for 90/39Y..
Forumindlæg.. det er hvad der staar vi skal lave. men hvordan ved man om den er beta-, gamma-, elller alfa-radioaktivt?ps. der burde vaere et forum der hed naturfag.. -
Udfældning af salt vha. ethanol!
ForumindlægI en opløsning med Fe(2+)ioner og SO4 ioner tilsættes ethanol, som får det letopløselige salt FeSO4 til at fælde ud.Den meget simple og pædagogiske forklaring: Ethanolen sænker polariteten i væsken, hvilket bevirker at stoffet FeSO4 . 7H2O fælder ud.Er der nogen som kender den lidt mere uddybende... -
jernsulfat heptahydrat
ForumindlægNogen som har en opslagsbog, hvori der står hvormange g [FeSO4 . 7H20] der kan opløses i vand med en temperatur på 0 grader?Tak på forhånd
