Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19581 til 19600 af 31756
-
TI89 Titanium
ForumindlægHey. Har haft Matematik på B niveau, så ligger inde med en TI89 Titanium. Den er ca. 1 år gammel, og den er lettere brugt, men virker 100%. Har ikke ledninger mm. pga. jeg købte den af en ven, men vi har slet ikke brugt ledninger og cd mm. i matematik, så burde ik være et problem Vi kan mødes ell... -
Ideer til eksamen
ForumindlægHejsaJeg har matematik på c-niveau på HF og skal til mundtlig om en månede. Vores eksamen er dog lidt anderledes da vi er en projekt klasse. Jeg bestemmer helt selv hvad jeg vil snakke om, inden for det område jeg trækker, der står kun Geometri, funktioner eller procentregning. Er der nogle der h... -
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
kvote 2?
ForumindlægHej. Kan man godt søge ind gennem kvote 2 selvom man ikke har "ekstra erfaring" ? når der så star at de specifikke adgangskrav er dansk A, Engelsk B og matematik C hvad så hvis man har engelsk A og matematik A vil det få nogen betydning? Jeg tænker nemlig på kvote 2 da jeg, godt n... -
Videregående studie.
ForumindlægEr lige blevet færdig med min HTX og skal til at søge videregående uddannelse. Vil derfor høre, om der er nogle forslag til, hvilke uddannelser det kunne være? Jeg interesserer mig generelt meget for samfundsvidenskabelige fag, såsom erhvervsøkonomi, men vil gerne så vidt muligt undgå den tu... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? Det skal lige siges, at jeg supplere matematik i sommerferien så jeg kan opnå snittet 6,0 i fagkombinationen m... -
Matematisk metode
ForumindlægHvad er den matematiske metode inden for AT? Jeg skal skrive en matematisk problemformulering omkring navigation i omkring år 1500. I historie laves der f.eks. en redegørelse og en analyse af forskellige ting, men hvad gør man i matematiken? En gennemgang af matematiken bag navigationen? eller en... -
Mat og samf / his
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne skrive i de to fag, men jeg er lidt på bar bund med hensyn til emne. Jeg har overvejet noget katastrofeteori i matematik, men har svært ved at forstå, hvad det helt præcist er, og hvordan det ska vinkles. Udover dette har jeg tænkt på, at tage børskrakket i 1929, men h... -
Hvordan griber jeg det an??
ForumindlægHej Jeg kender ingen der er en haj til matematik, så tænkte at i måske kunne hjælpe.. Har ikke læst matematik i mange år og har derfor glemt meget af det, selv det simple.. Jeg har fået en opgave der ser således ud: Temperaturen i punktet (x,y) er givet ved: x^2 + y^2 - 4x + 2y. Find det ko... -
Simpel ligning
ForumindlægHejsa...Sidder og ville hjælpe en ven med hans matematik, men sagen er den at jeg nu ikke selv har haft matematik i 6 mdr og derfor ikke huske den mest SIMPLE ting, nemlig udregning af en ret linje... Nogen der gider hjælpe mig?Jeg kan kun udregne den vha. min lommeregner, men det hjælper ham jo ... -
Faktorisér polynomier
ForumindlægHey!Okay, jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik. Jeg er sproglig, men har det på højniveau (det er vel b-niveau). Så det er garanteret smadder nemt for alle jer matematikere ;)Der er to emner jeg skal have hjælp til (jeg ved faktisk ikk helt om de to emner er det samme - det beviser hvo... -
HHX eller HTX?
ForumindlægHej!Jeg er folkeskoleelev, og er kommet meget i tvivl om hvilken af de 2 ovenstående ungdomsuddannelser jeg skal vælge. Derfor vil jeg spørge om i kan se hvilken mine evner passer bedst til. Det skal siges at jeg interesserer mig meget for økonomi, og derfor er HHX den jeg hælder mest til. Men je... -
Hjælp til bevis tan(x)
ForumindlægHej alle !Jeg er virkelig ikke en haj til matematik, og har brug for en god gennemgang af følgende bevis, dvs. hvorfor man gør hvad, hvordan, hvad der er hvad osv. så jeg virkelig kan forstå det: http://vibamt.dk/gym/vag/Matematik/differentialregningsnoter/beviser/bevistanx.doc plus et eksempel h... -
Hjælp til integralregning!
ForumindlægHej alle sammen Hej alle sammen :-) Jeg har matematik på c-niveau, men da jeg manglede udfordringer, fik jeg en sværere opgave af min matematiklærer. Nu sidder jeg med en opgave i matematik, hvori jeg er gået i stå. Opgaven lyder således: b) Vis at , hvor k og c er konstanter med 0<k<... -
Hjælp, Deadline om 1 time.
ForumindlægHey all. Jeg har en matematik aflevering der skal afleveres om 1 godt og vel en time, og jeg er en nød til matematik. Vi skal svare kort på nogle spørgsmål Manglede at besvare følgende: Forklar betydningen af a og b i ligningen y = b x ax samt for, hvordan man kan finde a og b ud fra de 2 punkter... -
Fra og med i dag
Forumindlægskal jeg aldrig mere tænke på matematik og kun i sociale kredse referere til mine 10 år i folkeskolen og 3 år i gymnasiet bebyrdet med dette rædselsfulde fag som "dengang". Lykken er ubeskrivelig. I andre stakler må have god fornøjelse med det og held og lykke fremover. Jeg kommer nok n... -
Komme ind på universitetet med HF enkeltfag
ForumindlægHej Kan man komme ind på universitetet med HF enkeltfag? Hvis jeg eksempelvis vil optages på bacheloruddannelsen i bioteknologi på DTU, som kræver, at man har haft følgende fag: Matematik A Fysik B eller Geovidenskab A Kemi B eller Bioteknologi A Dansk A Engelsk B Ville jeg så kunne ... -
svære opgaver?
ForumindlægJeg har forgæves søgt i forummet efter et indlæg, der var aktuelt for nogle måneder siden, måske lidt mere, som handlede om svære matematik opgaver, og så vidt jeg husker var det ikke decideret gymnasieopgaver.Deltagere i den tråd var bla. nogle af de kloge hoveder, der læser matematik på uni her... -
Bevis for eksponentiel funktion
ForumindlægHeeeeej :) Så nærmer det sig jo eksamenstid, og jeg er så heldig at jeg har trukket matematik, som er det bedste fag på jorden (baaaah)... Men nu sidder jeg og ser, at jeg skal bevise eksponentielle funktioner, og jeg synes ikke rigtig der står noget i den ellers fremragende bog jeg har. Så er de...
