Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19581 til 19600 af 33057
  • eksame sæt "øve"

    Forumindlæg
    jeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g
  • 3.gradsligning?

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6.
  • Boksplot i TI Interactive

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak.
  • eksamens sæt fra 2003

    Forumindlæg
    Hej..Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved et sted hvor man kan finde eksamens sættet fra 2003 matematik B, evt. også svarene. Jeg er ved at gøre mig klar til skriftelig eksamen og skal derfor bruge dette sæt som repititions sæt.Hilsen T.Fuglsang
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor???
  • Rumdiagonal

    Forumindlæg
    Hej,Jeg skal op i matematik og ved ikke hvordan man beregner en rumdiagonal. Kan godt Phytagoras. Et eksempel.rummet 12m lang, 8,5m bred og 4m høj.Har fundet gulvdiagonalen:144+72,25 = 216,25 Kvadratrod 216,25 = 14,705hvordan regner man rumdiagonalen? På forhånd tak for hjælpen!
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    hej :) jeg har en opgave i matematik som jeg har meget svært ved. den lyder: angiv den løsning til differentialligningen der går gennem (x0, y0), når dy/dx=x+9-1/x+1. og (x0,y0) = (ln2,0). jeg ville blive meget glad hvis nogle kunne hjælpe mig^^
  • Eksamens opgaver

    Forumindlæg
    Som så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :)
  • Reduktion, skriftlig årsprøve uden hjælpemidler 2005

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en af opgaverne fra sidste års matematik årsprøve uden hjælpemidler. Hvordan reducer man: (a^2*(b^-1)^2*a^3)/((b^2*a)^3*b^-4)Mange tak
  • Næstved Gym. og HF

    Forumindlæg
    Er der nogen her der kommer fra Næstved Gymnasium og HF? Og evt. kender enten Anne Margrethe Rosenkvist (RO) i dansk og/eller Henrik Schnack-Petersen (SC) i matematik???Går selv på Sorø Akademis Skole, hvis der er nogen der har brug for info..
  • Valuta

    Forumindlæg
    En bank køber en dag 10 mio. dollars til kurs 693,10 og sælger dem senere til kurs 694,50 beregn fortjenestenJeg har fået svaret til 140000krmen facitlisten i Matematik Tak siger 20199 kr. Hvem har ret? Og hvordan er det lige man regner det rigtigt ud?
  • 00 eller 02 ???

    Forumindlæg
    Hej. Er det rigtigt at man skal have besvaret halvdelen af opgaverne til matematik A skriftlig eksamen rigtigt for at bestå (få 02)?? (altså at have svaret rigtigt på 12 ud af de 24 spg.) Mvh.
  • Klage?

    Forumindlæg
    Hej... Er der nogen der ved hvor hen man skal klage, mht. skriftlig matematik eksamen idag.?. Da lommeregneren ikke kunne regne en opgave og gik helt kold der medførte at man ik kunne nå at regne de sidste opgaver.
  • hjælp til rettelse?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er blevet færdig med min matematik aflevering, har bare brug for at i kigger på det, og ser om det er helt galt eller om det er okay. Jeg mangler godt nok en opgave, men den kunne jeg ikke finde ud af. Jeg håber at i lige hurtig vil bruge tid på at kigge på den. Tak på forhånd:-)
  • Hjælp, til graf!

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med min matematik-opgave, og tænkte på om i andre ved hvordan man tegner en graf. I denne situation, skal jeg tegne en graf så ledes: y= x + 1 Håber virkelig i kan hjælpe!
  • BESTEM DEN SPIDSE VINKEL FOR 2 LINIER?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået en matematik opgave for, hvor jeg skal bestemme den spidse vinkel for linjerne: n og m - Hvordan gør jeg det??? :-/ Linjerne ser således ud: n: 2x-y=1 m: -x+3y+5=0 Hilsen Lasse
  • Sælges: Texas TI-84 plus lommeregner

    Forumindlæg
    Brugt i 2 små år på gymnasiet, til matematik på B-nivau. Den er stadig helt som ny, men der er selvfølgelig nogle få skrammer på ydersiden. Har stadig overførselskabel og manual til den. Købspris: 1400 Salgspris: 600
  • Mundtligt 1-årigt A-Niveau

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ude der har været oppe i mundtligt matematik eksamen i 1 årigt A-niveau?I så fald - hvordan gik det? og vad kom du/i op i?Tænker især på eksamensspørgsmålet og formuleringen af dette...På forhånd tak/Casper
  • Reducér udtrykket

    Forumindlæg
    Hej. Jeg var oppe i matematik sidste uge og skulle reducére et udtryk.Er der en der vil prøve at løse denne:4(p+q)^2 - 8q(q-p)Er nemlig ikke så god til det, men vil gerne lige se om jeg har fået det rigtige, selvom jeg tvivler.På forhånd tak!
  • Eksponentiele funktioner bevis for b

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en matematik rapport der omhandler eksponetiele funktioner, jeg skal bevise alle mine formler, der i blandt formlen for at finde b når du har to punkter, men kan slet ikke huske det bevis! Er der som kan hjælpe mig!