Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 19581 til 19600 af 35259
-
Jeg skal forklarer tekstens synspunkter, kort.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå det Ramadan taler om, når han nævner Syrien, Irak og Tyrkiet..Altså det er de lande han mener er sekulariserede lande? man hvorfor. Er der nogle der kan hjælpe mig til at forstå begrebet 100%? ...er ikke helt sikker i det endnu. Måske hvis der er nogen der fo... -
Menneskerettigheder - hvilke artikler skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg skal udvælge 5 af de i alt 3 artikler der blev nedskrevet i FN's verdenserklæring om menneskerettigheder i 1948 og argumentere for hvorfor jeg har valgt dem, men jeg ved bare ikke hvilke jeg skal vælge.. Eller hvordan jeg skal argumentere?? Hjææælp !! Her kan de 3 artikler ses hvis ... -
Din frelser
ForumindlægHar du fundet Jesus, din frelser? -
muhammed krisen
ForumindlægHej alle:).. kan man betrægte muhammed krisen som en krig? - Ane -
Er Skak HARAM?
ForumindlægHej, jeg har brug for en kan overbevise mig i, at spillet skak IKKE er haram .. For der er folk, der siger, at spillet er haram, men jeg benægter det, for man bliver jo kun trods alt kun klogere af det, så ja, er spillet skak haram eller hvad? -
Nogle der vil hjælpe mig med at finde mytologiske træk i denne myte ...1000 tak
ForumindlægMyte fra Nordgrønland 1903/1904 ID Dengang for længe, længe siden, da jorden skulle blive til, styrtede den ned fra oven, jord, fjelde og sten, oppe fra himlen; således blev jorden til. Da jorden var blevet til, kom menneskene. Man fortæller, at menneskene opstod af jorden. Småbørn kom ud af jor... -
eng- rettelse tak
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der kan kigge min eng stil igennem, og se om jeg har oversat den rigtig. dansk tekst: Sent om eftermiddagen så han en fugl flyve bort fra træet, stor og sort og truende. Han skyndte sig tilbage gennem skoven. Han løb med bøjet hoved, som om han ventede et uvejr med ... -
Udvidet tid.
ForumindlægJeg har fået en udvidet- og simpeltid opgave for, jeg skal have oversat nogle danske sætninger til engelsk, og jeg vil bare spørge, om jeg har gjort det rigtigt. De danske sætninger: 1. Som regel spadserer jeg til skole, der ikke så langt. 2. Postbuddet var netop i færd med at tømme postka... -
oversættelse 5 linier.
ForumindlægHej jeg har her en kort oversættelse den dankse står øverst. Håber nogenkan sætte kort tid af til den og rette den :/. Håber det bliver snart da det haster utrolig meget :(.. På forhånd tak . DANSK Han havde altid frygtet denne situtation. Han havde ofte haft maridt, hvor han havde set sig selv s... -
Hjælp!!! kan ikke finde på et emne.
ForumindlægHey. Jeg skal aflevere en engelsk eksamensopg. på 8 sider her i april måned. Jeg kan ikke finde på et emne og håber derfor at der er nogle der muligvis har nogle gode ideer. Det skal ikke være for bredt og helst et emne man kan finde en masse materiale om. På forhånd tak -
Disposition og emnevalg!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal i år til engelsk eksamen og leder nu efter et emne. Har I nogle forslag? Det skal kunne høre under relasionships, health, prejudice (fordomme), Immigration, eller modern taboos :b Mvh. Susie. -
Mdt. eksamen 1-årigt A niveau
ForumindlægHvordan forbereder i jer til mdt. engelsk A eksamen (1-årigt forlæb)? Altså pensum er jo ikke ligefrem noget der er helt vildt, men er det nok bare at have sine noter med til de tekster mn har læst og så det ligesom bare det? Hvordan gør I/du? -
Were i stedet for was
ForumindlægI engelsk skal jeg rette følgende sætning for fejl: In the end there was many things that I was dissatisfied with. Jeg retter at der skal være were istedet for was, men hvorfor nu lige? Marie -
Samfundsfag på A(stx)
ForumindlægHej. Skal søge ind på STX (gym) og overvejer en linje der hedder SAMFUNDSFAG og ENGELSK hvor samfundsfag er på A niveau. ER DET SVÆRT AT HAVE DET PÅ A? FÅR 10 på standpunk, det eneste jeg er lidt dårlig til er partierne (hvad de forskellige partier står for/medlemmer)) -
Darwin i rel og bio??
ForumindlægHej(: Sidder lige nu, og er igang med AT, hvor jeg skriver om Darwin i religion og biologi. Er der nogle der skriver i samme fagkombination, som ville lade mig høre deres problemformulering og problemstilling?? Syns selv jeg har en fin problemstilling,men problemstillingerne, er jeg lidt i tvivl ... -
Problemer med problemstillinger...
ForumindlægHej . Jeg er ved at lave AT-årsprøve i fagene Historie og Oldtidskundskab. Jeg har en problemformulering som lyder således: • Gør rede for samfundets syn på religion, politik og det sociale hierarki. • Gør rede for hvilken rolle spiller forudsigelserne fra Oraklet i Delphi i Herodots m... -
Dansk Eksamen - Synopseprøve
ForumindlægHejsa! :-)Vi skal i år på vores skole ikke have en almindelig og regulær dansk eksamen. Vi skal derimod have det der hedder en synopseprøve, hvilket går ud på, at jeg allerede i dag har trukket det hovedemne som jeg skal op i, nemlig "Religioner mødes".Nu ligger opgaven så i, at jeg sel... -
historie som samfundvidenskabeligt fag.
ForumindlægHej alle:) Jeg skal til AT eksamen imorgen og er derfor ved at forberede mig. Jeg har valgt at skrive i religion (c) og historie (a) og mit emen er jødernes rejse tilbage til palæstina. Da jeg har valgt at bruge biblen til religion delen har jeg brugt den hermeneutiske spiral men det anden materi... -
Hvordan foregår rel eksamen?
ForumindlægHej alle! Skal til religion eksamen på mandag (wehuu), og ville lige høre en af jer der HAR været oppe (eller ved hvordan det foregår) om hvordan eksamen er? Er de 22 minutter nok til forberedelse? Hvilken slags tekst trækker man? Og vhor lang er den? Er det f.eks. et sted i biblen i kristendom... -
Projektopgave - Kvindeundertrykkelse
Forumindlæghej :) vi har projekt uge på vores skole, og min ven og jeg arbejder med kvindeundertrykkelse i Afrika og vi har brug for noget hjælp for vi syntes slet ikke at vi kan finde noget om det vores spørgsmål: 1. Hvilke forhold lever kvinde under i Afrika (det er vores hovedspørgsmål) 2. Hvad er kvi...
