Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19601 til 19620 af 32350
-
Reduktion og omskrivning
ForumindlægJeg er nået til en opgave i min matematik aflevering, som jeg er gåes lidt fast ved. Nogle som kan hjælpe? p-8/11*q3/2*(p*q1/3)3/7 p-5*21√q5 NB: Mellem de to ligninger står der en brøk streg! -
Brush-up kursus
ForumindlægHej SP, Er der nogle som har taget et brush-up kursus i matematik på f.eks. DTU (eller andre steder... AAU, KU osv.) Overvejer at tilmelde mig til kurset inden studiestart, men vil lige høre for de af jer der har prøvet om hvad man laver og om det er effektivt. På forhånd taaak!! -
Dansk stil afsluttende prøve 9.klasse
ForumindlægHej :-). Jeg skal op i matematik over imorgen, er der nogen som har en hjemmelavet formelsamling der giver mening? Hvis der nogen det har vil i ikke nok skrive til mig, så jeg kan sende mail. Mange tak på forhånd:-)! -
AT7 - Mat/Historie
ForumindlægDen klassiske problemformulering er selvfølgelig matematik i oldtidens Grækenland. Det er dog nemmere at forme en AT-problemformulering ud fra kilder, og der er jeg på bar bund. Har i nogle forslag til kilder? Kan være ethvert emne, bare det passer godt til Mat/historie fagkombinationen. V.h Silas -
HTX A - skriftlig eksamen
ForumindlægHej.. Ville lige høre om der er nogle, der ligger inde med en besvarelse af sidste års skriftlige eksamen fra htx A maj 2009.? - eller måske ved hvor jeg kan finde en.. Er nemlig ved at repetere mit matematik, og dertil kunne det være dejligt, hvis jeg kunne se andres besvarelser -
FSA ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 8 klasse. Jeg skal til matematik årsprøve snart :( Men er der nogle der ved eller har nogle formodninger om, hvilken problemregning jeg kommer tiln a¨t få ? -
nulreglen
Forumindlæghej... jeg sidder med en opgave som vi skal op til matematik... det er om nulreglen, og kan slet ikke komme videre... fx er der en opg. der hedder: 1/( 3) x3 + 2x =0 håber der er nogen der kan hjælpe XD -
Maple indskrivning af graf?
ForumindlægSkal skrive min matematik aflevering på maple, vi har kun brugt det 1 gang...... Skal skrive formlen y=-3x-3 hvordan gør jeg det? Plot=-3x-3. Den vil ik tillade mig, plz en eller anden hjælp asap -
Integrering
ForumindlægHvem kan finde ud af at løse følgende integrale, jeg er ret ny til integralregning, da jeg sidst havde matematik for 4 år siden. Symbolet skulle forstille ugenlig i integralet. -
Problemopgaver
ForumindlægHej, jeg sidder med 3 problemopgaver, hvor jeg er ret lost, da matematik ikke er min stærkeste side og specielt ikke det, vi har om nu. Så hvis nogen kunne hjælpe lidt med, hvordan jeg kan knække følgende opgaver, så ville det være super! http://i33.tinypic.com/2hdz7g0.jpg det er de 3 opgaver. -
Den naturlige eksponentialfunktion
ForumindlægEn del af et eksamensspørgsmål i matematik lyder: Desuden skal du omtale vigtige egenskaber ved den naturlige eksponentialfunktion. Jeg er lidt MEGET fortabt her, jeg ved det er e^x men videre kan jeg ikke rigtig komme det. Jeg håber jeg kan få lidt hjælp her. -
Dumpet mat B
ForumindlægHej. Jeg har desværre dumpet Matematik b på HF Online. Jeg fik 4 i skriftlig og -3(!!!!) i mundtlig, og det giver mig jo desværre et snit på 0.5. Det er lidt halvproblematisk, da samtlige uddannelser jeg har søgt ind på kræver Matematik b. Jeg regnede SLET ikke med at dumpe, da jeg har fået r... -
2. grads ligning ?
ForumindlægHej kloge matematikere! jeg sidder med et problem: Gør rede for at ligning : (a-2)x^2^ + 3x - a = 0 har to forskellige rødder for alle tal bortset fra a forskellig fra 2 Ville blive SÅ glad hvis der var en venlig sjæl der kunne hjælpe her? -
eksponential og logaritmefunktioner
Forumindlæghej.. sidder og laver matematik.. men er gået i stå. så håber der en der kan hjælpe mig videre.. bestem grundtal for følgende eksponentialfunktion f(x) = 2x-2*41-x ved at omskrive regneforskriften vha. potensregnereglerne. på forhånd tak:) -
Lektiehjælp søges STX mat A
ForumindlægJeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :) -
Spilteori - Litteratur
ForumindlægHej folks. Jeg har valgt emnet Spilteori, som tværfagligt emne mellem historie og matematik til mit SRP. Nu nærmer denne sig dog hastigt, og har endnu ikke været på udkig efter litteratur. Kender I noget litteratur ang. spilteori? - Johan -
Fotografi - Perspektiv
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en AT-synopsis med hovedemnet fotografi, og med fagene dansk og matematik Vil skrive om perspektiv (hvordan øjet snydes) Men jeg kan bare ikke komme på nogen problemstillinger. Så man kan sige at jeg er lidt tabt. Nogen gode foreslag? -
konstruktioner
ForumindlægHej jeg er rigtig god til matematik men det med at tegne er jeg ikke så god til og vil helst ikke have fejl i det håber i kan hjælpe mig det vil betyde meget:) Konstruer polygonen ud fra skitsen -
Jeg har nogle spørgsmål-?
ForumindlægHar nogen været til gymnasiets optagelses prøven sidste år eller i det hele taget har være til optagelsesprøven, som kan fortælle lidt at hvordan det forgår?? Altså jeg ved godt det er mundtligt men giver de også nogle opg feks. i matematik at man skal løse eller hva?? -
Procent
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematik aflevering. og aner ikke hvordan man gør. Opg. lyder følgende : Hvor mange procent af de samlede indtægter udgør ''driftilskudet''? også er der de tal som man skal bruge ovenover. Håber virkelig i kan hjælpe mig. -Linette
