Søgning på: Andet. Resultater: 19621 til 19640 af 91205
-
Studiestarts historier - er i godt i gang?
ForumindlægJeg er simpelthen nødt til at høre andres studiestarts historier. Er det gået nemt, er i godt i gang, eller er i tvivlende om i er det rette sted? Er selv lige startet på studie i Odense, efter to sabbatår hvor jeg var meget i tvivl om hvad jeg skulle studere. Denne tvivl vil ikke rigtigt give sl... -
reaktion
ForumindlægHej jeg ville lige spørger om nogle kunne måske hjælpe mig med følgende spørgsmål: Hvor foregår reaktionen CH4(g) + H2O(g) CO(g) + 3H2(g) (endoterm mod højre) Hvad er formålet ? Der står at den er endoterm mod højre. Er det godt at anvende så høj temperatur? Opskriv ligevægtsloven f... -
Biologi eksamen - nedarvning/mendel
ForumindlægSagen er den, at jeg har biologi 24 timers forberedelse.. Jeg har således trukket nedarvning. Problemet er det, at jeg ikke helt forstår den øverste figur, om det drejer sig om mendels arvelov 1 og 2 og hvad figuren reelt viser? På forhånd tak. -
Diameter - samme som tykkelse?
ForumindlægEr diameteren af en tråd det samme som tykkelsen af en tråd ? -
Der er givet ligningssystemet
ForumindlægJeg får nogle helt forkerte resultater. Min x brøk er -9/3 & min y brøk er 3/3. Nogle der kan hjælpe mig? [Opgaven spørgsmålet er vedhæftet] -
Hjælp til løsning af en ligning.
ForumindlægHej. Jeg skal løse en opgave med lignere. Den er opsat på den måde at der er en vægt og nedenunder nogle tal og et x. Det eneste der står er: Bring vægten i ligevægt og bestem vægten af den ukendte blå kugle (x). Der er intet felt hvor man kan skrive hvad x er Nogle der kan hjælpe mig me... -
Bøjninger på fransk
ForumindlægHar brug for hjælp til nedestående fransk bøjninger i nutid. -
Opgave om Bariumhydroxid
Forumindlæg"Der fremstilles en opløsning af bariumhydroxid ved at opløse 5,70 g Ba(OH)2.8H2O(s) i vand i en 250 mL målekolbe, hvorefter der fyldes op med vand til mærket. a) Beregn de aktuelle koncentrationer af Ba^2+ og OH^- i opløsningen Jeg har fået koncentrationen af Barium til 0,0724 mol/L og kon... -
Finanspolitik
ForumindlægHej :) Jeg har en aflevering, som jeg er godt og grundig LOST i. Jeg får stillet dette sprøgsmål: a). Hvad er virkningen på BNP og beskæftigelsen, hvis regering og Folketing beslutter at øge de offentlige investeringer med 5 mia kr? Hvor jeg får af vide jeg skal bruge multiplikatoren? og jeg e... -
Det moderne Tyrkiet?
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at begynde at lave en opgave om det moderne Tyrkiet, hvor jeg har samf og historie som fag jeg skal tage udgangspunkt i. Jeg vil gerne kigge på Tyrkiets udvikling gennem årene. Fra et kemal ataturk samfund til det nuværende samfund. Jeg vil kigge lidt på: * Sekulariserin... -
Diskutér
ForumindlægJeg har lavet opgave 2 - "Elektrisk plæneklipper" og jeg får svarene til at være. a) Effektiværdien = 6,956522 A b) Den samlede resistans = 0,5166667 Ohm c) Effektabet = 25,00315 W Men så er der bare et diskussionsspørgsmål, som jeg ikke lige helt forstår. "Diskutér fordele og... -
Kvadrat sætning ? hvordan kommer j igang
ForumindlægHej sider med denne opgave og ved ikke rigtigt hvor jeg skal begynde. /x/<4 // = lige streger -
Essay om tro
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et essay om tro, men jeg er lidt stuck. Vi har det for til på fredag, så jeg har lidt tid endnu. Hvad burde jeg have med? Og hvad er vigtigt at skrive om i et essay? Og jeg tænkte på.. Skal man egentligt lave en kildeliste eller sådan noget? :-) Dette er mit første essay, s... -
Exoterme og endoterme reaktioner
ForumindlægHejderude Hvilken betydning har temperaturændringer for exoterme og endoterme reaktioner? Vil meget gerne be om en længere og begrundet forklaring. Tak på forhånd! -
integration.
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med dette. Hvad skal jeg gøre: Int x*e^(-x) i [0;2] jeg bliver ved med at få det forkerte resulat. -
Septemberforliget
ForumindlægHej Jeg skal lave en præsentation om septemberforliget. Hvis du ved meget om det ville du så gerne være sød at forklare de ting du ved, og som er vigtigst. + Hvis i også ved meget om den danske model, siden jeg går udfra i ved det? Min viden for det er ikke særligt stort, så jeg håber i kan f... -
Familiemængder
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvordan jeg skal vise det her og om det er rigtigt at gøre det på den måde, som jeg har gjort det. -
molekyleformel?
Forumindlægkan det passe at stoffets molekylformel (se vedhæftet billede) er: I2C9H8O2 og at dets kemiske navn er 2,3-diiod-1-phenylpropansyre? eller er jeg helt gal på den? -
Hjællllllp
ForumindlægOpgaven er en cirkel med radius på 2 - hvori der er en rektangel i midten med en linje fra et hjørne til modsatte hjøre , der går gennem cirklens midtpunkt og derfor = 4 . Opgaven lyder sådan. En rektangel, hvor den ene side har længden x, indskrives i en cirkel med radius 2. - Bestem en forskrif... -
Et kort spørgsmål.
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad henfaldskæder er for noget?
